گزیده خبرهای 14 فروردین -97 قسمت -2

گزیده خبرهای 14 فروردین -97  قسمت -2
 
بر اساس اعلام اداره‌کل هواشناسی استان تهران از فردا با عبور موج تراز میانی بر فراز استان، آسمان به تدریج ابری با احتمال بارش پراکنده گاهی همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می شود.به گزارش اداره‌کل هواشناسی استان تهران، آسمان استان از اواخر وقت فردا چهارشنبه در مناطق جنوبی و غربی استان و در ارتفاعات گاهی همراه با رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.همچنین بر اساس بررسی و تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی امروز وضعیت وی استان تهران صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.بیشینه و کمینه دمای هوای تهران در روز چهارشنبه 23 و 12 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.
رئیس ستاد نماز جمعه تهران اعلام کرد: نماز جمعه تهران از ۱۷ فروردین در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.به گزارش ایسنا، سید باقر پیشنمازی درخصوص انتقال محل برگزاری نماز جمعه از مصلی امام خمینی( ره) به دانشگاه تهران گفت: نظر به سپری شدن فصل سرما، نماز جمعه از 1397/01/17 در دانشگاه تهران برگزار می شود.
تلگرام به مقامات روس گفته است از لحاظ فنی قادر به دادن دیتای رمزنگاری شده کاربران به سازمان اطلاعات روسیه / FSB نیست.به گزارش خبرآنلاین، سازمان نظارت بر ارتباطات روسیه موسوم به Roskomnadzor برای بار دوم، دو هفته به مدیران تلگرام وقت داده بود تا دیتای کاربران را به سازمان اطلاعات و امنیت روسیه (جانشین کا گ ب) بدهد اما امروز «دیمیتری دینزه» وکیل تلگرام رسما اعلام کرد آنها به لحاظ فنی قادر نیستند دیتای کاربران را در اختیار مقامات روس قرار دهند، چرا که دیتا روی یک سرور و یک محل ذخیره نمی‌شود و در واقع اطلاعات کاربران بین چند سرور مختلف با هدف امنیت بالا و جلوگیری از سوء استفاده توزیع می‌شود. حتی بخش چت سری در تلگرام نیز هرچند دقیقه یک بار کلید رمزنگاری شده را تغییر داده و بدین ترتیب کسی قادر به کسب دیتا نخواهد بود و چت بین کاربران به طور خودکار پاک می‌شود. {لینک}روس‌ها چند وقت پیش نیز تلگرام را تهدید کردند در صورت ندادن دیتای کاربران با خطر فیلتر شدن روبرو خواهد شد. سپس روس‌ها اعلام کردند توانسته‌اند تلگرام را هک کنند. اما تقاضای دوباره آنها نشان از دروغ‌گویی روس‌ها برای زدن بلوف به «پاول دوروف» دارد که جلوی هرگونه تهدید ایستاده و تاکید کرده است که به زورگویان و مخالفان حریم خصوصی و آزادی بیان اجازه چنین کاری را نخواهد داد.
ائتلاف سعودی می‌گوید توانسته است حمله یمنی‌ها به یک نفتکش سعودی را دفع کند.به گزارش فارس، ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی مدعی شد که این ائتلاف توانسته است یک حمله یمنی‌ها به یک نفتکش سعودی را دفع کند.المالکی که اصرار دارد از عبارت «حوثی - ایرانی» برای رزمندگان یمنی بهره ببرد، این اقدام نیروهای یمنی را نقض دریانوردی آزاد خواند. این در حالی است که سعودی‌ها بنادر یمن را در محاصره دارند و مانع تردد آزاد کشتی‌های حامل کمک‌های انسان‌دوستانه به یمن می‌شوند.ائتلاف سعودی می‌گوید که حمله مزبور در نزدیکی بندر الحدیده یمن صورت گرفته است و در اثر آن، خسارت کمی به نفتکش سعودی وارد شده، اما نفتکش به مسیر خود ادامه داده است.
شهردار تهران ساعت ۱۰ جلسه را ترک کرد
محمدعلی نجفی صبح امروز در جلسه هم ‌اندیشی با اعضای شورای شهر تهران دلایل استعفای خود را با تاکید بر بیماری‌اش در جلسه مطرح و ساعت ۱۰ جلسه را ترک کردشهردار تهران تاکید کرد که دلیل استعفایش، بیماری است.به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی صبح امروز در جلسه هم ‌اندیشی با اعضای شورای شهر تهران دلایل استعفای خود را با تاکید بر بیماری‌اش در جلسه مطرح و ساعت ۱۰ جلسه را ترک کرد.اکنون اعضای شورا در حال بحث پیرامون پذیرش یا عدم پذیرش استعفا هستند.همچنین به نقل از یک منبع آگاه نجفی نامه دوم استعفای خود را هم امروز به شورا شهر ارائه داده و برای رفتن اصرار دارد.
رئیس جمهور به دعوت رسمی همتای ترکیه‌ای خود و برای حضور در دور دوم مذاکرات سه جانبه با روسیه در راس هیاتی عازم آنکارا شد.به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی برای حضور در دور دوم مذاکرات سه‌جانبه ایران، ترکیه و روسیه در خصوص تحولات سوریه، به آنکارا پایتخت ترکیه سفر کرد.رییس‌جمهور علاوه بر شرکت در این مذاکرات، دیدارهای دو جانبه‌ای نیز با رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین روسای جمهوری ترکیه و فدراسیون روسیه خواهد داشت که در این دیدارها، مسایل مربوط به روابط دوجانبه و همچنین همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.محمود واعظی و عباس تخت روانچی رئیس جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند. محمدجواد ظریف نیز ساعاتی پیش عازم آنکارا شد.علی اکبر ولایتی، اسحاق جهانگیری، محمدباقر نوبخت ، معصومه ابتکار، آذری جهرمی، حسام الدین آشنا، حسینعلی امیری و محمود حجتی برای بدرقه رئیس جمهور در پاویون جمهوری فرودگاه مهرآباد حضور داشتند.اجلاس آنکارا در ادامه گفت‌وگوهایی برگزار می‌شود که روسای جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و روسیه در چارچوب رایزنی و همکاری سه‌جانبه در خصوص مسائل سوریه برگزار کردند.روحانی عصر پانزدهم فروردین ماه به ایران باز می‌گردد.