گزیده خبرهای 8 شهریور- 93 . قسمت -2

گزیده خبرهای 8 شهریور- 93 . قسمت -2
بازداشت 27 عرب اسرائيلي به اتهام كمك به حزب‌الله
مگر ولی فقیه و پاسداران وسپاهقدس از طریق حماس وجهاد اسلامی فلسطین وحزبا لشیطان و سوریه می گذارد در منطقه ثبات وامنیت باشد؟
نيروهاي امنيتي رژيم صهيونيستي از دستگيري 27 عرب اسرائيلي به اتهام قاچاق سلاح و دارو براي حزب‌الله لبنان خبر دادند.به گزارش ايسنا، يك پايگاه خبري اسرائيلي مدعي شد، دستگيري اين 27 عرب اسرائيلي توسط سرويس امنيت عمومي و پليس رژيم صهيونيستي و در چند هفته تحقيقات براي رهگيري فعاليت‌هاي قاچاق سلاح و دارو به حزب‌الله انجام گرفت.در اين تحقيقات مشخص شد تعداد زيادي از اعراب اسرائيل به قاچاق سلاح و دارو و تبادل پول با حزب‌الله از طريق مرز مي‌پردازند. همچنين دلالان در مرز اسرائيل با لبنان نيز در اين تحقيقات زير نظر گرفته شده و علاوه بر اين 27 عرب اسرائيلي، تعدادي از دلالان نيز بازداشت شدند
جاعل ويزاي كشورهاي اروپايي دستگير شد
 در رژیم از صدرتاذ یل ۀلوده به فساد چه شیوه وترفندهای دیگری وجود دارد که مردم بیچاره ی ایران با فریبکاری سرکیسه نشوند؟
در اوايل مرداد ماه سال جاري مردي با مراجعه به دادسراي ناحيه 5 تهران از كلاهبرداري كه مدتي قبل از پسرش انجام شده خبر داد و گفت: "اوايل تابستان پسرم تصميم گرفت به اروپا سفر كند اما هرچه تلاش كرد نتوانست خودش ويزا بگيرد تا اينكه چندي پيش، مقابل سفارت يكي از كشورهاي اروپايي با فردي آشنا شد كه مدعي بود مي‌تواند "ويزاي شينگن"، اروپا و ديگر كشورها را براي مشتريانش بگيرد." مرد شاكي ادامه داد: پس از مدتي رفت و آمد به دفتري در غرب تهران مبلغ30 ميليون تومان به آن مرد داديم و قرار شد او ظرف مدت كوتاهي ويزاي پسرم را بگيرد كه همين‌طور هم شد. پس از اخذ ويزا، اوايل خردادماه بهمراه پسرم به فرودگاه رفته و او را راهي اروپا كرديم. قرار بود پسرم ابتدا به يكي از كشورهاي همسايه رفته و از آنجا راهي اروپا شود اما وقتي از ايران خارج شد حدود يكماه از او بي‌خبر بوديم تا اينكه پس از پيگيري‌هاي زياد متوجه شديم او را به جرم داشتن ويزاي جعلي دستگير كرده و در زندان به سر مي‌برد؛در نهايت با پيگيري‌هاي فراوان پسرم از زندان آزاد شد و به ايران بازگردانده شد. با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور بازپرس شعبه 12 دادسراي ناحيه 5، پرونده جهت رسيدگي در اختيار پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. با آغاز رسيدگي به پرونده و با شناسايي محل‌هاي تردد متهم در اطراف سفارتخانه‌هاي كشورهاي اروپايي، كارآگاهان موفق به شناسايي و دستگيري متهم شده و بلافاصله متهم جهت انجام تحقيقات به پايگاه دوم پليس آگاهي منتقل شد. متهم 43ساله بنام فرشاد پس از دستگيري هرگونه اطلاع از جعلي بودن ويزا را منكر شد و فرد ديگري به نام امير را به عنوان متهم اصلي معرفي و مدعي شد: چندين سال است كه با امير در زمينه تهيه ويزا همكاري مي‌كنم.
با وجود ادعاي فرشاد در مورد بيگناه بودن، كارآگاهان پايگاه دوم پليس اسناد و مداركي مبني بر گناهكار بودن فرشاد ارائه كردند؛همزمان و با شناسايي شاكي ديگري در پرونده، فردي با مراجعه به پايگاه دوم آگاهي عنوان داشت: اين مرد (متهم) قرار بود تا براي من ويزاي اروپا بگيرد اما از من هم كلاهبرداري كرد و من نيز از او شكايت دارم. سرهنگ كارآگاه "افشار احساني‌فر"، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به مراجعه تعدادي از شكات به پايگاه دوم آگاهي و شناسايي متهم از سوي اين افراد و با توجه به افزايش ارتكاب ديگر جرايم ارتكابي از سوي متهم، قرار قانوني از سوي مقام محترم قضايي صادر و متهم جهت انجام تحقيقات تكميلي در اختيار پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است؛لذا از كليه شكات و مالباختگاني كه بدين شيوه و شگرد و بويژه در مناطق صادقيه، بزرگراه اشرفي اصفهاني، آيت‌الله كاشاني مورد كلاهبرداري قرار گرفته‌اند دعوت مي‌شود تا با مراجعه به پايگاه دوم پليس اگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان آزادي - خيابان زنجان شمالي نسبت به شناسايي متهم و پيگيري شكايات خود اقدام نمايند. 
پزشكان 232 دندان پسر هندي را كشيدند!
پزشكان بيمارستان بمبئي 232 دندان را كه نوعي از تومور در دهان نوجوان 17 ساله بود به روش سنتي كشيدند. به گزارش ايسنا به نقل از سايت الف، يك جوان 17 ساله هندي به نام "آشيك گاوائي" كه حدود 18 ماه قبل از درد دندان شكايت داشت، نزد دكتر روستايي كه در آن ساكن بود رفت، اما پزشكان روستايي قادر به پيدا كردن مشكل او نبودند و "آشيك" را به بيمارستان JJ در بمبئي براي آزمايش‌هاي گسترده‌تر فرستادند. پس از معاينه پزشكان بمبئي متوجه ده‌ها دندان كوچك در لثه وي شدند؛ آنها بعد از جراحي دندان‌هاي بسيار ريزي را كه شبيه به مرواريد بودند در دهان پسر مشاهده كردند؛ در واقع اين دندان‌هاي كوچك تومورهاي خوش خيم به اندازه دانه بودند. مدير گروه دندانپزشكي بيمارستان بمبئي پس از عمل جراحي گفت: اين نوجوان در واقع از درد ادونتوما، يك شكل از بافت تومور دندان كه يك بيماري نادر است رنج مي‌برد. پزشكان در اين عمل جراحي 232 دندان را به روشي سنتي از دهان "آشيك" خارج كردند.
رئيس‌جمهور فرانسه در حال بررسي دعوت از  پدرخوانده ی تروریستم جهانی در نشست بين‌المللي مبارزه با گروه‌هاي تروريستي است.
رئیس جمهور فرانسه بادعوت از رژیم پدرخوانده ی تروریسم جهانی بعنوان مبارزه با تروریست جهانی لاید می خواهد ثابت کند چاقو دسته اش را می برد؟
* رئيس‌جمهور فرانسه در حال بررسي دعوت از ايران به نشست بين‌المللي مبارزه با گروه‌هاي تروريستي است. روزنامه آمريكايي "وال استريت ژورنال" نوشت: اولاند طي سخناني در جمع سفراي فرانسه گفت: هر چند فرانسه ايران را جهت كنار گذاشتن آنچه او تلاش براي ساخت سلاح‌هاي هسته‌اي ناميد تحت فشار قرار خواهد داد، اما اين كشور مي‌تواند در زمينه نحوه مقابله با داعش و ديگر گروه‌هاي افراطي حضور داشته باشد. وي افزود: "بحران عراق نشان داد كه دل مشغولي‌هاي ما هميشه در مسير واگرايانه نيستند". اولاند همچنين از برگزاري نشست بين‌المللي در زمينه مقابله با مشكل داعش در هفته‌هاي آتي خبر داد
زيباترين و عجيب‌ترين پل‌هاي جهان

برترين ها: در اين تصاوير پل‌هايي را مشاهده مي‌كنيد كه بخاطر ظاهر زيبايي، ابتكار معمارانه و هارموني با محيط اطراف شهرت زيادي پيدا كرده‌اند.
* پل چند منظوره در آلمان
كاركرد پل در ساده‌ترين شكل ممكن انتقال افراد از جايگاه الف به جايگاه ب است. اما گاهي (مانند مورد پل راكوتز در كروملائوي آلمان) ساختار پل منظره اطراف را تغيير مي‌دهد و خود، تبديل به يك اثر هنري مي‌شود.
در اين تصاوير پل‌هايي را مشاهده مي‌كنيد كه بخاطر ظاهر زيبايي، ابتكار معمارانه و هارموني با محيط اطراف شهرت زيادي پيدا كرده‌اند.
* پل آسمان در مالزي
اين پل از معروفترين پل‌هاي كابلي جهان است. طول آن 125 متر است، و با ارتفاع 700 متر بر فراز كوه‌هاي
Gunung Mat Cincang و در جزيره لنكاوي واقع شده است. حالت منحني پل اين امكان را براي مردم فراهم مي‌كند كه به آساني در جنگل و حيات وحش به بازديد بپردازند.
* يك شگفت طبيعي در هند
اين پل در روستايي در ايالت مگالايا (كه يكي از مرطوب‌ترين مكان‌هاي دنيا شناخته شده است) واقع شده كه بجاي آجر، ساروج، و يا حتي تخته‌هاي چوبي از ريشه‌هاي درختان ساخته است. قبيله بومي "وار خاسيس" سالها پيش ياد گرفتند كه به كمك گياه بامبو ريشه‌هاي درختان را بصورتي هدايت كنند تا در مسير مشخصي رشد پيدا كند. برخي از اين پل‌ها بيش از 30 متر طول دارند و قادر به تحمل وزن حدود 50 نفر هستند.
* تونلي ميان آب در هلند
برخلاف اكثر پل‌ها كه بالاي آب قرار دارند اين پل در هلند دقيقا زير سطح آب قرار دارد.
Wu Zhuoyi دانشجوي معمار، مزيت اين پل را انتقال بازديدكنندگان از ميان خندق مي‌داند. كاركرد ديواره‌ها مانند سد است كه مانع از عبور آب مي‌شوند و ساختار آن به گونه‌اي است كه از فاصله دور ديده نمي‌شود.
* پل آكروباتيك لندن
پل متحرك ديگر قديمي شد! در لندن پلي ساخته شده است به طول 12 متر كه به صورت منحني به يك سو جمع مي‌شود تا امكان عبور قايق‌ها از كانال گرند يونيون فراهم شود. "هشت وجه فولادي پل و چوبي كه در ميان آن گذاشته شده در حالت منحني و جمع شده خود يك هشت وجهي مي‌شسازند. "كوئن كاس" كارشناسي بلژيكي مي‌گويد: "اين پل هر جمعه شب حركات آكروباتيك خود را براي تماشاچيان اجرا مي‌كند".
* پل شهارا (
Shahara bridge) در يمن
مهندس
Achilleas Vortselas مهارت بي‌نظيري در ساخت پل‌هاي سنگي دارد. او مي‌گويد: "هيچ يك از پل‌هاي مدرن قابل مقايسه با پل‌هاي قوسي سنتي نيستند. پل‌هاي سنگي (حتي در شيوه‌هاي بسيار ساده اش) سرسختي بشر را براي غلبه بر موانع فيزيكي نشان مي‌دهد. پل شهارا در يمن يكي از اين موارد است".