گزیده های خبر 15 آذر – 94 . قسمت - 3

گزیده های خبر 15 آذر – 94 . قسمت - 3
 مفتی عربستان از ترکیه برای مقابله با روسیه دعوت کرد.
* مفتی عربستان از ترکیه برای مقابله با روسیه دعوت کرد. عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ، مفتی عربستان در یک برنامه تلویزیونی از ترکیه حمایت کرد. به گزارش پایگاه خبری «الخلیج آنلاین» مفتی عربستان گفته «ترکیه کشور اسلامی بزرگی است که از دست دادن آن شکست بزرگی برای مسلمانان به شمار می‌رود.» موضع حامیانه مفتی عربستان از ترکیه به خاطر خصومت مشترکی است که ترکیه و عربستان نسبت به سوریه دارند. احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه هفته گذشته گفته بود کشورش با همکاری عربستان دور تازه‌ای از مبارزه با تروریسم را در سوریه آغاز خواهد کرد. منظور وی از مبارزه با تروریسم، حمایت از گروه‌های تکفیری تروریستی همچون داعش است.
شبکه «المنار» حزب الشیطان  از سوی  شرکت «عرب‌ست» متوقف شد،
* شبکه المنار در واکنش به اقدام شرکت عرب‌ست برای قطع برنامه‌های این شبکه از آن انتقاد و تاکید کرد: سیاست حمایت از انتفاضه فلسطین و دفاع از مردم مظلوم یمن را ادامه خواهد داد. شبکه «المنار» ساعاتی بعد از اقدام شرکت «عرب‌ست»، در متوقف کردن بخش برنامه‌های این شبکه لبنانی متعلق به حزب‌الله بیانیه‌ای را به نشانه اعتراض روی وب سایت خود قرار داد. المنار در این بیانیه تاکید کرد کسانی که از شنیدن صدای حق آزرده خاطر می‌شوند نمی‌توانند صدای این شبکه را خاموش کنند. شبکه المنار در این بیانیه همچنین تاکید کرد سیاست حمایت از انتفاضه فلسطین، حمایت از قدس و افشای طرح‌های تروریست‌ها را ادامه خواهد داد. شرکت «عرب‌ست» روز جمعه پس از انتقال دفترش از لبنان به اردن، پخش شبکه المنار روی ماهواره‌های خود را متوقف کرد. مالکیت شرکت عرب ست، بین کشورهای عضو اتحادیه عرب تقسیم شده است اما عربستان سعودی با داشتن سهام 36 درصد از مهم‌ترین مالکان آن محسوب می‌شود. دفتر این شرکت هم در ریاض قرار دارد.
دستگیری دزد حرفه‌ای در بهارستان 
جانشین فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران از دستگیری دزد حرفه‌ای محتویات خودرو با 63 فقره سرقت هنگام ارتکاب جرم توسط پلیس شهرستان بهارستان خبر داد.به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «افضل گلزاری» افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات داخل خودرو در شهرستان بهارستان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.وی تصریح کرد: ماموران پس از چند روز کار اطلاعاتی، بررسی صحنه‌های سرقت و جمع آوری سرنخ‌های موجود سارق را در شهرستان بهارستان شناسایی و در هنگام ارتکاب جرم دستگیر کردند.جانشین فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران با اشاره به کشف اموال مسروقه از مخفیگاه سارق گفت: متهم پس از دستگیری به 63 فقره سرقت محتویات داخل خودرو در سطح منطقه اعتراف کرد.بر اساس این گزارش، متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شد.
انتقال بیماران با گاری در بیمارستان 
عصرایران - به تازگی این عکس به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان می‌دهد بیمار به وسیله گاری در حال جابجایی بین بخش‌های مختلف مرکز درمانی است. گفته می‌شود این عکس مربوط به یکی از مراکز درمانی استان خوزستان است. هنوز منبع مستقلی صحت این عکس را تایید نکرده است.
تلاش آتش نشانان برای نجات دو نوجوان از ارتفاعات بی‌بی شهربانو 
سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران، گفت: آتش نشانان پس از سه ساعت تلاش، دو نوجوان مفقود شده در مناطق کوهستانی بی‌بی شهربانو در شهر ری را نجات دادندسید جلال ملکی» در گفتگو با مهر درباره جزییات این عملیات و نجات جان هر دو نوجوان گفت: ساعت 17:10 شب گذشته حادثه گم شدن در کوه بی‌یی شهربانو شهر ری به ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی اعلام شد.وی افزود: بلافاصله ماموران 4 ایستگاه آتش نشانی به محل اعزام شدند که با حضور آتش نشانان 3 نوجوان 14 و 15 ساله اعلام کردند که ما 5 دوست بودیم که به کوه رفتیم اما 2 تن از ما گم شده و بازنگشتند.سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران ادامه داد: خوشبختانه پس از 3 ساعت تلاش دو نوجوان 13 و 17 ساله در یکی از شیارهای اطراف معدن آن نزدیکی پیدا شدند که یکی از آنها از ناحیه مچ پا دچار جراحت شده بود و دیگری نیز دچار ضعف و بی‌حالی بود. 
سرقت مسلحانه از جواهرفروشی

صبح دیروز یکی از جواهرفروشی‌های شهر رشت مورد سرقت مسلحانه قرار گرفت.به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران و براساس گزارش‌های مردمی صبح دیروز، جواهر فروشی «درسای» در رشت مورد سرقت مسلحانه قرار گرفت.این سرقت مسلحانه در بلوار آزادی رشت که سالهای گذشته نیز چند سرقت از مغازه‌های طلا و جواهر این بلوار گزارش شده،اتفاق افتاده است که خوشبختانه با تدابیر و اقدام مناسب ظاهرا تلفات جانی نداشته است.