وقوع سه فقره آتش‌سوزی طی یک روز در مراتع سیرجان

وقوع سه فقره آتش‌سوزی طی یک روز در مراتع سیرجان12خرداد-99
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیرجان گفت: حدود شش هکتار از عرصه‌های مرتعی مناطق چاه‌زار بخش گلستان، گدار خانه‌سرخ و کمربست بخش پاریز طعمه آتش شد.
وقوع سه فقره آتش‌سوزی طی یک روز در مراتع سیرجان
به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، مهران میرشاهی اظهار داشت: در پی گزارش واصله مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در مناطق چاه‌زار از توابع بخش گلستان، گدار خانه‌سرخ و منطقه کمر بست بخش پاریز که دارای پوشش انبوه گیاهی بودند، در منطقه حضور یافتیم که 6 هکتار از عرصه‌های طبیعی در آتش سوخته بود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری  شهرستان سیرجان سهل‌انگاری و آتش روشن کردن گردشگران را علت حادثه دانست و عنوان داشت: یگان حفاظت منابع طبیعی با کمک بخشداران مناطق، فرمانداری، هلال‌احمر،نیروی انتظامی و همیاران منابع طبیعی موفق به اطفاء حریق شدند.
میرشاهی با اشاره به بارندگی‌های بسیار خوب و پوشش گیاهی بسیار مناسب در سطح عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان ادامه داد: یکی از دغدغه‌های مهم ما در سال جاری بروز آتش‌سوزی بعد از خشک‌شدن پوشش‌های گیاهی در شهرستان است.
وی خاطرنشان کرد: شهروندان با توجه به آغاز فصل گرما و خشک‌شدن گیاهان از روشن‌کردن آتش در محیط‌هایی که وقوع آتش‌سوزی متصور است، خودداری کنند.