یک میلیون و 436 هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد نوروز امسال در کشور کشف و معدوم شد

یک میلیون و 436 هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد نوروز امسال در کشور کشف و معدوم شد  11 فروردین -96
اگرچنانچه نظارت و کنترل و حساب وکتابی درکاربود به جای فاسد ومعدوم کردن یک میلیون و436 هزارکیلوگرم موادغذایی؛ این مواد غذایی فاسد نمی شد و بین  به محرومان وکارتن وگورخوابان وکودکان خیابانی توزیع می شد.
خمین - ایرنا - مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: یک میلیون و 436 هزار و 267 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی از آغاز اجرای طرح سلامت نوروزی تاکنون در کشور کشف و معدوم شد.

سیدرضا غلامی روز پنجشنبه در بازدید از ارائه خدمات نوروزی بهداشت محیط مرکز بهداشت خمین، افزود: این میزان مواد غذایی غیر قابل مصرف در جریان بازرسی تیم های نوروزی بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و بین راهی کشف و معدوم شده است.
وی اظهارکرد:یک میلیون و 33 هزار مورد بازرسی در قالب طرح سلامت نوروزی از اول اسفند ماه 65 تاکنون در مناطق مختلف کشور انجام شده است.
مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت بیان کرد: با توجه به تخصصی شدن و تنوع واحدهای صنفی، بازرسی های کارشناسان بهداشت محیط با اطلاعات و دقت بیشتر و بر مبنای علوم و شیوه های جدید انجام می شود.
وی افزود: تقلب زیادی دربرخی شاخه های مواد غذایی انجام می شود که برای تشخیص آن، مجهز شدن به علوم جدید، تجهیز سیستم بازرسی، استفاده از دستگاه های پرتابل و سنجش استانداردهای غذایی در محل در اولویت های مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت قرار دارد.
غلامی تاکید کرد: در بازرسی از واحدهای صنفی، ضمن بررسی استانداردهای بهداشتی بر اساس قانون، رعایت احترام متصدیان نیز مورد توجه قرارگیرد.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خمین نیز در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در قالب برنامه سلامت نوروزی، گفت: در تعطیلات نوروزی امسال یک هزار و 128 مرکز عرضه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در این شهرستان بازرسی شده اند.
محمد علی عروجی افزود: 2 هزار و 162 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در قالب بازرسی های نوروزی امسال در خمین کشف و معدوم شده است.
وی گفت : تعطیلی 6 واحد صنفی متخلف و معرفی 13 واحد صنفی به مراجع قضایی از دیگر اقدامات در راستای اجرای برنامه سلامت نوروزی در شهرستان خمین است.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای چهار هزار و 500 واحد صنفی دارای مجوز است.
7277/6013/
خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری