گزیده ها قسمت دوم

گزیده ها  قسمت دوم10 فروردین -96
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: صبح امروز یک دستگاه اتوبوس زائران راهیان نور شهرستان بندرترکمن در محور خرم آباد به بروجرد استان لرستان در اثر حادثه ای واژگون شده است.

به گزارش ایسنا، «علی‌اصغر طهماسبی» در جمع خبرنگاران افزود: این حادثه ساعت 5:20 دقیقه صبح امروز 9 فروردین به وقوع پیوسته و متأسفانه در اثر آن یکی از هم استانی های عزیز جان خود را از دست داده و 19 نفر نیز مجروح شدند.

وی با اشاره به اینکه 11 نفر از مجروحان این حادثه به صورت سرپایی مداوا و 8 نفر به بیمارستان منتقل شدند، تصریح کرد: در این اتوبوس که به مقصد خرمشهر در حرکت بوده، 37 سرنشین حضور داشتند که تمامی سرنشینان این اتوبوس از بانوان بسیجی شهرستان ترکمن بودند.

طهماسبی بیان کرد: بنا به گزارش مرکز مدیریت راههای استان و مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، تخطی از سرعت مطمئنه عامل واژگونی اتوبوس حامل زائران راهیان نور شهرستان ترکمن بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ضمن تسلیت به خانواده تنها جان باخته این حادثه گفت: پیگیر وضعیت مجروحان حادثه هستیم و طی آخرین اطلاعی که داریم حال عمومی مجروحان خوب است.
سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد با نادیده گرفتن کارشکنی های آمریکا و متحدانش در حل بحران سوریه، از ایران و بشار اسد به عنوان بزرگترین موانع پیشرفت در مذاکرات نام برد.

به گزارش مهر، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در توجیه کارشکنی های دولت واشنگتن در حل بحران سوریه، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه را مانعی بزرگ در راه پیشرفت (مذاکرات) توصیف کرد.

وی مدعی شد: قصد بازگشت به این موضوع که آیا اسد باید بخشی از مذاکره باشد یا خیر را ندارم. اما به شما می گویم که او مانعی بزرگ در تلاش ما برای پیشرفت است. ایران هم (به همان نسبت) مانعی بزرگ محسوب می شود.

هیلی در ادامه ادعاهای خود گفت: الان در وضعیتی قرار داریم که آمریکا و روسیه به طور قطع می توانند با هم مذاکره کننده و بگویند «خوب حالا چطور می توانیم به راه حل بهتری برسیم». این در حالی است که مسئله اسد همچنان به قوت خود باقی است.

در حالیکه مذاکرات ژنو در جریان است، هیلی از تمایل «استفان دیمیستورا» نماینده سازمان ملل در امور سوریه برای حضور آمریکا به عنوان بخشی از تلاش ها برای یافتن راه حل بحران سوریه نیز سخن گفت.

وی بار دیگر دولت دمشق را به استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه مردم سوریه متهم کرد و ضمن بزگ نمایی نقش آمریکا گفت: اگر سوریه ای با ثبات نداشته باشیم، منطقه ای با ثبات هم نخواهیم داشت. این موضوع یک تهدید بین المللی محسوب می شود و ما باید راه حلی برای آن پیدا کنیم.

یادداشت دریافتی- علی شریفی؛ روزهایی که سپری شد همراه با حمایت برخی افراد از نامزدی یاران و همراهان رئیس دولت نهم و دهم  بود. هرچند که آنان با تحلیل غلط بهره‌گیری از خلأوجود آیت‌الله هاشمی، خودی نشان داده و ابراز وجود کرده‌اند و نقشه‌هایی برای این مردم زجرکشیده و ستمدیده دارند. به نظر می‌آید، دلیل به صحنه آمدن این طیف و حمایت و پشتیبانی برخی افراد از نامزدی دوستان و نزدیکان و حتی خود رئیس دولت نهم و دهم، استفاده از هرج‌ومرج اقتصادی و مالی به وجود آمده به خاطر عدم توانایی و تدبیر مناسب و پاسخگویی به هیچ مرجع قانونی و مردمی در آن شرایط است.

در حقیقت با به وجود آمدن انواع اختلاس‌ها و واگذاری‌های بدون ضابطه و حیف‌ومیل بیت‌المال و برقراری حقوق‌های نجومی و نامتعارف و هرج‌ومرج اقتصادی که در سال‌های ریاست آن‌ها بر دولت نهم و دهم بود از آب گل‌آلود ماهی خود را گرفته و دولت خود را هم پاک‌ترین دولت می‌نامیدند و برخی افراد باسوءاستفاده (بخوانید استفاده) از اوضاع اقتصادی به وجود آمده در کشور و هرج‌ومرج مالی و عدم شفافیت، به بهانه‌های مختلف مانند دور زدن تحریم‌ها ب. ز. های مختلفی درست کرده و به جان پول مردم و بیت‌المال بیندازند و آن‌ها هم پول‌های هنگفتی را بدون حساب‌وکتاب به حساب‌های خود واریز نمایند و البته، از همه، بابت این کارشان طلبکار نیز باشند.

ازیک‌طرف، واگذاری‌های عجیب‌وغریبکارخانه‌ها و مجتمع‌های صنعتی و واگذاری غیراصولی اراضی ملی و ... به افراد مختلف و افزایش حداقل سه برابری قیمت دلار و کاهش ۳۰ درصدی ارزش پول ملی و بهره‌مندی برخی از افراد از دلارهای دولتی و فروش آن در بازار به نرخ آزاد و به نرخ‌های آن‌چنانی (در بعضی مواقع ۴ تا ۵ برابری) که در فضای آن زمان ایجادشده بود و از طرفی دیگر انتصاب اشخاص بدون هیچ تجربه تخصصی و مدیریتی، حتی در سطوح اولیه آن به مناصب ویژه و تخصصی و مسئولیت‌های کلیدی مختلف که باعث اتلاف بودجه‌ها و هزینه‌ها و سرمایه‌های ملی و تعطیلی صنایع مختلف که درنهایت به اخلال در نظام اقتصادی کشور منجر می‌شود.

سید مظلوم، رئیس دولت اصلاحات در هشت سال ریاست جمهوری، چه گناه نابخشودنی انجام داد که مستحق ممنوع‌البیانی و ممنوع‌التصویری می‌شود. اما این افراد خدمتگزار به مردم باآن‌همه فلاکتی که برای جامعه درست کردند و تورم را به نقطه ۴۷ درصدی رساندند در جامعه جولان می‌دهند و افاده فیض می‌فرمایند و به هر مقام داخلی و خارجی که بخواهند نامه سرگشاده می‌نویسند و همه جهان و جهانیان را ارشاد می‌فرمایند و دروغ‌های قبلی خود را در مسائل داخلی و خارجی بازگو می‌کنند.

حرف زدن از مردم و کاستی‌های اقتصادی و مالی آنان حربه‌ای انتخاباتی برای همان کسانی است که می‌خواستند نفت را به سر سفره‌های مردم ببرند و با طرح بنیان خراب کن توزیع یارانه (که بیشتر صاحب‌نظران اقتصادی چنین نظری دارند) بذر این کار نادرست را ریختند وهمه‌چیز را فدای خود کردند تا پیروز میدان شوند. هرچند که پیروز واقعی برای مردم عیان شد.

افزایش درآمد نفتی دولت در آن دوران، اگرچه گره‌ای از مشکلات باز نکرد بلکه بلای جان مردم شد و در برخی موارد بر مشکلات افزود. هرچند اگر دلارهای نفتی از مرز ۷۰۰ میلیارد هم می‌گذشت، انتظاری از دولتمردان ناکارآمد و بی‌تدبیر و متکی به آزمون‌وخطا آن دوران نبود که اقدامی برای بهبود زندگی اقشار مختلف جامعه بردارند.

با این تفاسیر ظاهراً دوباره مردم می‌خواهند مصداق آن شعر سعدی شوند که می‌فرماید:
تو می‌بستی افسار من بر دم خرکه ره را نماید به من خر هدایت.

موسسه وحدت ملی دو کره‌ در گزارشی فاش کرد که کره‌شمالی با دارا بودن حدود یک‌هزار فروند هواپیمای بدون سرنشین، بر توسعه و گسترش این نوع هواپیماها تمرکز کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از یونهاپ، موسسه وحدت ملی دو کره‌، امروز- چهارشنبه- در گزارشی فاش کرد که کره‌شمالی حدود یک‌‌هزار هواپیمای بدون سرنشین دارد که از آنها برای موارد متعدد مانند تروریسم استفاده می‌کند.

در این گزارش آمده است که توان نیروهای هوایی کره‌شمالی در مقایسه با کره‌جنوبی بسیار ضعیف است و کره‌شمالی به دلیل عدم برخورداری از ماهواره‌های نظامی، با چالش‌های فراوانی در فرایند جمع‌آوری اطلاعات، رصد و جاسوسی مواجه است. در چنین شرایطی، پیونگ‌یانگ تلاش می‌کند برای غلبه بر این نقاط ضعف خود، هواپیماهای بدون سرنشین خود را گسترش و توسعه دهد.

موسسه وحدت دو کره از این موضوع که کره‌شمالی برای اقدام‌های نظامی تحریک‌آمیز و حملات به این هواپیماها متوسل شود، ابراز نگرانی کرده است. به‌نظر می‌رسد که هواپیماهای بدون سرنشین جمع‌آوری اطلاعات از کره‌جنوبی و جاسوسی از این کشور را هدف قرار می‌دهد.

تصور رایج بر این است که کره‌شمالی از اوایل دهه نود قرن گذشته توسعه هواپیماهای بدون سرنشین از کلاس «بانگ هیون» را آغاز کرده است.


طول هواپیمای بانگ‌هیون سه و ۲۳ صدم متر است که می‌تواند به‌ مدت دو ساعت در ارتفاع سه هزار متر پرواز کند. سرعت این نوع هواپیمای نظامی ۱۶۲ کیلومتر در ساعت است و توان تحمل حدود ۲۰ تا ۲۵ کیلومتر را دارد.