شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۷۲ نفر رسید

 شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۷۲ نفر رسید۱۰-خرداد-۱۴۰۰

شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۷۲ نفر رسید

یاسوم-ایرنا-رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: شمار قربانیان کووید۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد با فوت یک بیمار کرونایی در ۲۴ساعت گذشته به ۶۷۲ نفر رسید.

پرویز یزدان پناه عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون ۱۹۰ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند.

وی افزود: از این تعداد، ۸۷ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۱۹ بیمار در بخش‌های ویژه درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: امروز تعدادی نمونه پی سی آر از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج دریافت شد که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران بوده است.

یزدان پناه عنوان کرد از ابتدای شیوع ویروس گرونا تا کنون ۴۷هزار و ۴۸۷ نفر در کهگیلویه و بویراحمد بهبود یافته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه همراهی مردم عامل مهم کاهش آمار و مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ است گفت: از همه مردم استان می‌خواهم که نکات و توصیه‌های بهداشتی را با جدیت هر چه بیشتر رعایت کنند تا شاهد جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری و کنترل آن باشیم.
وی گفت: هر چند با شیب ملایم و نزولی آمار مبتلایان به کووید۱۹ در استان رو به رو بودیم، اما پس از رفع محدودیت‌ها بیشتر باید مراقب بود و صنوف باید با احتیاط بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند.

یزدان پناه گفت: چنانچه بی توجهی به دستورالعمل‌ها و تردد بی مورد در بازار اتفاق افتد، آمار مجددا افزایش یافته و مجبور به اعمال محدودیت‌های بیشتری خواهیم بود.