(تصاویر) حضور مردان سفید در خیابانهای تهران برای مقابله باا فزایش مرگ . 7 دی- 93
مگر امکان دارد که
به جای طرح جامع تدوین شده ی کارشناسانه ی قانونی، همراه با برنامه و
مدیریت مدیران کار آزموده متخصص ومسئول بتوان با شعارهای
مقطعی- تبلیغاتی اهداف ترسیم شده به پیش برده شود ونتیجه مظلوب بدست آید ؟ مگر
پارامترهای گوناگون دخیل و مرتبط به آلودگی هوای تهران و ترافیک سنگین آن
نمی باشد؟ مگرایجاد فضای سبز و حفاظت و رعایت محیط زیست ضروری نیست؟ مگر انتقال
کارخانه های دود زای آلوده کننده ی هوا نمی بایست از محدوده ی شهر ها به ویژه
تهران به بیرون از شهر منتقل شود؟ مگر نباید مانع از حرکت خودروهای قدیمی دود زا،
با مصرف سوخت بالا شد؟ مگر نباید سیستم فاضلآب شهری مهندسی شده باشد، تا دراثر
بارندگی ، آبرفتگی وترافیک به وجود نیاید؟ مگر نباید سیستم سرویس جمع آوری زباله
ها برنامه ریزی شده ودارای نظم باشد؟ مگر نباید آموزش وهشدار داده شود
که شهروندان آدامس و ته سیگار و ساندویج و ظروف خالی نوشانه
ها وآب وآشغال های هرگونه خوراکی های دیگر را ، نه توی خیابان و پیادوروها بریزند
که در زباله دانی های نصب شده بی اندازند .سپس روزانه تخلیه شوند؟
خوب وقتی اینگونه
مقررات ونظم همچون 36 ساله گذشته وجود ندارد، یا اینکه رعایت نمی شود.
چگونه شهرداری تهران قادر است طرح کمپین آسمان
آبی، زمین پاک را از طریق حضور نمادین مردان
سفیدپوش در چهارراه ولیعصر تهران با موفقیت به پیش ببرد؟ آنهم این کمپین با حضور
100نفر از مردان سفیدپوشانی باشد که ادعا شده هدف پیام آموزش رفتارهای ترافیکی می
باشد که بطور آزمایشی درمناطق 6، 8 و 11 شهرداری تهران آغاز شده است و قرار است در
ادامه در سطح مناطق 22گانه شهرداری اجرا گردد.
بهرحال چون در خلافت
داعشی خانه از پای بست ویران است. بنابراین این طرح هم به سرنوشت طرح های شکست خورده وفراموش
شده دیگر دچار خواهد شد . زیرا که جنبه ی شعاری –- رقابتی – باندی- تبلیغاتی ونه
اجرایی- عملیاتی دارد.
فرارو- طرح کمپین آسمان آبی،
زمین پاک دیروز با حضور مردان سفید در چهارراه ولیعصر تهران اجرا شد. این کمپین
با حضور 100نفر از مردان سفید با هدف آموزش رفتارهای ترافیکی برگزار شد. اجرای طرح
کمپین آسمان آبی - زمین پاک به صورت آزمایشی درمناطق 6، 8 و 11 شهرداری تهران آغاز
شده است و در ادامه در سطح مناطق 22گانه شهرداری اجرا خواهد شد. مرکز ارتباطات و
امور بین الملل شهرداری تهران، معاونت خدمات شهری شهرداری و معاونت فرهنگی اجتماعی
شهرداری مسائل مربوط به آموزش کمپین را برعهده دارند.این طرح به مدت یک هفته و با اجرای
برنامه های ویژه با مضامین آموزش رفتارهای ترافیکی در پارک دانشجو تهران اجرا می
شود. مجریان این طرح به صورت هفتگی در مناطق و میاین پرتردد شهر حضور خواهند داشت.
عکس های امین خسروشاهی از این پرفورمنس را در زیر می بینید.