شمار مبتلایان به کرونا در استان فارس به مرز 6000 نفر رسید

                                                       شناسایی ۳۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان شمالی11 خرداد - 99
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام‌شده طی ۲۴ ساعت گذشته، نتایج آزمایش ۳۹ بیمار مشکوک به کرونا مثبت اعلام شد.
شمار مبتلایان به کرونا در استان فارس به مرز 6000 نفر رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سید احمد هاشمی اظهار کرد: تا ظهر ۱۱ خرداد، ۲۱۷۱ نفر در خراسان شمالی به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که شامل ۹۳۷ نفر بستری و ۱۲۳۴ نفر سرپایی می‌باشند.
وی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار داشت: در شهرستان‌های بجنورد ۱۱۵۴ نفر، شیروان ۲۴۷ نفر، فاروج ۱۳۳ نفر، مانه و سملقان ۲۱۲ نفر، جاجرم ۶۷ نفر، گرمه ۳۹ نفر، راز و جرگلان ۱۴۰ نفر و اسفراین ۱۷۹ نفر به‌طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، پرهیز از ترددهای غیرضروری، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سروصورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است.
وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه‌روزی انجام پذیرفته تاکنون ۷۶۸ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند.
هاشمی افزود: آزمایش ۳۱۵۰ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش‌شده است و هم‌اکنون ۱۱۱ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.