ورودی آب میناب به بندرعباس صفر می‌شود

 ورودی آب میناب به بندرعباس صفر می‌شود 10-اردیبهشت-1400

ورودی آب میناب به بندرعباس صفر می‌شود

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان گفت: تحولی بزرگ برای پایداری آب آشامیدنی شهر بندرعباس، خمیر، میناب و آب کشاورزی ۳۰ سال آینده رقم خورد.

فریدون همتی صبح امروز(۱۰ اردیبهشت ماه) در جمع خبرنگاران، افزود: از این پس سد میناب و تصفیه خانه، نقش پدافند را در بندرعباس ایفا می‌کنند و از آب سد استقلال برای آبرسانی به شهر میناب استفاده می‌شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه با بهره برداری از مرحله سوم آبشیرین کن صد هزار متر مکعبی بندرعباس، ۱۵۰ هزار متر مکعب فشار از روی سد استقلال میناب برداشته شد، اظهار کرد: تا چند ماه آینده نیز آب آشامیدنی شهر میناب از تصفیه خانه سد سرنی تامین و چاه‌های موجود در این شهر پلمب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با پلمب چاه‌های میناب از آسیب بیشتر به سفره‌های زیر زمینی جلوگیری، و این سفره‌های برای آینده تقویت می‌شود، اضافه کرد: اکنون برای دریافت مجوز خرید تضمینی ۵۰ هزار متر مکعب آب از دولت در تلاش ایم تا ۲۰۰ هزار متر مکعب مصرف آب شهر بندرعباس، خمیر و روستاها تامین و ورودی آب از میناب صفر شود.

همتی با بیان اینکه این یک تحول بزرگ برای پایداری آب آشامیدنی شهر بندرعباس، خمیر، میناب و آب کشاورزی ۳۰ سال آینده است، عنوان کرد: در حال حاضر دولت هر متر مکعب آب را ۱۵ هزار تومان از بخش خصوصی می‌خرد و با قیمت ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان در اختیار مردم قرار می‌دهد.

وی از شهروندان خواست در مصرف آب صرفه جویی کنند و افزود: شماری از طرح‌های بزرگ آب، برق و فاضلاب هرمزگان نیز هفته‌های آینده با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می‌رسد.