گزیده ها 30 مرداد -98


گزیده ها 30 مرداد -98
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ، از دستگیری جاعل درگاه بانکی خبر داد و گفت: متهم با ساخت صفحه جعلی بانکی و به دست آوردن اطلاعات مشتریان، از حساب‌های بانکی آنان سرقت می‌کرد.
سرهنگ تورج کاظمی گفت: یکی از شهروندان با تشکیل پرونده‌ای در دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت: مبلغ 60 میلیون ریال از حساب بانکی وی کسر شده است.
وی با بیان اینکه علت کاهش موجودی و بررسی شکایت در دستور کار مهندسان پلیس فتا قرار گرفت، ادامه داد: در بررسی‌های اولیه به دست آمد که شاکی در شبکه‌های اجتماعی قصد خرید داشته است که پس از ثبت سفارش کالا، صفحه بانکی برای پرداخت وجه مبلغ کالا باز شده است و مال باخته اطلاعات مورد نیاز را ثبت کرده است ولی ارتباط با بانک قطع و پس از گذشت مدت زمانی اندکی پیام برداشت مبلغ به دفعات مختلف در کل به مبلغ 60 میلیون ریال دریافت کرده است.
شاکی در ادامه اظهار داشت: قبل از ثبت سفارش فردی که از وی قصد خرید داشته پاسخگوی مکالمه تلفنی وی بوده ولی پس از برداشت وجه، شماره وی را مسدود شده است و پاسخگوی تلفن‌های وی نیست.
سرهنگ کاظمی با اشاره به اینکه در تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم در شبکه‌های اجتماعی صفحه جعلی بانکی درست کرده است، عنوان کرد: در تحقیقات پلیسی متهم مورد شناسایی قرار گرفت و مشخص شد که وی جوانی 33 ساله و ساکن خیابان شهید نامجو است.
این مقام انتظامی تصریح کرد: با هماهنگی‌های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس فتا برای تحقیقات تکمیلی منتقل شد.
سرهنگ کاظمی گفت: متهم در ابتدا، منکر اتهام انتسابی بود ولی با ادامه لب به اعتراف گشود و گفت: با ایجاد درگاه جعلی بانک ملت و نمایش کالاها با قیمت مناسب، شهروندان را ترغیب به خرید کالا از وی می‌کرده است.
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه تحقیقات پلیس برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد، از کاربران فضای مجازی خواست: قبل از ثبت اطلاعات بانکی کارت عابر بانکشان از درستی آدرس اینترنتی درگاه بانک اطمینان پیدا کنند.
رئیس کلانتری 114 غیاثی از دستگیری 2 موبایل قاپ حرفه‌ای و اعتراف آنان به 27 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عباس واعظی رئیس کلانتری 114 غیاثی گفت: ساعت 23:30 دقیقه ماموران انتظامی کلانتری هنگام گشت زنی در محدوده میدان خراسان به 4 موتورسوار که سوار بر 2 دستگاه موتورسیکلت پلاک مخدوش بودند، برخوردکردند.
موتورسواران به مردی میانسال نزدیک و در یک لحظه گوشی همراه وی را که درحال صحبت کردن بود، قاپیده و به سرعت از محل گریختند.
این مقام انتظامی بیان کرد: ماموران به تعقیب متهمان پرداختند و پس از مدتی تعقیب و گریز موفق شدند که راکب و ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت را با شلیک چند تیر هوائی دستگیر کنند.
وی تصریح کرد: در بازرسی از متهمان، تعداد 4 دستگاه گوشی همراه از آنان کشف شد.
سرهنگ واعظی با اشاره به اینکه متهمان به همراه موتورسیکلت توقیفی به کلانتری منتقل شدند، ادامه داد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که موتورسیکلت سرقتی بوده و سابقه ثبت سرقت در کلانتری 130 نازی آباد دارد.
کلانتر محله غیاثی افزود: در گام بعدی ماموران کلانتری موفق شدند مالکان گوشی‌های سرقتی را شناسایی و برای شناسایی متهمان به کلانتری دعوت شدند.
این مقام انتظامی گفت: متهمان در تحقیقات پلیسی به جرم ارتکابی اعتراف و اظهار داشتند: مدتی است که با همکاری سایر همدستان خود با استفاده از تاریکی هوا و م و تورسیکلت‌های سرقتی موبایل قاپی می‌کردند.
وی با بیان اینکه متهمان به 27 فقره موبایل قاپی اعتراف کردند، گفت: در بررسی وضعیت متهمان مشخص شد که هر 2 موبایل قاپ سابقه‌دار بوده و تا کنون چندین مرتبه با همین عنوان مجرمانه در زندان بسر برده‌اند.
سرهنگ واعظی اضافه کرد: کشف جزئیات پرونده و دستگیری 2 هم دست موبایل قاپ‌ها ادامه دارد.
یک باند جعل و کلاهبرداری از اتباع خارجی منهدم شد.
درپی ارجاع خبری در خصوص اخاذی و کلاهبرداری تلفنی از اتباع خارجی با عناوین و سمت‌های برخی از مسئولان دولتی و انتظامی، موضوع در سومین روز مرداد ماه امسال در دستور کار ماموران معاون مهاجرت و گذرنامه پلیس پایتخت قرار گرفت و ماموران پس از انجام تحقیقات مقدماتی جمع‌آوری اطلاعات به دست آمده چهار عضو یک باند جعل و کلاهبرداری را که تحت پوشش یک موسسه اقدام به جعل و کلاهبرداری از اتباع خارجی کرده بودند، شناسایی کردند.
همچنین در جریان تحقیقات مشخص شد که یکی از این متهمان کارمند اخراجی یکی از ادارات دولتی بود که به همراه یک متهم سابقه‌دار در این خصوص که پیش از این نیز به جرم قاچاق مواد مخدر تحت تعقیب بود، در منطقه شهرک ولیعصر(عج) ساکن شده که بلافاصله اقدامات اولیه انجام شده و این افراد در عملیاتی پلیسی دستگیر و برای تحقیقات به مقر انتظامی منتقل شدند.
این متهمان در تحقیقات انجام شده ضمن اعتراف به جرم خود اظهار داشتند که با خرید سیم کارت‌های ثبت نشده و افتتاح حساب‌های بانکی با اسناد و مدارک جعلی، اقدام به کلاهبرداری از اتباع خارجی به وسیله پیامک کرده‌اند.
در ادامه با هماهنگی‌های انجام شده دو همدست دیگر این متهمان نیز شناسایی و دستگیر شدند که در بازرسی از مخفیگاه آنها نیز مقادیر متنابهی مواد روانگردان، ترازوی توزین موادمخدر، تعدادی اسناد جعلی همچون، گذرنامه، سند منزل، خودرو و... کشف شد.
مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت با تایید این خبر اعلام کرد که با توجه به جزییات پرونده این متهمان و همچنین شناسایی شکات و مالباختگان، براساس دستور مرجع قضایی تحقیقات همچنان در این زمینه ادامه دارد.
سخنگوی دولت در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «ایران امروز بیش از هر زمان دیگری به مفاهیم برخاسته از غدیر، عشق، مهرورزی، همدلی و با هم بودن نیازمند است
«
علی ربیعی» روز سه شنبه با تبریک عید سعید غدیر در توییتر نوشت:‌ «‏بیایید چشم‌هایمان را در زلال برکه غدیر بشوئیم.ایران امروز بیش از هر زمان دیگری به مفاهیم برخاسته از غدیر، عشق، مهرورزی، همدلی و با هم بودن نیازمند است. همچنین به جا آوردن «صله برادری» با همه مسلمین در فراسوی مذاهب اسلامی نیاز ماست
سخنگوی دولت در این توئیت بیان کرد:« غدیر عید ولایت و وَلایت بر همه ایرانیان مبارک باد