نامه وصدای های شما

نامه وصدای های شما29آذر-93
صلواتی از تهران: به مسئولان بگویید پیشی گرفتن آمار طلاق از آمار ازدواج در کشور ما در شان نظام نیست و متولیان کشور و کارشناسان مسایل اجتماعی باید این زنگ خطر را جدی بگیرند و آنرا ریشه‌یابی و حل نمایند. این آمار باید معکوس شود و ریشه طلاق خشکانده شود.* یک شهروند تهرانی: از مسئولان ذیربط سوال کنید چرا ساعت کار برخی کتابخانه‌ها سه ساعت کم شده است؟ قبلاً تا ساعت20 فعالیت می‌کردند ولی درحال حاضر به ساعت 17 تغییر پیدا کرده است.* یکی از اهالی محل: اخیراً شهرداری منطقه 7 نرده‌های سراسر خیابان شریعتی را به چمن مصنوعی تزیین کرده است! این دیگر از آن ولخرجی‌هاست! وقتی درختان باغات را قطع می‌کنند چمن پلاستیکی به نرده‌های خیابان بستن دیگر چه صیغه‌ای است؟!* عبدالرضا کهرام از رجایی شهر کرج: کسانی که ماهواره ندارند و از آن استفاده نمی‌کنند چه گناهی کرده‌اند که حالا باید تاوان آنرا از امواج و فرکانس‌های مخرب و ضرر و زیان‌های ناشی از آن را بدهند؟ قانون یا سلیقه؟چند روز گذشته در سفری که به شهر گرگان داشتم،‌ به جنگل ناهارخوران این شهر رفتم، تمام سفره‌خانه‌ها و قلیان‌سراها تعطیل بودند، وقتی به داخل شهر و محله پاسرو رفتم، قهوه‌خانه‌هایی که اقدام به عرضه قلیان می‌کردند، هم تعطیل بودند و وقتی از شهروندان گرگانی یا برخی از مسئولان، علت تعطیلی این مراکز را جویا شدم، گفتند، عرضه قلیان به مشتریان 13 میلیون تومان جریمه دارد. این که عرضه قلیان ممنوع و در صورت تخلف برابر مقررات برخورد می‌شود، جای قدردانی است، اما آیا این نوع رفتارها، قانونی یا سلیقه‌ای نیست؟ چون اگر قانونی است باید در سراسر کشور اجرا و رعایت شود، نه این که فقط در یک شهر یا استان سلیقه‌ای رفتار کنند؟یک مسافر - تهران

 نامه های شما
قانون یا سلیقه؟
چند روز گذشته در سفری که به شهر گرگان داشتم،‌ به جنگل ناهارخوران این شهر رفتم، تمام سفره‌خانه‌ها و قلیان‌سراها تعطیل بودند، وقتی به داخل شهر و محله پاسرو رفتم، قهوه‌خانه‌هایی که اقدام به عرضه قلیان می‌کردند، هم تعطیل بودند و وقتی از شهروندان گرگانی یا برخی از مسئولان، علت تعطیلی این مراکز را جویا شدم، گفتند، عرضه قلیان به مشتریان 13 میلیون تومان جریمه دارد. این که عرضه قلیان ممنوع و در صورت تخلف برابر مقررات برخورد می‌شود، جای قدردانی است، اما آیا این نوع رفتارها، قانونی یا سلیقه‌ای نیست؟ چون اگر قانونی است باید در سراسر کشور اجرا و رعایت شود، نه این که فقط در یک شهر یا استان سلیقه‌ای رفتار کنند؟یک مسافر - تهران
سلام و شب‌ به خیرهای «لاین» و «وایبری»!
وایبر، لاین، واتس‌آپ، وی‌چت و تعداد دیگری از نرم‌افزارهایی که بر روی گوشی‌ها نصب می‌شود و مشترکان تلفن همراه برای استفاده‌ از این‌گونه برنامه‌ها، باید بسته‌های اینترنتی گرانی را بخرند که در همین راستا سود هنگفتی نصیب شرکت مخابرات هم می‌شود و ضرر آن به مشتریان می‌رسد؛ با این همه این نرم افزارها در حال گسترش است و برخی از خانواده‌ها و جوانان در میهمانی‌ها، به جای گفت‌وگوی کلامی از این وسایل استفاده می‌کنند! برخی افراط و تفریط‌ها و یکسره در گوشی خیره شدن و بازی با صفحه‌کلید گوشی، سبب ناراحتی اطرافیان و غیرقابل تحمل بودن این‌گونه حرکات و رفتارها می‌شود و برخی مواقع اثرات منفی در کانون گرم خانواده‌ها می‌گذارد. برخی‌ها سلام و شب به‌ خیرهایشان را هم با این‌گونه وسایل ارتباطی انجام می‌دهند. داشتن چنین امکاناتی در بعضی مواقع که گفت‌و‌گوی تلفنی با تلفن همراه گران‌تر است، می‌تواند کاربرد داشته باشد، و لی نه این که به جای خانواده، با آنها زندگی کنیم. با توجه به این که استفاده مدام از آن‌ها، اعتیاد به همراه دارد، باید در باره استفاده از مزایا و معایب آن به خوبی اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی شود.علی ـ تهران
صدای شما

 ساعد از اهالی محل: دو روزی است که آب شرب اهالی منطقه قلهک، خیابان جلالی قطع شده است. وقتی با سامانه 122و کارشناس کد 232 صبحت کردیم گفتند شما برای رسیدگی به مشکلتان باید در ساعت اداری تماس بگیرید!؟ آیا به نظر شما جواب منطقی داده‌اند؟ اتفاقات این چنینی که در ساعات غیراداری صورت می‌گیرد را چه کسی باید پاسخگو باشد؟ بنویسید شاید به روزنامه جواب قانع کننده‌ای بدهند.
* صلواتی از تهران: به مسئولان بگویید پیشی گرفتن آمار طلاق از آمار ازدواج در کشور ما در شان نظام نیست و متولیان کشور و کارشناسان مسایل اجتماعی باید این زنگ خطر را جدی بگیرند و آنرا ریشه‌یابی و حل نمایند. این آمار باید معکوس شود و ریشه طلاق خشکانده شود.
* یک شهروند تهرانی: از مسئولان ذیربط سوال کنید چرا ساعت کار برخی کتابخانه‌ها سه ساعت کم شده است؟ قبلاً تا ساعت20 فعالیت می‌کردند ولی درحال حاضر به ساعت 17 تغییر پیدا کرده است.
* یکی از اهالی محل: اخیراً شهرداری منطقه 7 نرده‌های سراسر خیابان شریعتی را به چمن مصنوعی تزیین کرده است! این دیگر از آن ولخرجی‌هاست! وقتی درختان باغات را قطع می‌کنند چمن پلاستیکی به نرده‌های خیابان بستن دیگر چه صیغه‌ای است؟!
* عبدالرضا کهرام از رجایی شهر کرج: کسانی که ماهواره ندارند و از آن استفاده نمی‌کنند چه گناهی کرده‌اند که حالا باید تاوان آنرا از امواج و فرکانس‌های مخرب و ضرر و زیان‌های ناشی از آن را بدهند؟