گزیده ها قسمت دوم


گزیده ها قسمت دوم 10 اردیبهشت - 97
                                                                                                    
معاون فرماندار رزن گفت: حمله چند قلاده سگ وحشی ولگرد به پسر بچه هفت ساله‌ای در این شهرستان، سبب مرگ وی شد.
"
علیرضا نوربخش" در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه حادثه در حاشیه روستای "حکان" از توابع رزن روی داد، اضافه کرد: چند قلاده سگ به کودکی حمله کردند که به علت شدت جراحت‌های وارده کودک در همان مکان، جان خود را از دست داد.
معاون فرماندار رزن بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل جفت گیری حیوانات احتمال حمله آنها به جوامع انسانی بسیار زیاد است.
"
نوربخش" افزود: چنانچه حیوانات درنده و وحشی هنگام جفت گیری احساس خطر کنند یا افرادی اقدام به سنگ پرانی به سمت آنها کنند به طور حتم به وی حمله ور می‌شوند.
وی همچنین نسبت به حمله گرگ نیز هشدار داد و گفت: با توجه به قرار گرفتن در فصل جفت گیری احتمال حمله این گونه جانوری زیاد است بنابراین باید بیش از گذشته مراقب بود.
اهالی 2 شهرستان رزن و بهار استان همدان از اوایل سال 90 تاکنون چندین نوبت مورد هجوم و حیوانات درنده به ویژه گرگ قرار گرفته‌اند.
اواسط تیرماه سال 94 گرگ در سه نوبت وارد 2 روستای تخت و ملابداغ از توابع بخش سردرود شهرستان رزن شد و در 2 حادثه که در 2 روز متوالی رخ داد گرگ از ناحیه گردن و صورت یک دختر و پسر حدود چهار ساله را در این 2 روستا زخمی کرد که با حضور به موقع اعضای خانواده گرگ متواری شد.
همچنین در سانحه سوم که برای دومین بار در روستای ملابداغ رخ داد یک قلاده گرگ قصد حمله به یک پدر و فرزند را داشت که با هیاهو و حضور همسایه‌ها گرگ پا به فرار گذاشت.
نیروی انتظامی شهرستان بهار نیز اواخر بهمن ماه سال 94 جسد یک مرد 30 ساله را در حواشی روستای رسول آباد (تاج آباد) کشف کردند که طبق بررسی‌های صورت گرفته این مرد طعمه حیوانات درنده شده بود به گونه‌ای که تنها بخشی از نیم تنه بدن آن باقی مانده بود.
در آخرین گزارش منتشره نیز گرگ در 2 نوبت 19 خرداد 95 اقدام به حمله به 2 کودک خردسال در روستای عمان از توابع بخش قروه درجزین شهرستان رزن کرد.
همچنین شهریور ماه سال 95 یک قلاده گرگ با حمله به گله گوسفندان در حاشیه روستای جامشلو بخش مرکزی شهرستان رزن 2 راس از آنها را تلف کرد.
سارقی که با معرفی خود به عنوان معلم، راننده مینی بوسی را با آب میوه، بیهوش و خودرو او را سرقت کرده بود، دستگیر شد.
سرهنگ "فخرالدین افراسیابی"، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری مجرمی سابقه‌دار خبر داد که در پوشش یک معلم اقدام به فریب راننده مینی بوس کرده و در ادامه و به شیوه بیهوشی اقدام به سرقت مینی بوس و رها کردن راننده آن در بیابان‌های منطقه قرچک ورامین کرده بود.
رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت در خصوص نحوه آغاز رسیدگی به این پرونده گفت: پرونده‌ای از شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 4 تهران به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد مبنی بر اینکه مالک یک دستگاه مینی بوس در شکایت خود عنوان کرده بود فردی پس از بیهوش کردن وی اقدام به سرقت مینی بوس وی کرده است.
*
اظهارات مالباخته
راننده مینی بوس که پیکر نیمه جانش در زمین‌های کشاورزی منطقه قرچک ورامین توسط کشاورزان پیدا و به بیمارستان این شهرستان منتقل شده بود، پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت:فردی حدودا 45 ساله ضمن معرفی خود به عنوان معلم تربیتی یک مدرسه راهنمایی مدعی شد که قصد بردن دانش آموزان مدرسه به سینما را دارند؛ به این بهانه اقدام به کرایه دربست مینی بوس کرد و پس از توافق بر سر قیمت کرایه، سوار مینی بوس من شد. دو نفری به سمت مدرسه حرکت کردیم؛ در طی مسیر این شخص از من درخواست کرد تا مقابل یک سوپر مارکت توقف کنم تا به گفته خودش برای دانش آموزان نوشیدنی خریداری کند؛ پس از دقایقی این شخص با یک پاکت آبمیوه به داخل مینی بوس برگشت و در ادامه یکی از آبمیوه‌ها را به من تعارف کرد. به هیچ عنوان تصور نمی‌کردم که تمامی صحبت‌ها و کارهای این شخص ظاهرسازی و مقدمه سازی برای سرقت باشد؛ به محض اینکه مقداری از آبمیوه را نوشیدم، دیگر متوجه هیچ چیزی نشدم؛ فقط زمانیکه به هوش آمدم متوجه شدم که چندین روز است که داخل بیمارستانی در شهرستان ورامین بستری هستم و سارق اقدام به سرقت کلیه مدارک شناسایی و مینی بوس من کرده است. آن گونه که به من در بیمارستان گفتند مرا در زمین‌های کشاورزی و در حالتی نیمه جان پیدا کرده و به بیمارستان آورده بودند.
*
شناسایی و دستگیری متهم
با توجه به شیوه و شگرد سرقت به شیوه بیهوشی، کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با انجام چهره نگاری و بررسی سوابق مجرمین سابقه‌دار پلیس آگاهی موفق به شناسایی یکی از مجرمین حرفه‌ای و سابقه‌دار به نام سعید (46 ساله) شدند که پیش از این نیز دو بار به اتهام سرقت به شیوه بیهوشی دستگیر و روانه زندان شده بود.
با شناسایی تصویر "سعید" از سوی مالباخته، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه وی در منطقه مشیریه شده؛ در مراجعه به این محل و انجام تحقیقات نامحسوس پلیسی اطلاع پیدا کردند که سعید اقدام به تجهیز محیط پیرامونی مخفیگاه خود به دوربین‌های مداربسته کرده تا به محض مشاهده پلیس اقدام به فرار از محل کند.
کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی به قصد دستگیری سعید، کنترل نامحسوس از محل سکونت و مخفیگاه این مجرم سابقه‌دار و حرفه‌ای را در دستور کار خود قرار داده و سرانجام در مورخه 29/01/1396 زمانیکه وی قصد داشت از منزل خارج شود، او را دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.
سرهنگ کارآگاه "فخرالدین افراسیابی"، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به کشف مینی بوس مسروقه در نزدیکی محل سکونت متهم پرونده گفت: متهم پس از انتقال به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ و مواجه حضوری با شاکی پرونده، لب به اعتراف گشود و صراحتا به سرقت به شیوه بیهوشی و رها کردن در بیابان‌های اطراف تهران اعتراف کرد.

اظهارات ضدايراني وزير خارجه جديد آمريكا در رياض
وزراي خارجه آمريکا و عربستان در نشست خبري مشترک در رياض ضمن تکرار ادعاهاي نخ نما عليه ايران بر لزوم بازنگري در توافق هسته اي تاکيد کردند.
    «
مايک پمپئو» وزير خارجه جديد آمريکا در اولين سفرش به عربستان در نشست خبري مشترک با «عادل الجبير» همتاي سعودي اش ادعاهاي نخ نماي مسئولان آمريکايي عليه ايران را نيز تکرار کرده و مدعي شد که ايران امنيت خاورميانه را به خطر مي اندازد و از تروريسم در جهان حمايت مي کند. وي بدون اشاره به اقدام عربستان در کشتار مردم بي گناه يمن و بمباران مناطق مسکوني در اين کشور و نيز دخالت هاي مستمر آن در امور کشورهايي چون سوريه، عراق، بحرين و.. مدعي شد: «ايران امنيت و ثبات منطقه را کاملا از طريق شبه نظاميانش و حمايتش از سازمانهاي تروريستي و تجهيز حوثي هاي يمن به سلاح، متزلزل کرده است و اين کشور بزرگترين حامي تروريسم در منطقه است لذا ما از فعاليت هاي تروريستي اش در منطقه چشم پوشي نخواهيم کرد. واشنگتن آماده حمايت از عربستان براي مقابله با تروريسم است و از چشم انداز 2030 اين کشور براي پيشرفت حمايت مي کند
    
پمپئو همچنين گفت که امنيت عربستان سعودي از مهم ترين اولويت هاي آمريکا است؛ چرا که امنيت عربستان، امنيت آمريکا است. با وجود صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران و عمل کردن تهران به تعهدات بين المللي خود در سايه بدعهدي هاي آمريکا در برجام، وي مدعي شده است که کشورش مي خواهد تضمين هايي دريافت کند که ايران سلاح اتمي در اختيار نداشته باشد.
    
پمپئو با اين ادعا که شکل کنوني توافق هسته اي با ايران تضمين هاي لازم را براي جلوگيري از دستيابي اين کشور به سلاح هسته اي نمي دهد افزود: ما به کار با شرکاي خود براي اصلاح برجام ادامه خواهيم داد و همان طور که رئيس جمهور ما گفته است، اگر نتوانيم توافق هسته اي با ايران را اصلاح کنيم، از آن خارج خواهيم شد. از سوي ديگر عادل الجبير هم گفت که عربستان سياست هاي آمريکا در قبال ايران را تاييد مي کند و با دخالت آشکار در امور داخلي ايران مدعي شد که بايد به دليل برنامه موشکي ايران و آنچه حمايت تهران از تروريسم خوانده مي شود تحريم هاي بيشتري عليه ايران اعمال کرد.
    
وي افزود: از سياست هاي ترامپ درخصوص ايران به ويژه تعديل توافق هسته اي حمايت مي کنيم و به نظر ما بايد ايران با تحريم هاي بيشتري مواجه شود.
    
وزير خارجه آمريکا همچنين افزود که عربستان يکي از شرکاي اصلي واشنگتن است و مدعي شد که اگر آمريکا نتواند توافق هسته اي را تعديل کند از اين توافق خارج خواهد شد و گفت که رويکرد ايران بعد از برجام بدتر شده است.
    «
مايک پمپئو» وزير خارجه آمريکا پس از نشست اخير وزراي خارجه عضو ناتو در بروکسل، روز شنبه وارد عربستان سعودي شد تا با مقامات اين کشور ديدار کند.
    
وي همچنين پس از ديدار با همتاي سعودي خود با ملک سلمان پادشاه عربستان سعودي در يکي از کاخ هاي او ديدار کردند که منابع سعودي جزئياتي از ديدار دوجانبه وزير خارجه آمريکا با ملک سلمان مخابره نکرده اند.
خبر ويژه 
دهن كجي و گستاخي آمريكا در قبال موضع منفعلانه ظريف
دولت آمريکا پاسخ ديپلماسي توام با کج فهمي و انحراف ظريف را داد.
    
وزير امور خارجه چند روز پيش ضمن سفر به آمريکا و حضور در شوراي روابط خارجي اين کشور، شکايت عربستان را نزد آمريکايي ها کرده بود اما مدعي شده بود ما (ايران و عربستان) منطقه را نابود کرده ايم و نياز به گفت وگو داريم.
    
اما وزير خارجه آمريکا ضمن سفر به رياض در کنفرانس خبري مشترک با عادل الجبير وزير خارجه رژيم سعودي گفت ما به عربستان در مقابله با تهديدات ايران کمک مي کنيم.
    
وزراي خارجه آمريکا و عربستان در کنفرانس مطبوعاتي مشترک تاکيد کردند محور گفت وگوهايشان، ايران و مقابله با ايادي آن در منطقه بوده است.
    
به گزارش شبکه اسکاي نيوز عربي، مايک پمپئو، وزير خارجه جديد آمريکا در اين کنفرانس مطبوعاتي گفت: ما شراکت ويژه اي با عربستان داريم که اين شراکت و همکاري در حال گسترش است. ديدارهاي بسيار خوبي با همتاي عربستاني خود و نيز پادشاه و ديگر مسئولان اين کشور داشتم. رئيس جمهور ترامپ بسيار خوشحال مي شود ميزبان پادشاه عربستان و مسئولان اقتصادي اين کشور در کاخ سفيد باشد.
    
وي مدعي شد: ايران باعث ايجاد ناامني و بي ثباتي در منطقه و بزرگ ترين حامي تروريسم در جهان است. اين کشور با شبه نظاميان وابسته به خود در سوريه، عراق و يمن و نيز با حملات سايبري به ايجاد ناامني دست مي زند. بايد بگويم برخلاف دولت قبلي ايالات متحده ما دست بسته نمي نشينيم. اطمينان مي دهم ايران هيچگاه به سلاح اتمي دست نخواهد يافت.
    
او ادامه داد: درباره توافق هسته اي با ايران نيز بايد بگويم رفتار ايران بعد از اين توافق بدتر شده است. همان گونه که رئيس جمهور ترامپ گفته است اين توافق بايد اصلاح شود و اگر اصلاح نشود و يا قابل اصلاح نباشد ما از آن خارج مي شويم.
    
مايک پمپئو در پايان سخنان خود با ستايش از اقدامات اصلاحي وليعهد عربستان، به چشم انداز 2030 اين کشور اشاره کرد و گفت که ايالات متحده آمريکا حامي برنامه هاي محمد بن سلمان، وليعهد عربستان است.
    
عادل الجبير، وزير خارجه عربستان نيز گفت با پمپئو توافق کرده تا مانع «خواسته هاي روزافزون ايران در منطقه» شود.
    
وي گفت: از سياست هاي آمريکا در قبال ايران به طور کامل حمايت مي کنيم که از جمله آن سياست هاي ايالات متحده در قبال برنامه هسته اي ايران است.
    
يادآور مي شود آقاي ظريف هفته گذشته در اظهاراتي عجيب در شوراي روابط خارجي آمريکا گفت: «ما بايد اول به کمبود مذاکره رسيدگي کنيم. ما بارها در خفا و پنهان درخواست مذاکره منطقه اي داده ايم. نه ايران و نه عربستان سعودي نمي توانند هژمون منطقه ما باشند. بايد اين واقعيت را بپذيريم اما هيچ يک از ما نمي توانيم هژمون جديد منطقه باشيم. ما براي مستثنا کردن يکديگر و تبديل شدن به قدرتمندترين در منطقه، منطقه را نابود کرده ايم. بايد اين روند را متوقف کنيم. ايران آماده اين کار است. به اين دليل که ما به اندازه کافي بزرگ، بالغ و فهميده هستيم که اين واقعيت را بپذيريم و اميدواريم که آنها هم بپذيرند و حکومت هاي ديگر هم به آن ها در اين فرآيند تغيير و تحول به آن ها کمک کنند. منطقه ما از نبود گفت وگو رنج مي برد. ما با هم گفت وگو نمي کنيم. ما خيلي درباره يکديگر صحبت مي کنيم، به خصوص وقتي به اينجا مي آييم(!) عربستان سعودي، مي خواهد اين تصور را ايجاد کند که ما يک تهديد موجوديتي هستيم. ما را به مداخله در امورشان متهم مي کنند. خوب مواردي هم وجود دارد که آنها در امور داخلي ما دخالت کرده اند، اما ما هرگز مانند وليعهد سعودي نگفته ايم که درگيري را به داخل خاک عربستان خواهيم کشيد
    
اين موضع غلط در حالي است که رد پاي رژيم سعودي وآمريکا- در تک تک جنگ هاي منطقه (از حمله صدام به ايران، تا جنگ هاي عراق و سوريه و لبنان و فلسطين و يمن) ديده مي شود.