گزیده خبرهای جمهوری 10 دی

در دیدار با وزیر دفاع عراق

شمخانی: به زودی شاهد آزاد سازی تمام مناطق از سلطه تروریست‌ها خواهیم بود 




دبیر شورایعالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه حتی یک وجب از خاک کشور عراق نباید در اشغال تروریست‌های تکفیری باقی بماند، گفت: به زودی شاهد آزادسازی تمام مناطق از سلطه تروریست‌ها خواهیم بود.
به گزارش ایرنا از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، خالد العبیدی وزیر دفاع عراق دیروز با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورایعالی امنیت ملی دیدار و گفت و گو کرد.
دبیر شورایعالی امنیت ملی با اشاره به ظلم بی‌سابقه تروریستهای تکفیری به اهل سنت عراق،ضرورت آزاد سازی مناطق سنی نشین عراق توسط برادران اهل سنت و بازگشت مهاجرین به خانه وکاشانه خود را خاطرنشان ساخت و اظهار داشت: حمایت ایران از مردم عراق در مبارزه با تروریسم تکفیری بر گرفته از آموزه‌های دینی بوده و در اجرای این تکلیف الهی تفاوتی میان شیعیان و اهل سنت قائل نیست.
شمخانی با اشاره به همکاری‌های راهبردی و گسترده میان دو کشور به ویژه در زمینه‌های دفاعی و امنیتی، استقرار امنیت و آرامش در عراق و کشورهای منطقه را خواست و اراده جمهوری اسلامی ایران بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی دانست.
دبیر شورایعالی امنیت ملی گفت: توسعه همکاری‌های راهبردی میان دوکشور محدود به حوزه دفاعی نبوده وبا اراده و تلاش دو دولت به زودی شاهد شکوفایی بیش از پیش همکاریهای اقتصادی همه جانبه میان ایران و عراق خواهیم بود.
وی لازمه ایجاد امنیت پایدار و دائمی در عراق را مشارکت همه گروه‌ها و حضور فعال مردم و مراجع دینی و اتکا به راه حل‌های داخلی دانست و تاکید کرد امروز داعش در وضعیت ضعف قرار دارد و در صورتی که کمک‌های پنهان تسلیحاتی و مالی برخی کشورهای فرامنطقه‌ای به آن‌ها قطع شود، به زودی شاهد آزادسازی تمام مناطق از سلطه تروریست‌ها خواهیم بود.
شمخانی با تاکید بر اراده قاطع ایران برای تداوم حمایت همه جانبه از دولت عراق برای ریشه کنی تروریسم افزود: حتی یک وجب از خاک عراق نباید در اشغال تروریستهای تکفیری که هدفی جز اسلام هراسی و نابودی منابع انسانی ومالی عراق ندارند، باقی بماند.
دبیر شورایعالی امنیت ملی در پایان برگزاری موفق کنگره عظیم اربعین با حضور بیش از 20 میلیون زائر از کشورهای مختلف را نشانه‌ای روشن از توانمندی و صلاحیت ارتش و نیروهای امنیتی عراق در برقراری امنیت و عدم نیاز به مداخله کشورهای خارجی دانست.
خالد متعب یاسین العبیدی وزیر دفاع عراق نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران با ارایه گزارشی از آخرین وضعیت عملیات انجام شده از سوی ارتش ونیروهای مردمی و پاکسازی مناطق گسترده‌ای از خاک عراق از لوث وجود تروریست‌های تکفیری گفت: حمایت‌های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از نیروهای مسلح عراق ضمن افزایش همبستگی بیشتر میان دو کشور نقش تعیین‌کننده‌ای در پیروزی‌های ارتش عراق در مناطق مختلف داشته است.
وی افزود: مواضع و اقدامات صادقانه وجدی ایران در حمایت از عراق یک رویداد تاریخی و تاثیر گذاربوده و با رفتارهای شعاری که برخی مدعیان حمایت از عراق دارند بسیار متفاوت است وزیر دفاع عراق با تبیین وضعیت رو به توسعه بنیه دفاعی این کشور در شرایط جدید افزود: استقرار سیاسی حاصل از رای و اراده مردم عراق نقش ارزنده‌ای در تقویت وانسجام نیروهای مسلح این کشور وافزایش روحیه برای مقابله با تهدیدات امنیتی وتروریستی داشته است.
واکنش معاون قالیباف به بازداشت یکی از مدیران شهری 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از بداخلاقی‌هایی که در حوزه بازداشت یکی از مدیران شهرداری انجام شده گلایه کرد.
مهندس سید جعفر تشکری هاشمی در حاشیه جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در واکنش به تذکر یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر وضعیت مدیر بازداشت شده شهرداری گفت: من همان حرفی را می‌زنم که مراجع قضایی عنوان کرده و این فرد در رابطه با مسائل امنیتی بازداشت شدند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر پرونده در مرحله تحقیقات است و ما نیز اطلاعی بیشتر در این حوزه نداریم، گفت: اینکه برخی اصرار دارند این موضوع را به بحث‌های دیگر پیوند بزنند، یک نوع بد اخلاقی است و دقت داشته باشید که تا زمانی که اتهام به جرم تبدیل نشده باید حرمت فرد و تمام افراد مرتبط رعایت شود.
تشکری هاشمی با بیان اینکه صبر کنید تا مرجع قضایی بررسی‌های خود را انجام دهد گفت: اگر جرمی اتفاق افتاده باشد متناسب با جرم رای صادر می‌شود؛ چرا که هیچ کسی صلاحیت دارتر از مرجع قضایی نیست و نباید حیثیت افراد را بدون اطلاع خدشه‌دار کنیم.
وی افزود: منتقدین زحمت یک تلفن داخلی را به خود می‌دادند و سوالات خود را از بنده می‌پرسیدند نه اینکه بخواهیم هر مسئله‌ای را در شورا رسانه‌ای کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا تاییدیه صلاحیت این فرد برای انتخابش انجام شده بود، گفت: همه انتصابات مراحلی دارد که انجام می‌شود.
جهت اطلاع 



* سازمان ملل با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد از هر سه قربانی قاچاق انسان یک نفر کودک است و زنان و دختران 70 درصد قربانیان انسان را تشکیل می‌دهد. این اطلاعیه می‌افزاید: «تقریباً همه کشورهای جهان تحت تاثیر قاچاق انسان قرار دارند، یعنی به عنوان کشور مبداء، محل گذر یا مقصد که این امر موجب شده جنایت قاچاق انسان تبدیل به بنگاه جنایت جهانی گردد که هر ساله برای گردانندگان آن میلیاردها دلار سود تولید می‌کند.» سازمان ملل که مهم‌ترین وظیفه ذاتی خود را حفاظت از حقوق بشر می‌داند، درباره ناتوانی خود در این زمینه سکوت کرده و فقط به کنگره جلوگیری از جنایت و عدالت جنایی سازمان ملل متحد که از 23 لغایت 30 فروردین 1394 در دوحه قطر برگزار خواهد شد اکتفا می‌کند.
* «
مولدوکو» فرمانده ارتش اندونزی در مصاحبه خود با روزنامه واشنگتن پست با تاکید بر اینکه دولت اندونزی داعش را یک خطر جدی برای دنیای امروز می‌داند، از آمادگی این کشور برای همکاری با آمریکا جهت مبارزه با گ
پیکر مطهر سردار شهید، سید حمید تقوی در اهواز تشییع و به خاک سپرده شد


بخش خبرشهرستان: پیکر مطهر سردار شهید، سید حمید تقوی، مدافع حریم ائمه اطهار، در جمع باشکوه و کم نظیر مردم اهواز تشییع و به خاک سپرده شد.
در این مراسم که در حسینیه ثارالله اهواز با حضور پرشور مردم و مسئولان استانی، روحانیون، فرماندهان و نیروهای نظامی، نمایندگان مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، استاندار، فرماندار و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان برگزار شد، حجت‌الاسلام مصلحی سخنرانی کرد.
در مراسم وداع با این سردار شهید سردار قاسم سلیمانی نیزحضور داشت و حاج صادق آهنگران به نوحه خوانی پرداخت، سپس آیت‌الله جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان بر پیکر شهید تقوی نماز خواند.
حضور بی‌نظیر مردم ولایی و قدردان اهواز در مراسم تشییع پیکر سردار تقوی این روز را در تاریخ اهواز به عنوانی روزی به یادماندنی ثبت کرد و سرانجام، قامت رعنای یکی دیگر از اصحاب‌الحسین(ع) و مدافعین حرم مطهر ائمه(ع) در گلزار شهدای اهواز آرام گرفت.
صدای شما 





* حقگو از تهران: آقای نوبخت! مگر نه این است که وقتی نرخ تورم از 45 درصد به14 درصد می‌رسد باید گشایشی در کار و وضع معیشتی مردم ایجاد شود و تا اندازه‌ای رفاه بیشتری داشته باشند. اما برعکس قیمت‌ها افزایش دارند چه از نظر معیشتی و چه مسکن مردم هر روز هزینه‌های بیشتری باید بپردازند! آقای نوبخت اگر با کاهش تورم گشایشی در اوضاع معیشتی مردم حاصل نشود پس لطفاً مرتباً آن را به رخ مردم نکشید و منت هم نگذارید.
*
قنبری از تهران: شبها بین ساعات7 تا 9 تقاطع خیابان بهار و رشید در منطقه تهرانپارس خودروها با پارک دوبله و پارک در نقاط مختلف، باعث ترافیک شدید در این منطقه می‌شوند. از مسئولان راهنمایی و رانندگی منطقه تقاضا می‌شود به این موضوع رسیدگی کنند.
*
مرحمتی از اصفهان: خوب است در مورد حقوق پایین قشر بازنشسته، تدبیری در خور شان این عزیزان صورت گیرد.
*
چند تلفن از تهران: به مسئولان روزنامه بگویید از گران شدن نان و بی‌کیفیت شدن آن هم گزارش تهیه کنند. البته اخیراً هم وزن نان‌ها بنظر می‌رسد کمتر شده است.
*
کمالوند از تهران: مدتی بود که نیروی انتظامی توجه زیادی به موتورسواران داشت و اگر بدون کلاه اقدام به تردد می‌کردند یا اینکه در پیاده‌روها عبور می‌کردند جریمه و موتور را به پارکینگ اعزام می‌کردند، اما درحال حاضر موتورسواران با سرعت زیاد در معابر عمومی ظاهر می‌شوند و متاسفانه پلیس هم با آنان کاری ندارد. انتظار ما از نیروی انتظامی این است که با موتورسواران متخلف برخورد جدی نمایند.
پاسخ مسئولین
پاسخ روابط عمومی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر
درخصوص درج پیامی از شهروندان در روزنامه جمهوری اسلامی مورخ 6/10/93 با موضوع «حضور سگ‌های ولگرد در تهرانسر»، به استحضار می‌رساند:
اکیپ زنده گیری سگ‌های ولگرد مستقر در منطقه 21، طی مدت یک ماه گذشته (آذر ماه) با اجرای عملیات ویژه و ضربتی و همچنین اجرای عملیات شبانه روزی در محدوده یاد شده و سایر نواحی تحت پوشش آن منطقه، جمعاً به تعداد 50 قلاده سگ ولگرد را زنده‌گیری و جمع‌آوری نموده‌اند.
لازم به ذکر است پیرو درج پیام مردمی و بازدیدهای به عمل آمده، گشت زنی روزانه و مستمر در دستور کار اکیپ‌های عملیاتی در آن منطقه قرار گرفته است.
در پایان از دقت نظر این شهروند گرامی در امر اطلاع‌رسانی تشکر و قدردانی می‌نماییم.
نامه‌های شما 



مشکلات نگهداری از فرزندان معلول
کارگری هستم که فرزندم از بدو تولد با بیماری«میدروسفالی» به دنیا آمد و بعد دچار معلولیت جسمی حرکتی شد. برای درمان اوتاکنون به پزشکان متعددی مراجعه کردیم اما با گذشت زمان که اکنون سنش به 5/2 سال رسیده مشکلاتمان بیشتر شده و باید به طور مداوم تحت نظر متخصصان مغز و اعصاب – کار درمانی نوار مغز قرار گیرد و برای مداوای این گونه افراد ضرورت دارد از آزمایش‌هایی با هزینه‌های بالا استفاده کنیم. هزینه‌های درمان و نگهداری از جگر گوشه‌مان موجب شده است مستاصل بمانیم. بدینوسیله عاجزانه از نهاد ریاست جمهوری – سازمان بهزیستی – کمیته امداد امام خمینی(ره) – وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و موسسات خیریه تقاضا دارم شرایطی را فراهم کنند تا خانواده‌هایی که فرزندان معلول جسمی و حرکتی دارند به نحوی مورد حمایت قرار گیرند، تا آن‌ها بتوانند مانند هم سن و سالان خود در اجتماع حاضر شوند و از گوشه‌گیری بپرهیزند. امیدواریم مردم نیکوکار و نوعدوست هم افرادی مانند حقیر را با کمک‌های انسان دوستانه‌شان تنها نگذارند.
*
نام و آدرس این هموطن در روزنامه محفوظ است.
درخواست از گزارشگر روزنامه جمهوری اسلامی
از گزارشگر روزنامه تان تقاضا داریم به میدان امام حسین(ع) و خیابان 17شهریور مراجعه و با ساکنان و کاسبان گفتگو کند و مشکلات آنان را در قالب گزارش به اطلاع مسئولان شهری برسانند. این وضع تا کی ادامه خواهد داشت؟
نیلوفر باروتی ـ تهران
پایان رابطه پنهانی با 15 ضربه چاقو





مرد جوانی که به خاطر مسائل ناموسی دست به جنایت زده بود، صبح دیروز در دادگاه کیفری محاکمه شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، 18 تیرماه سال 91 ماموران پلیس شهر قدس در جریان وقوع یک جنایت قرار گرفتند آنها بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار داده و با حضور در محل حادثه به تحقیق در این رابطه پرداختند.
با حضور ماموران مشخص شد که مرد جوانی با 15 ضربه چاقو از سوی یک مرد دیگر به قتل رسیده است. قاتل بلافاصله دستگیر شد و در تحقیقات به ماموران گفت: مقتول با همسرم ارتباط پنهانی داشت و روز حادثه هم من به خانه آمدم و متوجه شدم که او با همسرم در خانه تنها است. به همین دلیل دست به قتل او زدم.
با اعتراف متهم و بازسازی صحنه پرونده برای رسیدگی به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد. صبح دیروز متهم در مقابل هیات قضایی ایستاد و از خود دفاع کرد. وی بار دیگر قتل را به گردن گرفت و گفت به خاطر دفاع از ناموسش دست به جنایت زده است.
با این اظهارات هیات قضایی نیز وارد شور شدند و قرار است به زودی حکم این پرونده صادر شود.
کورس جاده‌ای، یک کشته بر جا گذاشت 





رئیس پلیس راه استان هرمزگان گفت: اقدام نادرست دو راننده در انجام مسابقه جاده‌ای در محور درگهان «قشم» یک کشته بر جا گذاشت.
به گزارش ایسنا، سرهنگ «علی مجیدزاده» در این خصوص گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت به آدرس محور درگهان به سمت گیاهدان، ماموران بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند.
وی افزود: با حضور در محل حادثه طی بررسی‌ها و گفته‌های شهود عینی مشخص شد، یک دستگاه خودرو پژو 405 به همراه راننده و یک سرنشین در حالی‌که با یک دستگاه خودرو تک کابین در این جاده کورس بسته بود، به‌علت بی‌احتیاطی و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، خودرو پژو به سمت حاشیه خاکی جاده منحرف شد و به شدت به یک دستگاه خودرو و موتورسیکلت که در این محل پارک بود، برخورد کرد.
«
مجیدزاده» ادامه داد: متاسفانه در زمان برخورد پژو 405 با موتورسیکلت، راکب آن نیز در محل حضور داشت که به شدت مصدوم شد و در نهایت نیز در مسیر بیمارستان به علت بالا بودن جراحت وارده فوت کرد.
رئیس پلیس راه استان هرمزگان با هشدار به اینگونه رانندگان که با انجام حرکات غیرمتعارف با جان دیگران باز می‌کنند و آرامش و امنیت شهروندان را به خطر می‌اندازند، خاطرنشان کرد: رعایت قوانین و مقررات و احترام به آن وظیفه همگانی است و پلیس همیشه آماده است با هرگونه هنجارشکنی و بی‌نظمی برخورد کند.
نان سنتی 500 هزار تومانی 





«پان پینا» نانوایی سنتی است در دل روستای «آلگاتوسین» که حالا تولیدکننده یکی از گران‌قیمت‌ترین نان‌های دنیاست. این نان کاملاً معمولی است اما به همراه گَرد طلای خوراکی عرضه می‌شود و قیمت آن 150 دلار است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، تمام موادی که نان را درست می‌کند آرد و سبوس و کمی آب به همراه موادی است که خمیر را به بهترین شکل درست کند و در هیچ جای دنیا این مواد به یکدیگر تفاوت ندارد، اما یک نانوایی اسپانیایی همین نان را با کمی طلا ترکیب کرده است.
«
پان پینا» نانوایی سنتی است در دل روستای «آلگاتوسین» که حالا تولیدکننده یکی از گران‌قیمت‌ترین نان‌های دنیاست. این نان کاملاً معمولی است اما به همراه گَرد طلای خوراکی عرضه می‌شود و قیمت 150 دلار، معادل تقریباً 500 هزار تومان را دارد.
صاحب این نانوایی می‌گوید زمانی که گران‌ترین قهوه دنیا را دیده است که در همان منطقه درست می‌شود، تصمیم گرفت تا نام و نشانی برای خود دست و پا کند و به همین دلیل به سراغ گران‌ترین نان دنیا رفت.
این نانوا می‌گوید از گرد طلا درون نان و هم به بر روی آن استفاده شده است. وی همچنین اظهار کرد این قیمت بالا و گردهای براق فایده‌ای به نان اضافه نکرده و طعم آن نیز تغییر نکرده است.
زلزله 3/5 ریشتری بوشهر بخیر گذشت 





سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی 3/5 ریشتر در اعماق درونی زمین در منطقه دشتی بوشهر خبر داد.
«
حسین درخشان» در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران، با اعلام وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 3/5 ریشتر در اعمال درونی زمین، در استان بوشهر گفت: این زمین لرزه در ساعت 7:49 دقیقه دیروز در عمق 10 کیلومتری منطقه دشتی واقع در بخش شنبه رخ داده است.
وی با بیان اینکه تعداد آبادی دارای سکنه تا شعاع 15 کیلومتری محل وقوع حادثه 9 آبادی و روستا بوده است، گفت: بلافاصله دو تیم ارزیاب برای بررسی خسارات احتمالی به محل حادثه اعزام شدند که پس از مدتی با توجه به شدت زمین لرزه تعداد تیم‌های ارزیاب به پنج تیم افزایش یافت.
وی با بیان اینکه ارزیابی‌های اولیه نشان داد که این زمین لرزه بدون خسارت جانی و مالی بوده است ادامه داد: امدادگران تا کنون از مجموع 9 روستا نسبت به ارزیابی هشت روستا اقدام کرده که خوشبختانه این زمین لرزه بدون خسارت جانی و مالی بوده است.
سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت در خاتمه افزود: بزرگترین و نزدیکترین آبادی به محل وقوع زلزله روستای باغان است که 1171 نفر سکنه دارد و تنها شش کیلومتر با محل وقوع زلزله فاصله دارد.


زنده گیری روزانه 60 تا 90 قلاده سگ در تهران 





بخش شهری: مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران از زنده گیری روزانه 60 تا 90 قلاده سگ در فصل زمستان در شهر تهران خبر داد و گفت: به همین منظور 11 اکیپ زنده گیری سگ در تمامی مناطق شهر تهران تشکیل شده است.
رضا قدیمی، با بیان اینکه به علت سرمای هوا در فصل زمستان زنده گیری سگ‌های ولگرد افزایش یافته است، گفت: به همین منظور روزانه 60 تا 90 قلاده سگ در روز توسط اکیپ‌های ویژه جمع آوری می‌شوند. این در حالی بود که در فصل تابستان روزانه 30 قلاده سگ ولگرد توسط شهرداری تهران جمع آوری می‌شد.
وی درخصوص اینکه در تهران به طور کلی 11 اکیپ زنده گیری سگ تشکیل شده است، اظهار داشت: این اکیپ‌ها بیشتر در مناطق حاشیه‌ای شهر تهران ایجاد شده‌اند. این در حالیست که شهرداری تهران از روش‌های نوین و روز دنیا برای کنترل استفاده می‌کند.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با اشاره به اینکه با شروع فصل سرما سگ‌های ولگرد برای تهیه غذا به سمت شهر هجوم می‌آورند، گفت: منطقه22 به دلیل اینکه غربی‌ترین منطقه شهر تهران محسوب می‌شود، تعداد سگ‌ها در این منطقه بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.
وی با تاکید بر اینکه اسلحه بیهوشی و روش‌های فعلی زنده گیری از سوی شهرداری تهران مورد استفاده قرار می‌گیرد، اذعان کرد: به همین منظور وضعیت مبادی ورودی سگ‌های ولگرد در شهر تهران از هر نظر مورد بررسی قرار می‌گیرد. شرکت ساماندهی مشاغل زنده گیری سگ‌ها را توسعه داده وکشتار سگ‌ها اصلا صورت نمی‌گیرد.
قدیمی درباره عقیم کردن سگ‌های ولگرد جمع آوری شده اضافه کرد: عقیم نمودن رایگان تعداد مشخصی از سگ‌ها به صورت روزانه توسط کلینیک‌های دامپزشکی تحت نظارت شهرداری در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با بیان اینکه شهروندان از طریق سامانه‌های 137 و 1888 می‌توانند وجود سگ‌ها را در مناطق مختلف شهر به شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل اطلاع دهند، تصریح کرد: از طریق این سامانه‌ها و همچنین با بازدیدها و گزارش‌های کارشناسان نواحی و بانک‌های اطلاعاتی می‌توانیم از وجود سگ‌های ولگرد در مناطق شهر تهران اطلاع پیدا کنیم.