تداوم وضعیت مرگبار کووید ۱۹ در یزد/فوت شش یزدی طی شبانه روز گذشته

 تداوم وضعیت مرگبار کووید ۱۹ در یزد/فوت شش یزدی طی شبانه روز گذشته 10-اردیبهشت-1400

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان یزد گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای ۲۵۲ نفر دیگر به بیماری کرونا و بستری ۴۷ نفر در مراکز درمانی تعداد کل بستری‌های استان به ۵۹۴ نفر رسید.تداوم وضعیت مرگبار کووید ۱۹ در یزد/فوت شش یزدی طی شبانه روز گذشته

دکتر محمد میرجلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، با بیان این‌که وضعیت شکننده‌ای از شیوع و ابتلا به کرونا در استان شاهد هستیم اظهار کرد: از ۷۱۶ نمونه گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا ویروس در شبانه روز گذشته، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۵۲ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند.

وی با اشاره به این‌که ادامه وضعیت مرگبار کرونا در یزد برای همه خطرناک است افزود: متأسفانه در شبانه‌روز گذشته ۶ نفر دیگر به دلیل وضعیت حاد بیماری در مراکز درمانی فوت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از وضعیت حاد ۱۱۰ بیمار دیگر خبر داده و تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۱۰ نفر از همشهریان در ICU تحت مراقبت‌های ویژه هستند که امید داریم در روزهای آینده وضعیت سایر بیماران تحت مراقبت به سمت حاد تغییر پیدا نکند.

دکتر میرجلیلی افزود: هم‌اکنون وضعیت بیماری کرونا به گونه‌ای است که نیازی برای راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی نیست اما این موضوع به معنای بی توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست بلکه لازم است همچنان و بیش از پیش به رعایت آن اهتمام داشت.

وی یادآور شد: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی پیش‌بینی می‌شود تعداد کل مبتلایان به هزار نفر هم برسد، به طوری که در روزهای اخیر تعداد کل مبتلایان به ۶۳0 نفر نیز رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد با هشدار به مردم یزد برای ادامه پایبندی به رعایت شیوه نامه بهداشتی و پرهیز از حضور در دور‌همی‌ها گفت: متأسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان بسیار کاهش یافته است که علی‌رغم اعمال محدودیت‌های کرونایی نیز شاهد عدم پایبندی به شیوه نامه بهداشتی هستیم.

میرجلیلی با بیان این‌که تعدادی از مبتلایان در منزل دورخ نقاهت بیماری را طی می‌کنند و نیازی به بستری در بیمارستان نداشتند افزود: عدم رعایت پروتکل‌ها و شرکت در دورهمی‌های خانوادگی زنجیره ابتلا را قطع نمی‌کند و موجب شیوع و گسترش بیشتر این ویروس خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به این‌که امن‌ترین مکان خانه شخصی است؛ از همشهریان خواست از رفت و آمدهای های برون و درون شهری و برگزاری مراسم های عزا و عروسی و دورهمی های خانوادگی جدا خودداری کنند.