۸ فوتی کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در کهگیلویه و بویراحمد

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد

۸ فوتی کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در کهگیلویه و بویراحمد6-اردیبهشت-1400

۸ فوتی کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان به کروناویروس در کهگیلویه و بویراحمد به ۵۶۶ نفر خبر داد.

«پرویز یزدان‌پناه» گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۸ بیمار کرونایی جان خود را از دست داده اند. 
وی افزود: هم اکنون ۵۴۷ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۱۷۲ نفر مبتلای قطعی و ۲۶ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: طی یک ماه گذشته تعداد موارد مثبت و بستری در استان افزایش قابل توجهی یافته که نگران کننده است.
یزدان‌پناه تصریح کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۳۶ هزار و ۷۶ مورد گزارش شده است.

وی ادامه داد: از یک هزار نمونه پی سی آر دریافت شده حدود ۴۴ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مربوط به شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و مارگون بود. همچنین از ۴۵۱ نمونه رپید تست ۲۹ درصد موارد مثبت و بیشترین آمار در شهرستان‌های بهمئی، مارگون و چرام هستند. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: شمار موارد مثبت کرونایی افزایش داشته است که از دلایل اصلی آن می‌توان به کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، برگزاری مراسمات و دورهمی‌ها اشاره کرد.
یزدان‌پناه همچنین با اشاره به شیوع کرونای انگلیسی در استان بیان کرد: از آنجایی که این ویروس به مراتب علائمی شدیدتر و میزان سرایت بیشتری نسبت به ویروس اولیه کرونا دارد، لازم بوده تا مردم بیش از پیش اصول بهداشتی را رعایت کنند.