مشارکت حداکثری در انتخابات، کرسی ایران در مذاکرات بین‌المللی را تقویت می‌کند

 استاندار خراسان شمالی:

مشارکت حداکثری در انتخابات، کرسی ایران در مذاکرات بین‌المللی را تقویت می‌کند۱۰-خرداد-۱۴۰۰

شتر درخواب بیند پنبه دانه دانه  گهی لف لف خورد گه دانه دانه
 چنددهه است  که معضل برنامه هسته ای پر هزینه  تبدیل به  تحریم ها و بحران اقتصادی و رشدتورم وگرانی وفقر وبیکاری شده است ولی مدافعان دست یابی به سلاح هسته ای پیوسته با بهانه های واهی مخالفت  با مذاکرات هسته ای کرده اند نمونه مخالفتی است که با ادامه نشست مذاکرات برجام وین می شود . مهمتر اینکه مگر درانتشار فایل صوتی ظریف مترسک فراموش شده اعتراف به نقش  کلیدی سپاه قدس تروریست و فرمانده اش قاسم سلیمانی تروریست کشته شده نشد که وزارت خارجه را دستآویز اهداف سیاست جنگ برون مرزی سپاه تروریست قدس کرده بود؟ مگر پس ازآن خامنه ای رمال خطاب به ظریف مترسک نگفت تومجری بالادستی ها نه تکرار کننده گفته های دشمن بیگانه هستی؟حال چرا برای جلب آرای سیاهی لشکر ادعای دروغ شده مشارکت موجب تقویت مذاکرات بین المللی می شود  درحالی که این تقویت  علیه مردم و منافع ملی کشور ودر خدمت جنگ افروزان حاکم مدافع اهداف برنامه اتمی هسته ای است؟
مشارکت حداکثری در انتخابات، کرسی ایران در مذاکرات بین‌المللی را تقویت می‌کند

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات آتی، کرسی ایران در مذاکرات بین‌المللی را تقویت می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی، در همایش مشترک توجیهی و آموزشی هیات های نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در استان گفت: باید با انسجام و هم افزایی بین هیات های نظارت و اجرایی تلاش کنیم تا در انتخابات ۲۸ خرداد ماه شاهد حداکثر مشارکت مردمی و بروز کمترین تخلفات انتخاباتی باشیم.

وی با اشاره به تخلف کم و مشارکت ۱۵.۷ درصد بالاتر از میانگین کشوری خراسان شمالی در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: نقطه قوت استان انسجام و هم افزایی تمامی اجزای حاکمیت است که فهمی مشترک نسبت به حل مشکلات مردم دارند.

شجاعی با بیان اینکه برای مقابله با هر نوع مشکلی در استان از داشته هایمان بهره مند می شویم، افزود: بدنه استان قوی است و برای تامین نداشته ها مشکلات را به فرصت تبدیل می کنیم.

وی گفت: دشمنی استکبار با نظام جمهوری اسلامی همیشگی و ثابت است و در چهار دهه گذشته تحت عناوین مختلف تحریم های گوناگونی را علیه ما برنامه ریزی کرده است.

مقام عالی دولت در خراسان شمالی مردم و مقام معظم رهبری را دو پایه اصلی قدرت نطام جمهوری اسلامی توصیف کرد و گفت: استکبار جهانی می داند با وجود این دو عنصر اساسی جنگ نظامی علیه ایران اسلامی فایده ای ندارد.

شجاعی حمله و هجمه به برخی افراد و جایگاه ها را از دیگر دشمنی های ثابت استکبار جهانی علیه نظام دانست و افزود: امروز اگر قدرتی نداشتیم در مذاکرات بین المللی کرسی برای اظهار نظر نداشتیم.

شجاعی با بیان اینکه انتخابات متعلق به نظام است، گفت: در استان خراسان شمالی ارتباط کاری خوبی بین هیات های اجرا و نظارت وجود دارد.

وی افزود: تمامی کارها و اقدامات ما در برابر حضور مردم در عرصه های مختلف به رغم وجود مشکلات اقتصادی کم است.

در ادامه عضو حقوقدان شورای نگهبان و عصو هیات مرکزی نظارت نیز گفت: بنا بر منویات امام راحل برای ماندگاری انقلاب و عدم تسلط دشمنان مسئولان باید مردمی باشند.

محمد دهقان افزود: در هر حکومتی یک نهاد برای صیانت از قانون اساسی وجود دارد که این حاصل عقل و تجربه بشر است.

وی با بیان اینکه قانون اساسی میثاق ملی است و اگر رها شود سریع زیر پا گذاشته می شود، گفت: نظارت بر قوانین و مراقبت از عدم مغایرت قوانین پایین دستی با قانون اساسی مهمترین وظیفه شورای نگهبان است.

وی نظارت بر انتخابات را وظیفه دیگر شورای نگهبان دانست و گفت: این موضوع عقلی و برای اطمینان بخشی به جامعه است.

دهقان در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه مشخصات رئیس جمهور در قانون  مشخص شده است، افزود: در تایید و عدم تایید صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری مرّ قانون رعایت شده است.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و  ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.