هشدار روحانی تندرو در مورد «طراحی فتنه اکبر» برای انتخابات ۱۴۰۰-

 هشدار روحانی تندرو در مورد «طراحی فتنه اکبر» برای انتخابات ۱۴۰۰-11-اردیبهشت-1400

این آخوند آتش به اختیار آخوندمهدی طائب عضو فعال رهپویان وبرادر طلبه پاسدار جانی حسین طائب است که رئیس سازمان اطلاعات پاسداران جنایتکار ونوچه نزدیک مجتبی خامنه ای می باشد. بنابراین هشدار آخوند مهدی طائب به حسنک روحانی انتقال پیام اطلاعات پاسداران جنایتکار است .البته وی مدافع سرسخت حضور سپاه قدس درسوریه بوده است طوری که با تأکید  حضور نظامی درسوریه سپاه قدس  دردفاع ازبشار اسد جانی گفت اگر   استان خوزستان را ازدست بدهیم وی باید سوریه حفظ گردد.

taeb.jpgرادیو فردا - مهدی طائب، ‌ فرمانده قرارگاه عمار و نزدیک به مجتبی خامنه‌ای، فرزند رهبر جمهوری اسلامی، روز جمعه، ۱۰ اردیبهشت، ادعا کرد که «دشمن... فتنه‌ای عجیب را برای انتخابات ۱۴۰۰ تدارک دیده است».

انتشار سخنرانی آقای طائب در خبرگزاری تسنیم همزمان است با انتشار خبرهایی از رد صلاحیت گسترده نامزدهای انتخابات شوراها و همین طور انتشار فایل صوتی وزیر خارجه در دولت حسن روحانی.

در حالی که کمتر از دو ماه به برگزاری سه انتخابات مهم در کشور مانده، مهدی طائب، از منتقدان دولت آقای روحانی، در این سخنرانی با اشاره به عبارت «فتنه اکبر» منسوب به علی خامنه‌ای ادعا می‌کند که «تمام آمریکایی‌ها نشستند و طراحی آتش برای انتخابات ۱۴۰۰ داشتند.» از واژه «فتنه» برای اشاره به اعتراضات گسترده پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ استفاده می‌کنند که نتیجه آن به نفع محمود احمدی‌نژاد اعلام شد و ماه‌ها حکومت را با مشکلات فراوان روبه‌رو ساخت.

مهدی طائب در ادامه سخنرانی خود بدون نام بردن از محمدجواد ظریف به محتوای فایل صوتی مصاحبه او با سعید لیلاز اشاره می‌کند و وزیر خارجه را متهم می‌کند که به آمریکایی‌ها نزدیک است و «دست در دست» جان کری، ‌وزیر خارجه سابق آمریکا، دارد.

او می‌گوید: «آقای وزیر امور خارجه، دنیا و امام‌ زمان را حل می‌کنیم به شرطی که دست از دست کِری دربیاوری. حاج قاسم دست در دست کِری نگذاشت....»

او ادامه می‌دهد: «تمام این فسیل‌های امنیتی، تمام آمریکایی‌ها نشستند و طراحی آتش برای انتخابات ۱۴۰۰ داشتند. حرفی که منتشر شد از عمق دلی بود که بیرون ریخت. او گفت حاج قاسم مانع این بود که تحریم را برداریم.»

محمدجواد ظریف در مصاحبه خود انتقادات بی‌سابقه‌ای را از تسلط نظامیان بر سیاست خارجی ایران مطرح کرده و می‌گوید که برخی از این سیاست‌ها از جمله سیاست‌های مربوط به سوریه ناشی از «اراده روسیه» بوده است.

به گفته او، حکومت ایران «میدان» یعنی عرصه فعالیت سپاه پاسداران را بر «دیپلماسی» ترجیح داده و قاسم سلیمانی، فرمانده «میدان» نظام، را به وارد کردن آسیب به دیپلماسی دولت روحانی متهم کرد.

آقای ظریف همچنین قاسم سلیمانی را متهم کرد که در مسیر تلاش‌های دولت روسیه برای «نابود کردن» دستاوردهای برجام دولت روحانی با مسکو همراه بوده است.

انتشار این فایل صوتی که «محرمانه» بود تاکنون به برکناری حسام‌الدین آشنا، مشاور حسن روحانی، و همچنین ممنوع‌الخروجی ۱۵ نفر انجامیده است.

با این حال با توجه به اظهار نظر تند فرمانده قرارگاه راهبردی عمار به نظر می‌رسد که این قضیه برای آنها تمام‌شده نیست و محمدجواد ظریف هنوز نمی‌تواند خود را از ترکش انتشار این فایل صوتی در امان بداند.

در همین حال اظهار نظر مهدی طائب در مورد انتخابات ۱۴۰۰ و ادعای طراحی یک نقشه یا به قول او «فتنه اکبر» برای نفوذ در حکومت همزمان است با اخبار رد صلاحیت گسترده نامزدهای شوراها، حتی نامزدهایی که هم‌اکنون خود عضو شوراهای شهر هستند.

علاوه بر تهران و اصفهان، روز جمعه سخنگوی شورای شهر شیراز از رد صلاحیت اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای این شهر خبر داد. این افراد بر اساس بند ج ماده ۳۰ قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور مبنی بر «عدم اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه» رد صلاحیت شده‌اند.

پس از انتخابات سال ۸۸ و اعتراضات گسترده به نتیجه آن، کاربرد واژه «فتنه» همچون اسم رمز توسط حامیان رهبر جمهوری اسلامی در ماه‌های پیش از هر انتخابات باب شد.

در سال ۹۴، ‌ در ماه‌های پیش از انتخابات مجلس خبرگان رهبری، نیز عده‌ای از روحانیون اصولگرا و تندرو بارها در مورد وقوع «فتنه‌ای دیگر» هشدار دادند. در آن سال اکبر هاشمی رفسنجانی و حسن خمینی، هر دو نزدیک به اصلاح‌طلبان، برای مجلس خبرگان نامزد شده بودند.