بحران کرونا در هند ادامه دارد؛ مرگ ۳۶۰۰ نفر در ۲۴ ساعت

 بحران کرونا در هند ادامه دارد؛ مرگ ۳۶۰۰ نفر در ۲۴ ساعت10-اردیبهشت-1400

همزمان با عمیق‌تر شدن بحران کرونا در هند با مرگ ۳۶۰۰ نفر دیگر در روز پنج‌شنبه، ایالات متحده اعلام کرد نزدیک به یک میلیون کیت آزمایش کرونا به این کشور ارسال می‌کند.

وضعیت هند از نظر ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در شرایطی بحرانی شده که آمریکا و شماری دیگری از کشورهای اروپایی با پیشرفت واکسیناسیون، آرام آرام، در حال رفع محدودیت‌ها هستند.

موج جدید کرونا در ماه آوریل، هند را به صورت ویران‌کننده‌ای درهم کوبیده و هر روز رکورد تازه‌ای در این کشور شکسته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، روز پنج‌شنبه، ۹ اردیبهشت، شمار قربانیان کرونا در هند ۳۶۴۵ نفر اعلام شد و ۳۷۹ هزار مورد جدید ابتلا نیز در این کشور ثبت شد.

این آمار در حالی اعلام شده که تخمین زده می‌شود ارقام واقعی بسیار بیشتر از این است.

بر اساس آمار دولتی، دست‌کم ۲۰۰ هزار نفر در هند تاکنون بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند و بسیاری از بیمارستان‌ها قادر به رسیدگی به بیماران نیستند.

دولت هند که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان واکسن جهان به شمار می‌رود، از روز شنبه، واکسیناسیون را برای همه بزرگسالان آغاز خواهد کرد.

واکسیناسیون در این کشور، پیش از این به صورت محدودی برای گروه‌های بالای ۴۵ سال تزریق شده بود.

اوضاع هند به اندازه‌ای بحرانی است که کشورهای بسیاری در جهان از جمله آمریکا شروع به کمک به این کشور کرده‌اند. واشینگتن اعلام کرده بیش از ۱۰۰ هزار تجهیزات پزشکی برای کمک به بحران کرونا در هند به این کشور ارسال می‌کند.

امروز و در نخستین پرواز نظامی به هند، ۹۶۰ هزار کیت آزمایش سریع کرونا و یکصدهزار ماسک برای کادر پزشکی درگیر در کرونا به دهلی رسید.

با استفاده از گزارش خبرگزاری فرانسه/ ب. ب./ ف. دو.