۶ ساعت عملیات برای نجات زن گمشده در ارتفاعات لواسان

 ۶ ساعت عملیات برای نجات زن گمشده در ارتفاعات لواسان۱۵-اردیبهشت-۱۴۰۰

۶ ساعت عملیات برای نجات زن گمشده در ارتفاعات لواسان

تهران- ایرنا- سرپرست هلال احمر شمیرانات اعلام کرد: نجاتگران شهرستان پس از عملیاتی ۶ ساعته موفق به یافتن زنی کوهنورد شدند که در ارتفاعات لواسان (منطقه دشت هویج، آتشکوه) گرفتار شده بود.

"جمال شریفی" شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساعت ۱۲ و ۵۵ دقیقه امروز طبق اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان تهران مبنی بر گمشدن زنی ۳۴ ساله در ارتفاعات دشت هویج(آتشکوه لواسانات)، یک تیم عملیات ۶ نفره از پایگاه امداد و نجات کوهستان دربند به محل اعلام شده اعزام و عملیات جستجو آغاز شد.

وی با بیان اینکه فرد مذکور به دلیل گم کردن مسیر برگشت از قله آتشکوه از طریق سامانه ندای امداد ۱۱۲ هلال احمر درخواست کمک کرد، گفت: آدرس دقیق نقطه ای که این کوهنورد گرفتار شده بود در ارتباط تلفنی با وی رصد و در نهایت این زن توسط نیروهای هلال احمر نجات پیدا کرد.

به گفته شریفی، این کوهنورد با دلیل شرایط جوی منطقه و به همراه نداشتن البسه مناسب، دچار افت فشار خون و دما شده بود که با انجام اقدامات اولیه امدادی کوهنورد مذکور به پایین کوه منتقل شد و عملیات در ساعت ۱۷ با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش ایرنا، شمیرانات دارای پنج پایگاه امداد و نجات در گردنه قوچک (ورودی لواسانات و رودبار قصران)، دربند، کلکچال، شیرپلا و نمایشگاه بین المللی است.

شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و ۲ بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.