امداد رسانی به 10 حادثه در منطقه گردشگری مرنجاب

امداد رسانی به 10 حادثه در منطقه گردشگری مرنجاب  12 فروردین-96
 گزارش خبری  دیگر ناامنی ومرگ بار وغیراستاندارد بودن جاده ها  بازتاب  داده شده است.
آران و بیدگل، کاشان - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آران و بیدگل گفت: 10 ماموریت جهت امداد رسانی به حوادث منطقه گردشگری مرنجاب از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون توسط پایگاه امداد و نجات هلال احمر آران و بیدگل انجام گرفته است.
مجید طاهری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیشتر این حوادث مربوط به تصادف و واژگونی است و علت اصلی آن نا آشنا بودن گردشگران به وضعیت منطقه مرنجاب است.
وی بیان کرد: هفت مورد تصادف و واژگونی خودرو از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون رخ داده است که طی آن 9 نفر به بیمارستان منتقل شدند و مابقی سرپایی درمان شدند.
وی هم چنین به گیر افتادن دو خودرو در ماسه اشاره کرد و گفت: با کمک ماموران پایگاه امداد و نجات به این خودروها کمک شد و آن ها مابقی سفر را به سلامت ادامه دادند.
طاهری هم چنین به گم شدن یک خانواده چهار نفره در چند روز گذشته در کویر مرنجاب اشاره کرد و گفت: عملیات نجات به وسیله‌ سه تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر آران و بیدگل، نیروی انتظامی و محیط بانان انجام و گمشدگان سرانجام پس از 36 ساعت سرگردانی در منطقه چاه چرخی با کمک تیم امداد جمعیت هلال احمر آران و بیدگل نجات پیدا کردند.
دو هزار و 500 گردشگر داخلی و خارجی هر هفته از جاذبه های دیدنی و گردشگری کویر مرنجاب دیدن می کنند.
کویر مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان قرار دارد، جاذبه های گوناگون و منحصربه فرد این منطقه کویری از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله و دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می شود.
این منطقه در ایام مختلف سال گردشگران و ماجراجویان زیادی را برای گردشگری به سمت خود می کشاند و گاه به دلیل آشنا نبودن تعدادی از گردشگران و مخاطرات موجود در آن باعث گم شدن مسافران و حتی خطرات جانی را برای آنان به همراه داشته است.
مرکز شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7472 *
خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان