ابهام درباره کشته شدن نیروهای ایرانی در حملات موشکی به پایگاه‌های سوریه+فیلم

ابهام درباره کشته شدن نیروهای ایرانی در حملات موشکی به پایگاه‌های سوریه  10 اردیبهشت – 97

 خامنه ای و پاسداران به وضوح متوجه شده اند  دوران شعارهای آبکی- تبلیغاتی ضدآمریکایی و اسراییلی سپری شده است . برای اینکه پس  از به حاشیه رفتن سیاست مماشات آمریکا سردادن این شعارها بسیار پرهزینه شده است تاچه رسد که از مرز شعار عبور کند وهمراه با واکنش عملی باشد که آن موقع موشک  های پرتاب شده به خاک سوریه  تهران وسایر شهرهای ایران ازجمله لانه خامنه ای  اصابت می کند و مورد هدف قرار می گیرند . برای همین کشته شدن پاسداران و افغانی ها درسوریه تکذیب شده است تاواکنشی در کار نباشد.

  • در حالی که بعضی رسانه‌های ایران کشته شدن نیروهای ایرانی در حملات موشکی به چند پایگاه نظامی در سوریه را رد کرده‌اند، دیده‌بان حقوق بشر سوریه از کشته‌شدن دست‌کم ۱۸ نیروی سپاه پاسداران در این حملات خبر داده است.
    این حملات موشکی ساعت ده و نیم شب یکشنبه ۲۹ آوریل (۹ اردیبهشت) پایگاه‌هایی در استان‌های حما و حلب در شمال غرب سوریه را هدف قرار داد.
    رسانه‌های دولتی سوریه این حملات را "تجاوز جدید دشمن" به مواضع نظامی سوریه خواندند اما اعلام نکردند که منظور از دشمن کیست.
    هواداران دولت سوریه، بعضی منابع ایرانی و برخی رسانه‌ها، اسرائیل را مسئول این حملات موشکی دانسته‌اند اما اسرائیل مانند همیشه واکنشی به این گزارش‌ها نشان نداده است.
    به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا دست کم ۲۶ نفر در این حملات جان خود را از دست داده‌اند. بعضی رسانه‌ها و خبرنگاران شمار کشته‌ها را بیش از ۳۰ نفر گزارش‌ کرده‌اند.
    یک منبع مخالفان به خبرگزاری رویترز گفته یکی از نقاطی که هدف قرار گرفت از پایگاه های ارتش موسوم به "تیپ ۴۷" در نزدیکی شهر حما بود که عمدتا به عنوان یک مرکز جذب نیرو توسط شبه نظامیان شیعه مورد حمایت ایران شناخته می‌شود که در کنار نیروهای بشار اسد رئیس جمهور این کشور می جنگند.
    دیدبان حقوق بشر سوریه که در بریتانیا قرار دارد گفت که این حملات پایگاه‌های ارتش سوریه در اطراف فرودگاه نظامی نیرب را هم هدف گرفته که نزدیک فرودگاه بین‌المللی حلب است.
    تکذیب و درخواست انتقام
    بعد از این حمله خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در متن خبر خود از کشته شدن ۱۸ ایرانی خبر داده بود و سایت محافظه‌کار رجانیوز این افراد را "مستشاران سپاه" در سوریه خوانده بود. این بخش از خبر ساعاتی بعد از انتشار حذف شد.
    خبرگزاری تسنیم به نقل از یک منبع آگاه "گزارش‌های منتشر شده درباره حمله موشکی به پایگاه نظامی ایران در سوریه و شهادت مستشاران ایرانی" را تکذیب کرده است.
    فرمانده لشکر فاطمیون، متشکل از نیروهای افغان تحت حمایت ایران در سوریه هم به خبرگزاری تسنیم گفته است که پایگاه این لشکر در نزدیک شهر حلب سالم هست و "هیچ یک از نیروهای این گروه در حمله ادعایی رسانه‌ها به شهادت نرسیدند".
    این در حالی است که خبرنگاران و چهره‌های محافظه‌کار در شبکه‌های اجتماعی در ایران خواهان ‌انتقام از اسرائیل به عنوان مسئول این حملات شده‌اند.
    تعدادی از این کاربران حسن روحانی را خطاب قرار داده‌اند و از او خواسته‌اند که به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی دستور حملات تلافی‌جویانه را بدهد. در مقابل عده‌ای هم گفته‌اند که رهبر ایران فرمانده کل قوا است و او مسئول صدور چنین دستوری است.
    توییتر
    به فاصله کوتاهی پس از این حملات، مرکز زلزله نگاری اروپا-مدیترانه گفت که این انفجارها باعث زلزله ای به قدرت ۲.۶ در ناحیه شد.
    این حمله در حالی انجام شده که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، روز یکشنبه به اسرائیل سفر کرد و دو طرف بر مقابله با ایران در منطقه تأکید کردند. بعد از آن هم خبر مکالمه تلفنی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل منتشر شد.
    روز یکشنبه آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل، گفته بود که این کشور "آزادی عملیات" در سوریه را برای خود محفوظ می‌دارد.
    او گفت اسرائیل با سه مشکل روبروست: "ایران، ایران، ایران".
    حدود سه هفته پیش حمله موشکی دیگری به پایگاه تی-۴ در سوریه دست کم ۱۴ کشته به جا گذاشت که هفت نفر از آنها از نیروهای ایرانی بودند.
    در سال های اخیر اسرائیل چندین بار "محموله‌های سلاح" گروه لبنای حزب الله در سوریه را هم هدف گرفته است.