ابراهیم الجعفری از سازمان ملل خواست طرح مارشال را برای بازسازی عراق به اجرا بگذارد

ابراهیم الجعفری از سازمان ملل خواست طرح مارشال را برای بازسازی عراق به اجرا بگذارد 11 فروردین -96
تازمانی که پاسداران ازعراق خارج نگردند وعوامل نفوذی رژیم قرون وسطایی ولایت فقیه  ازدولت عراق و به خصوص ارتش ونیروی انتظامی وقوه قضاییه عراق پاکسازی نشوند .هیچ اقدام مثبتی برای بازسازی عراق شدنی نمی باشد.
بغداد - ایرنا - وزیر خارجه عراق روز پنجشنبه از سازمان ملل خواست طرحی مشابه طرح مارشال که منجر به بازسازی آلمان بعد از جنگ جهانی دوم شد را در مورد عراق نیز به اجرا بگذارد.

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: 'ابراهیم الجعفری' در دیدار با دبیرکل سازمان ملل در بغداد روز پنجشنبه گفت که عراق نیازمند طرحی مشابه طرح مارشال است که منجر به سازندگی آلمان بعد از جنگ دوم جهانی شد.
به گفته وی، با ارائه کمک های بین المللی به عراق، توسعه در این کشور مورد حمایت قرار گیرد تا به این ترتیب عراق بتواند مرحله آثار ویرانگر جنگ برضد گروه های تروریستی را پشت سر بگذارد.
الجعفری با اشاره به اینکه عراق بر حفظ امنیت و ثبات در منطقه و حل بحران ها از طریق سیاسی اصرار دارد گفت که راه های نظامی به تروریست ها برای انجام جنایت هایشان و انتشار تروریسم در کل جهان کمک می کند.
وزیر خارجه عراق بار دیگر از حضور نظامیان ترکیه در اراضی کشورش انتقاد کرد و افزود: با وجود درخواست بغداد به خروج نیروهای نظامی ترکیه از عراق و وجود اجماع عربی پیرامون آن و درخواست های مکرر دوستان ترکیه، برای خروج از اراضی عراق اما این نیروها همچنان حاکمیت عراق را نقض می کنند.
وی بار دیگر از سازمان ملل خواست که از طرح عراق مبنی بر جرم قائل شدن تفکر تکفیری برای مبارزه با افراط گرایی و حفاظت از جوامع بشری در برابر تروریسم حمایت کند.
ابراهیم الجعفری از دبیر کل سازمان ملل همچنین خواست از نامزدی بغداد برای تصاحب کرسی کمیته اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل در غرب آسیا (آلاسکو) حمایت کند.
'
آنتونیو گوترش' دبیر کل سازمان ملل که صبح امروز پنجشنبه وارد بغداد شد، در این دیدار گفت که سفر او
به بغداد برای اعلام همبستگی با مردم عراق در جنگ با تروریسم است.
گوترش افزود که آزای موصل و شکست داعش در تقویت وحدت در عراق و ارتقا نهادهای دولتی ، در مرحله بعد از داعش کمک می کند.
دبیر کل سازمان ملل افزود که تیم سازمان ملل در عراق تلاش های بزرگی برای حمایت از وحدت و ثبات در عراق و کمک به بغداد و ارائه خدمات مناسب به خانواده های آواره ارائه کرده است.
دبیر کل سازمان ملل وعده کرد که همچنان از عراق حمایت کند و صدور پاره ای قطعنامه های لازم را در سازمان ملل مورد حمایت قرار دهد و به تبعات بعضی از قطعنامه ها علیه عراق که ناشی از رژیم سابق بوده پایان بدهد و از طرح عراق برای جرم قائل شدن تفکر تروریستی حمایت کند.
وی در عین حال تاکید کرد که سازمان ملل به حمایت از کشور عراق در مرحله بعد از داعش و بازسازی و ارائه کمک های مختلف به خانواده های آواره و کمک به ثبات و شکوفایی در این کشور ادامه می دهد.
گوترش تصریح کرد که از تلاش عراق برای تصدی برخی از کرسی های مهم در سازمان ملل حمایت می کند زیرا عراق مهد تمدن است.
دبیر کل سازمان ملل همچنین در سفر خود به بغداد، با رییس پارلمان عراق نیز دیدار و گفت وگو کرد.
'
سلیم الجبوری' در دیدار با گوترش ابراز امیدواری کرد که سازمان ملل تلاش مضاعفی در حمایت های بشردوستانه خود ارائه کند زیرا مشکلات به دلیل ضعف امکانات در حال بروز و ظهور کردن در عراق است.
الجبوری همچنین بر مخالفت با هرگونه دخالت خارجی یا حضور نظامی بر روی اراضی کشور از سوی هر کشور بیگانه تاکید کرد و گفت این مسئله به حاکمیت عراق لطمه می زند.
شبد ** خاورم *4*353*1770* انتشار دهنده : اسماعیل جهانبخش