پشت‌بام (گفت و شنود)

دروغ نامه ی کیهان 8 دی - 93
گفت: روزنامه جدیدالانتشار مدعیان اصلاحات در تیتر اول دیروز خود با حروف درشت نوشته بود «نامه هشدارآمیز ایران به عربستان».
گفتم: حتما هشدار تند و پشیمان‌کننده‌ای بوده است؟!
گفت: نه بابا!  در متن آمده است که ایران از عربستان خواستار تفاهم درباره قیمت نفت شده است!
گفتم: اسم این که «درخواست و تقاضاست» و نه هشدار!
گفت: بعدا معلوم شد که ماجرا از اصل دروغ بوده و دولت نوشتن نامه به عربستان را تکذیب کرده است.
گفتم: پس مدعیان اصلاحات از انتشار این دروغ چه منظوری داشته‌اند؟!
گفت: چه عرض کنم؟! خواسته‌اند به گروه‌های مدعی اصلاحات یاد بدهند که می‌توانند به ظاهر یک موضع سخت و شکننده بگیرند تا انقلابیون را راضی کنند و در متن، با کرنش به درخواست و تقاضا بپردازند تا دوستداران آمریکا هم خشنود باشند!
گفتم: یارو در یک شهر دوردست با شخصی دعوا کرده و فحش خورده بود، وقتی به شهر خودشان آمد پشت‌بام خانه را سوراخ کرد و روی بام کنار سوراخ ایستاد و رو به آن شهر دوردست فریاد زد فلان و فلان هم خودتی! و... همسرش گفت؛ بیا پائین الان خون راه می‌اندازی!