فریده و حسین توفیق همزمان در بهشت زهرا به خاک سپرده می‌شوند+اولین عکس‌


امروز خواهر و برادر (فریده و حسین توفیق) همزمان در بهشت‌ زهرا(س) و قطعه نام‌آوران به خاک سپرده می‌شوند.
به گزارش خبرنگار ایلنا؛ فریده توفیق خواهر حسین توفیق هم درگذشته است. این خبر را عکاس خبرگزاری ایلنا زمانی‌که برای عکاسی از مراسم تشییع پیکر حسین توفیق در بهشت زهرا(س) حاضر شده بود؛ دریافت کرد.
دکتر فریده توفیق؛ بازنشسته شرکت نفت بوده است. وی 4 ساعت قبل از برادرش (حسین توفیق) در ۷۹ سالگی بر اثر بیماری آلزایمر درگذشته است.
امروز این خواهر و برادر (فریده و حسین توفیق) همزمان در بهشت‌ زهرا(س) به خاک سپرده می‌شوند. قرار است حسین توفیق در قطعه نام‌آوران و فریده توفیق در قطعه دیگری به خاک سپرده شوند.
غلامرضا کیانی، شاهرخ خوانساری، امان‌الله قندچی، محمد سلطانی‌‌فر، علی محمدی و رهبری ازجمله حاضران در مراسم تشییع و خاکسپاری خواهر و برادر توفیق هستند.
حسین توفیق، سردبیر نشریه طنز «توفیق» روز نهم فروردین درگذشت. او برادر حسن و عباس توفیق بوده که هر سه در دوره‌هایی مدیریت نشریه توفیق را برعهده داشته‌اند.
توفیق هفته‌‌نامه فکاهی و طنزآمیز ایران با حدود نیم قرن فعالیت از سال ۱۳۰۲ تا ۱۳۵۰ بود که آغاز انتشار آن از سوی حسین توفیق (بزرگ خاندان توفیق) در سال 1302 بوده است.پس از مرگ حسین توفیق، در سال 1318 دوره اول فعالیت توفیق متوقف شد و بعد محمدعلی توفیق فرزند وی یک دوره سردبیری آن را بر عهده داشت که با کودتای 28 مرداد 1332 دفتر نشریه توفیق تاراج و محمدعلی توفیق تبعید شد پس از این اتفاق تا حدود 5 سال انتشار نشریه متوقف شده و پس از آن، در دوره‌های بعد حسن، حسین و عباس نوه‌های خواهری حسین توفیق بزرگ، در آخرین روز سال 1336 نخستین شماره دوره سوم توفیق را منتشر کرده و آن را تا سال 1350 مدیریت می‌کنند. این نشریه در سال 1350 توسط هویدا برای همیشه توقیف می‌شود.