دادستان تهران: صدور کیفرخواست برای مشاور روحانی به دلیل سخنانش درباره حصر

دادستان تهران: صدور کیفرخواست برای مشاور روحانی به دلیل سخنانش درباره حصر   3بهمن-97

 مهندسی 5 ساله سیاست مخالفت با روحانی و دولت و برجام  که از سوی پاسداران وحمایت خامنه ای دنبال شده و هدف برکناری روحانی بوده است  اکنون به مرحله بسیار حساس وجدی رسیده است. برای همین پس از تشکیل پرونده فساد مالی برای حسین فریدون برادر حسن روجانی و مهدی اسحاقی برادر جهانگیر اسحاقی و زندانی کردن مهدی رفسنجانی و سر زیرآب کردن  پدرش اکبر رفسنجانی و استیضاح و برکناری وزرای دولت وتشدید کردن سیاست مخالفت با برجام و FATF وCFT  و پالمرو اکنون حکم کیفرخواست برای مشاور روحانی صادر شده است که چرا ناپرهیزی کرد و از خط قرمز عبور کرد ودر مورد حصر موسوی و کروبی نظر داد.


حدود ۴۰ روز پس از سخنان حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور ایران، مبنی بر اینکه از حصر رهبران جنبش سبز «تنها یک پوسته باقی مانده»، دادستان تهران گفت که برای گوینده این سخنان «کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه ارسال شده است».
به گزارش خبرگزاری ایسنا، عباس جعفری دولت آبادی روز سه شنبه، ۲ بهمن، تاکید کرد که «حصر باقی است و پوسته آن نیز نشکسته است».



آقای جعفری دولت آبادی گفت که اخبار مربوط به حصر باید «توسط دبیرخانه شورای امنیت ملی تائید شود» و مسئولان نیز «باید متناسب با جایگاه و مسئولیت خود اظهار نظر کنند».
وی با بیان اینکه «حصر باقی است و پوسته آن نیز نشکسته است»، افزود: «هر زمان این پوسته شکست، از سوی مراجع ذیربط اعلام خواهد شد».
حسام‌الدین آشنا، مشاور حسن روحانی، روز یک‌شنبه ۱۸ آذر، در یک سخنرانی گفته بود: «شرایط حصر تغییر کرده است؛ آن چیزی که می‌بایست توسط دولت و شخص رئیس جمهوری به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی اتفاق بیفتد رخ داده است».
وی با اشاره به «برخی تسهیل‌ها و گشایش‌ها» درباره شرایط حصر افزوده بود که «تا برداشته شدن حصر تنها یک پوسته باقی مانده است».
با این حال میرمحمود موسوی، برادر میرحسین موسوی، این سخنان آقای آشنا را «نمک بر زخم پاشیدن» دانسته و گفته بود که از حصر « تنها یک پوسته تغییر کرده» و «اصل و مغز حصر محکم به جای خودش باقی است».
از ماه‌های پایانی سال گذشته گزارش‌هایی درباره برداشته شدن برخی از محدودیت‌های میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد، منتشر شده است.
دیدار اقوام مهدی کروبی با او در نوروز، «بازکردن پنجره‌های» جوش‌داده شده منزل میرحسین موسوی و زهرا رهنورد و اجازه خروج به آنان برای دیدار با فرزندان و برادر آقای موسوی از جمله این اتفاقات است.
اسماعیل دوستی، عضو حزب اعتماد ملی و مجتبی ذوالنوری نماینده عضو جبهه پایداری در مجلس نیز در محل حصر با مهدی کروبی دیدار کرده‌اند.
زهرا رهنورد در اردیبهشت‌ماه خبر داده بود که به تازگی به صورت شفاهی به او پیشنهاد «حق تردد محدود» با اطلاع مأموران اعلام شده و او این پیشنهاد را رد کرده است.
پیش از این برخی از دیگر شخصیت‌های سیاسی از جمله علی اکبر ناطق نوری گفته بودند که رفع حصر تنها با نظر موافق رهبر جمهوری اسلامی ممکن است.
در همین حال علی مطهری، نایب رئیس مجلس، روز سه‌شنبه ۲۰ آذر، گفته بود که «تنها راه قانونی» برای رفع حصر «این است که مجلس خبرگان رهبری با رهبر جمهوری اسلامی «صحبت کند» یا از او «سوال کند و بحث کنند تا موضوع حل شود».
با استفاده ازخبرگزاری ایسنا، روزنامه اعتماد شبکه های اجتماعی و رادیو فردا / ا.م / خ