تیلرسون اقدامات روسیه در اوکراین را محکوم کرد

تیلرسون اقدامات روسیه در اوکراین را محکوم کرد  11فروردین-96
لاوروف تیلرسون
وزیر خارجه آمریکا ضمن محکوم کردن اقدامات تجاوزکارانه روسیه در اوکراین بر اتخاذ موضع سختگیرانه دولت ترامپ علیه مسکو تاکید کرده است.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا  امروز جمعه در سخنانی تاکید کرد: با کشورهای عضو ناتو درباره اقدامات تجاوزکارانه روسیه در اوکراین رایزنی خواهیم کرد، دولت ترامپ موضع سختی را در قبال مسکو اتخاذ می کند.
وی پس از ورود به بروکسل برای شرکت در نخستین مذاکرات با کشورهای ناتو، تصریح کرد: می خواهیم مذاکراتی درباره جایگاه ناتو در اروپا داشته باشیم، به خصوص در شرق اروپا در پاسخ به اقدامات تجاوزکارانه روسیه در اوکراین و سایر مناطق.
البته تیلرسون پیش از این بر لزوم افزایش هزینه های نظامی کلیه کشورهای عضو ناتو تاکید کرده است.
مقام های وزارت خارجه آمریکا نیز تاکید کردند که تیلرسون با کشورهای ناتو همکاری خواهد کرد تا روسیه را برای اجرای کلیه مفاد پیمان مینسک با هدف پایان دادن به بحران شرق اوکراین تحت فشار قرار دهند.
اظهارات تیلرسون تاحدی نگرانی های ناتو نسبت به نرمش مواضع دولت ترامپ در قبال روسیه را کاهش داده است. کشورهای ناتو پیش از این نگرانی خود را نسبت به تصمیم ترامپ برای بهبود روابط با مسکو اعلام کرده اند.
این نگرانی ها زمانی تشدید شد که برخی گزارش ها اعلام کردند که تیلرسون قصد دارد در نشست ناتو شرکت نکند و به جای آن به روسیه سفری داشته باشد.
ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو نیز اخیرا در سخنانی تاکید کرد: ناتو هنوز اختلافات آشکاری با روسیه بر سر بحران اوکراین دارد و انتظار دارد که مسکو اقدامات بیشتری را برای جلوگیری از فعالیت های جدایی طلبان مسلح انجام دهد.
غرب به بهانه اقدام روسیه در الحاق خاک شبه جزیره کریمه و حمایت از استقلال طلبان شرق اوکراین، تحریم های زیادی را علیه مسکو اعمال کرده است. در درگیری های شرق اوکراین بیش از 10 هزار نفر کشته شده اند.

اقتصاد مقاومتی جنبه دفاع از دین و نظام را دارد