احضار سفیر سوییس در اعتراض به بازداشت خبرنگار پرس‌ تی‌وی

احضار سفیر سوییس در اعتراض به بازداشت خبرنگار پرس‌ تی‌وی  بهمن-97
سیاست تبعیض آمیز  وخودی و غیر خودی کردن رژیم غیر متعارف ولایت فقیه هرروزبارزتر می شود. برای اینکه برای حاکمان جنگ افروز و خائن  وطن فروشس رنوشت بیش از 80 میلیون ایرانی  مهم نیست . برای همین توجهی به خواست و مطالبات  کارگران وسایر اقشار محذوم معترض ناراضی  جان به لب آمده نمی شود ولی در دفاع یک مأمور خارجی به خدمت گرفته شده پرس تی وی سپاه قدس که برای شهادت درآمریکا  بازداشت شده است همه امکانات کشور برای آزادی وی بسیج شده  است . درحالی  که همین اقدام به وضوح ماهیت  تمام عیار ضد مردمی رژیم و لایت فقیه در کنترل پاسداران به نمایش گذاشته شده  است .
وزارت خارجه ایران
سفیر سوییس در تهران در اعتراض به بازداشت مرضیه هاشمی خبرنگار پرس‌تی‌وی به وزارت خارجه ایران احضار شد.
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه در این باره گفت روز سه‌شنبه سفیر سوییس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران احضار و «مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران درخصوص بازداشت غیرقانونی ایشان در آمریکا، توسط مدیرکل آمریکا وزارت امور خارجه» به وی ابلاغ شد.
مرضیه هاشمی (ملانی فرانکلین) خبرنگار آمریکایی تلویزیون دولتی پرس‌ تی‌وی ۲۳ دی ماه در فرودگاه سنت‌لوییس بازداشت و توسط اف‌‌بی‌آی به واشینگتن منتقل شد.
پیشتر سوزان نوسل رئیس انجمن قلم آمریکا گفته بود بدون اطلاعات کافی از بازداشت مرضیه هاشمی این نگرانی وجود دارد که او به خاطر مستند «جان سیاه‌پوستان مهم است» دستگیر شده یا به تلافی بازداشت شهروندان آمریکایی در ایران، که هر دو به گفته او «نقض فاحش هنجارهای دموکراتیک» است.
رئیس انجمن قلم آمریکا تاکید کرد اگر بازداشت مرضیه هاشمی دلایل دیگر دارد باید مشخص شود و در غیر این صورت باید فورا آزاد شود.