صدا ونامه
های شما.4شهریور-93
* حقگو از تهران: به مسئولان رسانه
ملي بگوييد قسم حضرت عباس را باور كنيم يا دم خروس را؟ شما در اين رسانه ملي
كارشناس ميآوريد و گفتگو ميكنيد كه برنجهايي كه تبليغ ميشود، همهاش مسموم و
غيراستاندارد است. آن وقت همين رسانه ملي بيست و چهار ساعته تبليغ همين برنجهايي
را ميكند كه توسط همان كارشناسان غيراستاندارد اعلام شده بود!؟ * جمعي از ورزشكاران
رستمرودي: چرا تكميل و بهرهبرداري از ورزشگاه 3500 نفره شهداي رستمرود نور كه كلنگ
احداث آن حدود 10 سال پيش به زمين زده شده بود، به بوته فراموشي سپرده شده است؟
آيا جوانان اين منطقه حق داشتن يك سالن ورزشي را ندارند؟ از دولتمردان تدبير و
اميد در هفته دولت كمك ميطلبيم. * حميدي از تهران: براي خريد شكر به
يكي از مغازهها در جنوب تهران رفتم و شكر را كيلويي 2500 تومان خريداري كردم. چند
قدم آنطرفتر از مغازه ديگري سؤال كردم گفت كيلويي 2300 تومان و باز هم چند قدم
آنطرفتر مغازه ديگري 2200 تومان ميفروخت! حال سؤالم از مسئولان اين است كه چرا
قيمتها اين مقدار متغير است؟ چرا مسئولان ذيربط در مورد فروش محصولات خوراكي كه
جزو مايحتاج زندگيشان است، اصلاً بازرسي انجام نميدهند؟ رفت و آمد وسايل
نقليه بدون پلاك! راهنمايي و رانندگي چرا نسبت به تخلفهايي
مانند نداشتن پلاك برخي خودروها يا موتورسيكلتها بيتفاوت است؟ به عنوان نمونه 26
مرداد ماه، در پاسخ مسئولان شركت واحد در مورد يكي از اتوبوسرانان كه ملزم به رفع
نقص پلاك خودرو شده است، چاپ شد. روي سخنم با مسئولان راهنمايي و رانندگي است، اگر
فردي درباره تخلفها گزارش ندهد، بايد رانندگان به راحتي به تخلفهايشان ادامه
دهند؟ بارها شاهد عبور موتورسيكلتهاي بدون پلاك در سطح شهر بودهايم، حال آن كه
داشتن پلاك، هويت اصلي وسايل نقليه و صاحبان آنها است، اگر به وسيله راكبان
موتورسيكلتهاي بدون پلاك خلافهايي مانند سرقت، يا حوادث ناگوار رخ دهد، چه كسي
پاسخگوست؟ از اينرو ضرورت دارد مأموران راهنمايي و رانندگي در صورت مشاهده اينگونه
تخلفها، با آنها به طور جدي و قانوني برخورد كنند. عرفان ـ تهران
صدای شما
* حقگو از تهران: به مسئولان رسانه
ملي بگوييد قسم حضرت عباس را باور كنيم يا دم خروس را؟ شما در اين رسانه ملي
كارشناس ميآوريد و گفتگو ميكنيد كه برنجهايي كه تبليغ ميشود، همهاش مسموم و
غيراستاندارد است. آن وقت همين رسانه ملي بيست و چهار ساعته تبليغ همين برنجهايي
را ميكند كه توسط همان كارشناسان غيراستاندارد اعلام شده بود!؟
* جمعي از ورزشكاران رستمرودي: چرا تكميل و بهرهبرداري
از ورزشگاه 3500 نفره شهداي رستمرود نور كه كلنگ احداث آن حدود 10 سال پيش به زمين
زده شده بود، به بوته فراموشي سپرده شده است؟ آيا جوانان اين منطقه حق داشتن يك
سالن ورزشي را ندارند؟ از دولتمردان تدبير و اميد در هفته دولت كمك ميطلبيم.
* حميدي از تهران: براي خريد شكر به
يكي از مغازهها در جنوب تهران رفتم و شكر را كيلويي 2500 تومان خريداري كردم. چند
قدم آنطرفتر از مغازه ديگري سؤال كردم گفت كيلويي 2300 تومان و باز هم چند قدم
آنطرفتر مغازه ديگري 2200 تومان ميفروخت! حال سؤالم از مسئولان اين است كه چرا
قيمتها اين مقدار متغير است؟ چرا مسئولان ذيربط در مورد فروش محصولات خوراكي كه
جزو مايحتاج زندگيشان است، اصلاً بازرسي انجام نميدهند؟
* كردبچه از تهران: در روزنامه بنويسيد
ترمينال جنوب يك قالب يخ را كه آنهم اكثراً بر اثر گرما نصف آن آب شده با قيمت 6
هزار تومان و يك گالن آب 20 ليتري هم 500 تومان فروخته ميشود! هرچه هم به 124 ميگوييم
هيچ نظارتي بر اين قبيل گرانفروشيها نميشود، چرا؟
نامه های
شما
آيا نظارتي بر عملكرد تعاونيها در
ترمينال جنوب ميشود؟
براي مسافرت به شهرستان نطنز وتهيه بليط
روز پنجشنبه مورخ 30/5/93 ساعت 30/4 صبح به تعاوني 10 ترمينال جنوب مراجعه نمودم
تا براي ساعت 6 بليط بگيرم. يك نفر در تعاوني حضور داشت و گفت مسئول صدور بليط
ساعت 5 ميآيد تا ساعت 20/5 منتظر شدم كه نيامد و همان شخص اظهار نمود چون اتوبوس
نطنز ساعت 6 حركت خواهد كرد برويد بيرون سالن، داخل محوطه ترمينال، راننده اتوبوس
مسافران را سوار و حركت خواهد كرد. همينطور هم شد واتوبوس تكميل و ساعت 50/5 دقيقه
حركت نمود. بعداز عبور از پليس راه توسط شاگرد راننده نسبت به دريافت وجه بليط
البته بدون ارائه بليط اقدام شد. البته روال صحيح اين است كه بايد مسافران به دفتر
تعاوني مراجعه و پس از ثبتنام و نام خانوادگي آنها در سيستم موجود در دفاتر
تعاونيها نسبت به صدور بليط اقدام شود حتي شماره صندلي نيز مشخص خواهد شد. و
چنانچه تعاوني داراي سيستم هم نباشد مانند شهرستانها، نام و نام خانوادگي آنها و
شماره صندلي آنها در فرمهاي مشخص ثبت وربط ميگردد تا چنانچه احيانا اتومبيل
(اتوبوس) دچار سانحه و مشكلاتي اعم از مرگ ومجروح شدن مسافران گردد تعاونيها
بتوانند با استناد به مدارك موجود، حق ديه و بيمه مسافران را پيگيري نمايند. بنده
يك روزه سفر كردم حتما همه روزه به همين شيوه غلط با مسافران توسط تعاوني مذكور
رفتار ميگردد! لذا از مسئولين ذيربط درخواست توجه و رسيدگي و نظارت بر اينگونه
عملكردها را دارم. يكي از مسافران اتوبوس - تهران
رفت و آمد وسايل نقليه بدون پلاك!
راهنمايي
و رانندگي چرا نسبت به تخلفهايي مانند نداشتن پلاك برخي خودروها يا موتورسيكلتها
بيتفاوت است؟ به عنوان نمونه 26 مرداد ماه، در پاسخ مسئولان شركت واحد در مورد
يكي از اتوبوسرانان كه ملزم به رفع نقص پلاك خودرو شده است، چاپ شد. روي سخنم با
مسئولان راهنمايي و رانندگي است، اگر فردي درباره تخلفها گزارش ندهد، بايد
رانندگان به راحتي به تخلفهايشان ادامه دهند؟ بارها شاهد عبور موتورسيكلتهاي
بدون پلاك در سطح شهر بودهايم، حال آن كه داشتن پلاك، هويت اصلي وسايل نقليه و
صاحبان آنها است، اگر به وسيله راكبان موتورسيكلتهاي بدون پلاك خلافهايي مانند
سرقت، يا حوادث ناگوار رخ دهد، چه كسي پاسخگوست؟ از اينرو ضرورت دارد مأموران
راهنمايي و رانندگي در صورت مشاهده اينگونه تخلفها، با آنها به طور جدي و
قانوني برخورد كنند. عرفان ـ تهران