۱۱۰ مبتلای جدید به کرونا در خراسان شمالی بستری شدند

 ۱۱۰ مبتلای جدید به کرونا در خراسان شمالی بستری شدند9-اردیبهشت-1400

۱۱۰ مبتلای جدید به کرونا در خراسان شمالی بستری شدند

بجنورد-ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: در شبانه روز گذشته ۱۱۰ نفر بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان بستری شدند و در این مدت ۲ نفر بر اثر این ویروس جان خود را از دست دادند.

به گزارش روز پنجشنبه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سیداحمد هاشمی اظهار داشت: اکنون ۴۴۷ نفر مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی خاطرنشان کرد: شمار فوتی های کرونا در شبانه روز گذشته نسبت به ۲۴ ساعت ماقبل، ۱۱ نفر کاهش یافته است. 

وی گفت: شرایط شیوع کرونا در خراسان شمالی بحرانی است و جزو هفت استان کشور با شیب تند افزایش تعداد موارد بستری است. 

براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی آمار جان باختگان ناشی از بیماری کووید ۱۹ در این  استان  از ابتدای موج چهارم ( اول فروردین ) تاکنون ( نهم اردیبهشت) در کمتر از ۴۰ روز به  ۸۹ نفر رسید.

دکتر هاشمی با تاکید بر زدن ماسک و دوری از تجمعات خاطرنشان کرد: بیشتر بیماران در روزهای اخیر  در مراسم های عروسی و عزا، دورهمی های شرکت داشتند و به صورت خانوادگی به ویروس کرونا مبتلا شدند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی افزود: برای پذیرش بیماران کووید ۱۹ حدود ۶۰۰ تخت بیمارستانی در مرحله اول پیش بینی شد که با روند افزایش آمار بیماران در روزهای اخیر ۵۰ تخت بیمارستان تامین اجتماعی نیز برای پذیرش این بیماران آماده سازی شده است.

ویروس کرونا اواخر اسفندماه سال ۹۸ با شناسایی یک بیمار در بجنورد در استان خراسان شمالی شیوع یافت و با گذشت حدود ۱۴ ماه ، این استان سه موج از این بیماری را پشت سرگذاشت و از اول فروردین ماه سال جاری به تدریج با  افزایش آمار بیماران وارد موج چهارم شد.

در دو هفته اخیر با شدت یافتن آمار بیماران سرپایی، بستری و مرگ کرونایی این استان وارد مرحله بحرانی این ویرس شد به طوری که هم اکنون در زمره هفت استان با شیب تند ویروس کرونا قرار دارد.