سیب‌های انبارشده در سردخانه‌های خراسان شمالی در حال نابودی است

 سیب‌های انبارشده در سردخانه‌های خراسان شمالی در حال نابودی است 10-اردیبهشت-1400

دررژیم فاسد ودزد بازار ولایت فقیه درشرایطی که مردم قادر نیستند به دلیل گرانی خرید میوه کنند دلیل احتکار کردن کالاها ومیوه جات از جمله سیب چیست تا منجر به گندیده شدن شوند ومردم محروم  همچنان درآرزوی خرید میوه باشند ؟

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار بجنورد گفت: یکی از دلایل دپو شدن محصول سیب در خراسان شمالی، منع صادرات از سوی دولت به جهت کنترل قیمت آن بوده است.سیب‌های انبارشده در سردخانه‌های خراسان شمالی در حال نابودی است

امید فیروزه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: سیب‌های انبارشده در سردخانه‌ها در حال نابودی است که یکی از دلایل آن، پایین آمدن تقاضا است.

وی گفت: ضمن کمتر شدن میزان تقاضا و خرید از سوی مصرف‌کننده، علت دیگر دپو شدن محصول سیب در خراسان شمالی، منع صادرات از جانب دولت است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار بجنورد تصریح کرد: ازآنجایی‌که شیوع کرونا باعث منع صادرات و کم شدن میزان مصرف سیب بوده است، دولت نیز صادرات سیب را محدود کرد تا این محصول در بازار بماند و قیمت آن افزایش پیدا نکند.

فیروزه بابیان اینکه کاهش دورهمی‌ها در وضعیت کرونا علتی بر عدم خرید میوه‌ها است افزود: با توجه به اینکه الآن فصل میوه‌های تازه است، سیب چند ماه پیش کیفیت خود را ازدست‌داده و فروش نمی‌رود.

وی ضمن اشاره به این موضوع که باغداران نیز برای فروش گران‌تر سیب، آن را انبار کردند تأکید کرد: درزمانی که فروش این محصول بهتر بود، باغداران سیب را به بازار عرضه نکردند و حالا ناچارند ارزان‌تر بفروشند تا از خراب شدن آن جلوگیری کنند.