بابك زنجاني از دادگاه درخواست آزادي كرد

بابك زنجاني از دادگاه درخواست آزادي كرد 9دی - 94

جالب است  در شرایطی که بیشمار آفتابه دزد در مدت 37 سال اعدام شده اند .ولی بابک زنجانی  متهم اختلاس گر چند میلیارد یورویی اکنون هم شاکی هم طلبکار است که چرا وی را آزادنمی کنند؟
وکيل بابک زنجاني از ارائه درخواست فک قرار بازداشت موقت و صدور قرار تامين مناسب براي موکل خود به دادگاه خبر داد.
    
رسول کوهپايه زاده با اعلام اين خبر به فارس گفت: با توجه به اينکه موکل من در تاريخ 9 دي ماه سال 92 با صدور قرار بازداشت موقت به زندان رفته و علي رغم اعتراض هاي مکرر به قرار مذکور به طور پيوسته 2 سال در بازداشت موقت به سر مي برد، طي لايحه اي تقديمي به دادگاه ضمن اعتراض به قرار مزبور درخواست کردم تا نسبت به فک قرار بازداشت موقت و صدور قرار تامين مناسب در صورت صلاحديد اقدام قانوني صورت گيرد.
    
وي با تاکيد براينکه تصميم و تشخيص در اين قضيه برعهده دادگاه است، گفت: علت صدور قرار بازداشت موقت از سوي دادسرا و رد اعتراض موکل به اين قرار از سوي مرجع ذي صلاح، جاري بودن امر تحقيقات و امکان تباني و جلوگيري از امحاي آثار و دلايل ارتکاب جرم عنوان شده است.
    
کوهپايه زاده تصريح کرد: اکنون که بيش از 6 ماه از خاتمه تحقيقات مي گذرد و 24 جلسه دادرسي هم برگزار شده ديگر دليلي براي بازداشت موقت موکل من وجود ندارد.
    
وي گفت: به استناد قسمت آخر ماده 242 قانون آيين دادرسي کيفري که صراحتاً اعلام کرده در هر صورت در جرايم موجب مجازات سلب حيات موقت، بازداشت موقت از 2 سال و در ساير جرايم از 1 سال تجاوز نمي کند، لزوم قانوني فک قرار بازداشت موقت موکل محرز است.
    
وکيل متهم نفتي افزود: در عين حال با توجه به تبصره 1 ماده فوق الذکر که مقرر مي دارد نصاب حداکثر مجازات هاي بازداشت، ساير قرارهاي منتهي به بازداشت متهم را نيز شامل مي شود به نظر مي رسد قرار تامين جديد از نظر قانون گذار بايد قراري باشد که وي قادر به فراهم کردن آن باشد، زيرا براساس اين حکم چنين استنباط مي شود که از نظر قانون گذار، متهمي که به اندازه نصاب هاي فوق در بازداشت بوده نبايد مجدداً اين بار تحت عنوان عجز از توديع وثيقه بازداشت شود.
    
کوهپايه زاده در پايان گفت: با توجه به حسن عنايت دادگاه و اراده قاطع و جدي رئيس دادگاه در استيفاي حقوق بيت المال و همچنين اعطاي مهلت به موکل براي پرداخت بدهي، آزادي ايشان قطعاً اقدامي موثر و عملي به منظور تسريع در بازپرداخت بدهي و مصون ماندن اموال خارج از کشور وي از تعرض برخي سودجويان و فرصت طلبان است.