سلیمانی: اگر همه اعضای شورای نگهبان هم اصلاح‌طلب بودند باز تاج‌زاده رد صلاحیت می‌شد

 سلیمانی: اگر همه اعضای شورای نگهبان هم اصلاح‌طلب بودند باز تاج‌زاده رد صلاحیت می‌شد۱۰-خرداد-۱۴۰۰

دردفاع از شورای نگهبان آلت دست بالادستی ها به جای اطلاعات پاسداران جنایتکار این مهره به سوی تاج زاده کیش داده شده است.

نماینده مردم تهران دوره نهم مجلس گفت:‌ وقتی اصلاح‌طلبان افراد مسئله‌دار خود را وارد میدان انتخابات می‌کنند طبیعی است که این افراد رد صلاحیت می‌شوند و به عنوان مثال در مورد تاج‌زاده باید بگویم اگر همه اعضای شورای نگهبان اصلاح‌طلب بودند باز هم تاج‌زاده رد صلاحیت می‌شد.سلیمانی: اگر همه اعضای شورای نگهبان هم اصلاح‌طلب بودند  باز تاج‌زاده رد صلاحیت می‌شد

گروه پارلمانی خبرگزاری فارس، علی عباسی مزار:  به دنبال بررسی صلاحیت کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و رد صلاحیت تعدادی از این کاندیداها اصلاح‌طلبان با صدور بیانیه‌ای ضمن اعتراض به این بررسی‌ها عنوان کردند که رد صلاحیت این کاندیداها باعث کاهش مشارکت در انتخابات خواهد شد.

محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به این بیانیه اصلاح‌طلبان می‌گوید که هر ایرانی که به نظام علاقه‌مند و به آرمان‌های آن پایبند باشد هم خود در انتخابات شرکت می‌کند و هم دیگران را به مشارکت در انتخابات ترغیب می‌کند.

وی تاکید می‌کند: اصلاح‌طلبان اگر به بحث صلاحیت کاندیداها اعتراضی دارند باید مشکل‌شان را با خودشان حل کنند واقعیت این است که تک ستاره‌های اصلاح‌طلبان افراد مسئله‌داری هستند و به عنوان مثال آقای جهانگیری در هشت سال گذشته مسبب اصلی مشکلات اقتصادی کشور بوده و با عنوان نفر دوم دولت یازدهم و دوازدهم مشکلات جدی در حوزه مسائل معیشتی، تولید و ... ایجاد کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم می‌گوید: در مورد تاج‌زاده هم واقعیت این است که تاج‌زاده فردی دارای محکومیت قضایی است و وضعیت وی به گونه‌ای است حتی اگر همه اعضای شورای نگهبان اصلاح‌طلب بودند صلاحیت او را تأیید نمی‌کردند.

به اعتقاد وی اصلاح‌‌طلبان با اتخاذ این سیاست که کسی در انتخابات شرکت نمی‌کند درصدد هستند که  اگر 60 درصد در انتخابات شرکت کردند بگویند 40 درصدی که در انتخابات شرکت نکردند رأی‌شان به اصلاحات بود.

این فعال سیاسی تاکید می‌کند: آقایان اصلاح‌طلبان برای مردم دستاوردی ندارند و فقط بلدند جلوی دوربین گریه کنند که البته وضعیت نابه‌سامانی که آنها برای مردم درست کرده‌اند گریه هم دارند البته گریه به همراه عذرخواهی.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم می گوید: درست این بود که اصلاح‌طلبان به جای افراد مسئله‌دار خود کسانی را به میدان انتخابات می‌فرستادند که افرادی خوش‌نام باشند و امکان تأیید صلاحیت آنها وجود داشته باشد نه اینکه این افراد مسئله‌دار را به میدان انتخابات بفرستند.

متن کامل گفت‌وگوی تفصیلی محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس نهم با خبرگزاری فارس را در ادامه بخوانید.

فارس:‌ در آستانه سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم حضور پرشور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح تا چه اندازه در سرنوشت به ویژه 4 سال آینده کشور تأثیرگذار خواهد بود؟

سلیمانی: انتخابات سرنوشت کشور را تعیین می‌کند و رئیس جمهور عملاً قدرت اجرایی کل کشور را در اختیار دارد. قدرت رئیس جمهور از قدرت رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه خیلی بیشتر است چرا که با یک امضای رئیس جمهور هزاران میلیارد تومان اعتبار جابه‌جا شود و در مسیر دیگری قرار گیرد و هزینه شود.

رئیس جمهور می‌تواند نظام اداری، مالی، پولی، اقتصاد، فرهنگ و مسائل مربوط به امور خارجه، سیاست‌های داخلی تعیین کند و بیش از 30 شورای عالی در کشور است که رئیس جمهور ریاست آن شوراها را برعهده دارد.

وقتی قانون اساسی را می‌خوانیم می‌بینیم که رئیس جمهور واقعاً همه کاره کشور است و فقط اختیار دیکتاتوری از وی گرفته شده است و با توجه به وجود ولایت فقیه این مسئله کنترل شده است و بعضاً مشاهده می‌شود که بعضی از افراد به دنبال اختیارات رئیس جمهور هستند بیشتر به دنبال آن هستند که هشت سال که هیچ بلکه هشتاد سال رئیس جمهور بمانند.

* با ولایت فقیه جلوی دیکتاتوری رئیس جمهور گرفته شده 

فارس: اصلاح‌طلبان به دنبال رد صلاحیت‌ تعدادی از کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیانیه‌ای صادر کرده و عنوان کرده‌اند که مشارکت در انتخابات پایین خواهد بود، واکنش شما نسبت به این موضع‌گیری اصلاح‌طلبان چیست؟

سلیمانی: رهبر معظم انقلاب اولویت اصلی در انتخابات را بر مشارکت حداکثری گذاشته‌اند و منافع ملی بیان‌کننده این مسئله است که وقتی منافع ملی و ... زمانی تأمین می‌‌شود که مشارکت در انتخابات بالا باشد و حتی وقتی مشارکت بالا می‌رود امنیت هم بالاتر می‌رود و پایداری بیشتر می‌شود و دست نظام در عرصه‌های بین‌المللی و امور داخلی باز می‌شود.

کسی که خودش را ایرانی می‌داند و احساس مسئولیت می‌کند و خودش را وفادار به امام،  نظام، انقلاب و مردم می‌داند باید هم خودش در انتخابات شرکت کند و هم دیگران را به شرکت در انتخابات تشویق و ترغیب کند چرا که مصداق و اینکه چه کسی رأی بیاورد موضوع بعدی است و در اولویت دوم است و اصل مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رأی است چرا که در سایه این حضور حداکثری منافع ملی بیشتر تحقق پیدا می‌کند و هر کس از هر جناح و هر جریانی است باید به این اصل پایبند باشد. 

* اصلاح‌طلبان به جای اعتراض به شورای نگهبان مشکل‌شان را با خودشان حل کنند

فارس: ما در هر دوره از انتخابات شاهد رد یا تأیید صلاحیت انتخابات بوده‌ایم به نظر شما این رد یا تأیید صلاحیت‌ها آیا می‌تواند در مشارکت مردم رد انتخابات تأثیرگذار باشد و اگر چنین است میزان تأثیرگذاری آن چقدر است؟

سلیمانی: این بار اولی نیست که شورای نگهبان صلاحیت کاندیداهای انتخابات را بررسی می‌کند و عده‌ای صلاحیت‌شان تأیید می‌شود و عده‌ای نه، در هر دوره از انتخابات عده‌ای صلاحیت‌شان تأیید می‌شود و عده‌ای هم صلاحیت‌شان احراز نمی‌شود. 

* تک ستاره‌های اصلاح‌طلبان همگی افرادی مسئله‌‌دار هستند

اصلاح‌طلبان در بحث واکنش نسبت به بررسی صلاحیت‌ها و اعلام نتایج آن مرتکب اشتباه شدند آنها باید مشکلات‌شان را با خودشان حل کنند. سؤال اینجا است که چگونه است به اصطلاح‌ خودشان تک‌ ستاره‌های همگی افراد مسئله‌داری هستند. واقعیت این است که تک ستاره‌های اصلاح‌طلبان یا در حوزه اقتصادی یا در حوزه فرهنگی و ... مسئله دارند و محکومیت‌های قضایی دارند. اینها مسائلی است که در روند بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان مورد توجه قرار می‌گیرد و عد‌ه‌ای در انجام بررسی‌ها صلاحیت‌شان احراز نشده است.

* شورای نگهبان مسئول مشارکت سیاسی و تعادل بین جناح‌ها نیست

واقعیت این است که شورای نگهبان مسئول مشارکت سیاسی نیست، شورای نگهبان حزب نیست و یا مسئول تعادل بین جناح‌های مختلف نیست. 

اگر اصلاح‌طلبان از این وضع ناراحتند از ابتدا افراد خوشنام خود را وارد عرصه انتخابات می‌کردند تا در صحنه انتخابات حاضر شوند، چرا افراد بدنام‌شان را برای انتخابات معرفی کردند. 

فردی مثل آقای جهانگیری هشت سال مسبب اصلی مشکلات کشور و نفر دوم قوه مجریه بوده که اقتصاد کشور را در این هشت سال زمین‌گیر و نابود کرده است، کارخانه‌های را به رکود کشانده، ضربات سنگینی به تولید وارد کرده است.

* اصلاح‌طلبان دستاوردی ندارند و فقط بلدند جلوی دوربین گریه کنند

این آقایان دستاوردی ندارند که بخواهند ارائه کنند و فقط بلدند جلوی دوربین گریه کنند. البته بله، این آقایان می‌توانند بر حال زار مردم و ایران گریه کنند که این کار را هم باید انجام بدهند البته با حالت عذرخواهی و همراه با پشیمانی.

آقای جهانگیری کسی است که در انتخابات قبلی به صورت کاندیدای پوششی عمل کرده و حرف‌هایی را در تبلیغات انتخاباتی مطرح کرده که کاملاً مخالف آن عمل کرده و به هیچیک از عده‌هایش جامه عمل نپوشانده است.

واقعیت این است که اگر آقای جهانگیری پای به عرصه انتخابات 1400 می‌گذاشت هم رأی نداشت و نظرسنجی‌ها هم چیزی را نشان نمی‌داد که آقای جهانگیری حتی 3 یا 4 درصد هم رأی داشته باشد و آقای جهانگیری‌ حتی در نظرسنجی‌ها هم نتوانست برای خود کسب کند. حال این عنصر سوخته خسته ناکارآمد و با هزار حاشیه را اصلاح‌طلبان وارد گود کرده‌اند که این کار، کار غلطی است  و حال که این اشتباه را مرتکب شده‌اند می‌خواهند طلبکار شورای نگهبان باشد که این رفتار آنها بی‌انصافی است.

* اگر همه اعضای شورای نگهبان هم اصلاح‌طلب بودند باز هم تاج‌زاده رد صلاحیت می‌‌شد

یا در مورد آقای تاج‌زاده این فرد سابقه محکومیت قضایی دارد و طبق قانون مصوبه مجلس کسی که سابقه محکومیت قضایی دارد نمی‌تواند تأیید صلاحیت شود. اگر صلاح‌طلبان به این قانون معترضند در مجلس دهم که مجلس در اختیارشان بود این قانون را اصلاح می‌کردند و آن را  تغییر می‌دادند. 

در هر جا که مناقشه‌ای پیش می‌آید ما باید تابع قانون باشیم و به آن عمل کنیم. برای اصلاح‌طلبان مثل روز روشن است که فردی مثل تاج‌زاده که حتی اگر تمام اعضای شورای نگهبان هم اصلاح‌طلب باشند باز هم تاج‌زاده رد صلاحیت می‌شد. اصلاح‌طلبان چنین فردی را وارد عرصه می‌کنند تا رد صلاحیت شود و بعد این فریاد سر دهند که مشارکت کم می‌شود که اینها نتیجه تصمیم‌گیری‌ها، اقدامات و فعالیت‌های سران اصلاح‌طلب است که با مردم و کشور بازی می‌کنند و قاعده خاصی را ندارند و حاضر به تمکین قانون نیستند.

این افراد کارآمدی هم که ندارند و برای مردم هم کار نمی‌کنند. دستاورد این افراد این است که قیمت مسکن 7-8 برابر شود و امروز جوانان نتوانند صاحب مسکن شوند. دستاوردشان این است که تورم را در مسائل معیشتی آنقدر بالا برده‌اند که اکثر نرخ‌ها در هشت سال گذشته 4 تا 6 برابر افزایش یافته است.

اصلاح‌طلبان می‌دانند که در بین مردم جایگاهی ندارند لذا به دنبال بهانه هستند. 

مردم ما مردم فهمیده‌ای هستند و بدون توجه به فضاسازی‌های مختلف در پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند و ما مشارکت قوی را شاهد خواهیم بود البته کاندیداهای تأیید صلاحیت شده هم باید تلاش زیادی داشته باشند و نظر مردم را جلب کنند و مردم هم با شوق و ذوق و امید پای صندوق رأی حاضر شوند و مثل همیشه در تعیین سرنوشت کشور مشارکت داشته باشند. 

مردم ما فهیم هستند و ما شاهد حضور پرشور آنها در پای صندوق‌های رأی خواهیم بود اما واقعیت این است که اصلاح‌طلبان سیاستی را اتخاذ کردند که اگر در انتخابات رأی بیاورند می‌آیند و اگر رأی نیاورند نمی‌آیند و این هم که می‌گویند مشارکت کم می‌شود یک بازی سیاسی است. به عنوان مثال اگر 60 درصد در انتخابات شرکت کنند و 40 درصد شرکت نکنند آنها بگویند این 40 درصدی که شرکت نکردند رأی‌شان به اصلاحات بوده است و رأی کسانی را که در انتخابات حاضر نشده‌اند را به نفع خود مصادره کنند.

اصلاح‌طلبان در انتخابات بعد هم سعی داشتند این سیاست را دنبال کنند اما نتوانستند و خودشان هم ضرر کردند و بدانند که اگر در انتخابات شرکت نکنند عملاً از گردونه سیاست خارج می‌شوند و مردم آنها را کنار می‌زنند.

هر کس که در انتخابات شرکت نکند و مردم را از مشارکت ناامید کند و شرکت را در انتخابات نهی کند مورد نفرت و لعن ملت ایران هم در حال حاضر و هم در طول تاریخ قرار خواهند گرفت.