احتمال ورود چینی‌ها به آزادراه تهران- شمال

 معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایلنا:

9-اردیبهشت-1400

درادامه اعمال سیاست هم غربی وهم خیلی بیشتر شرقی رژیم ولایت فقیه که در مخالفت آشکار شعار نه شرقی نه غربی خمینی شیاد است .جاده صاف کن واگذاری آزاد راه تهران- شمال به چینی ها قرارگاه خاتم پاسداران جنایتکاراست.

معاون وزیر راه و شهرسازی از احتمال ورود یک شرکت چینی برای تامین مالی ساخت قطعه سوم آزادراه تهران- شمال خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی  ایلنا؛ طبق گفته وزارت راه و شهرسازی در صورت تامین مالی، یک باند از قطعه دوم آزادراه تهران- شمال تا سه ماه دیگر به‌ بهره برداری می‌رسد و در این مسیر بلندترین تونل کشور به طول 8.5 کیلومتر با مسیرهای دو طرف، به افتتاح می‌رسد. قطعه اول این آزادراه هم به طول 32 کیلومتر اسفند ماه سال 98 افتتاح شد و زیر بار ترافیک رفت. قطعه چهارم آزادراه شمال هم به طول 20 کیلومترحدفاصل سه‌راهی دشت نظیر مرزن‌آباد - چالوس در روزهای پایانی دولت دهم؛ افتتاح شد.

تنها قطعه‌ای که هنوز اقدامی برای آن صورت نگرفته قطعه سوم این آزادراه است. این قطعه به طول احتمالا 47 کیلومتر در حدفاصل پل زنگوله - سه‌راهی دشت نظیر و مرزن آباد قرار دارد. پیش از این قرار بود که با ساخت قطعه دوم، ترافیک به سمت جاده فعلی چالوس هدایت شود اما گویا تصمیمات جدیدی برای تکمیل آزادراه تهران- شمال گرفته شده‌ است.  

خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین تصمیمات برای قطعه سوم آزادراه تهران- شمال اظهار داشت: ساخت قطعه سوم آزادراه تهران- شمال نیازمند منابع مالی بسیار سنگینی است.

وی با بیان اینکه برای ساخت قطعه سوم از منابع خارجی استفاده خواهد شد، گفت: برای تامین مالی قطعه سوم آزادراه تهران- شمال با 5 شرکت چینی وارد مذاکره شدیم که مذاکره با یکی از این شرکت‌ها بسیار جدی است و دور جدیدی از مذاکرات فشرده با این شرکت در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اگر با این شرکت چینی برای تامین مالی سهم دولت به توافق برسیم، طرح اجرایی این قطعه را هم به سرعت آماده می‌کنیم.