رفسنجانی با اساسی‌ترین بنیاد نظام ایران درافتاده

میدل‌ایست‌آی: رفسنجانی با اساسی‌ترین بنیاد نظام ایران درافتاده/ ثروتمند سالخورده اشتباهات پرهزینه‌ای داشته   12 دی -94
خبرگزاری فارس: میدل‌ایست‌آی: رفسنجانی با اساسی‌ترین بنیاد نظام ایران درافتاده/ ثروتمند سالخورده تا الان اشتباهات پرهزینه‌ای داشته است
رفسنجانی پس از کنار گذاشته شدن ازریاست خبرگان که  از سوی خامنه ای  بود بسیار ناخشنود شد .چون رفسنجانی بسترساز  جانشین شدن  خامنه ای  برایخمینی و ولی فقیه بود . بنابراین برایش خیلی سخت بود که باتوصیه و توطئه ی خامنه ای از ریاست خبرگان کنار گذاشته شود .
همچنین پس ازکودتای تقلباتی پاسداران وبسیج در22 خرداد 88 وی  از سوی باندهای حامی خامنه ای و پاسداران متهم به یکی از رهبران بی بصیرت فتنه ی آمریکایی  88  شد که از این بابت هم  بسیارهم گزیده شد  .
در ادامه  آقازاده محسن از ریاست متروی تهران برکنار  گردید و فائزه به زندان اوین فرستاده شد وبرای آقازاده مهدی پرونده سازی شد تااینکه وی  هم به زندان اوین فرستاده شد.
برای رفسنجانی که  نزدیک ترین فرد به خمینی بود ونقش کلیدی وی دررژیم وارونه ی ولایت فقیه خیلی بیش از خامنه ای بوده است .لذا وقتی شاهد بوده است ضرباتی که به اعضای خانواده و فامیل وی وارد می شود .چون حسین مرعشی برادرهمسرش هم مدتی مهمان اوین  گردید آنهم ازسوی کسی که وی نقش مهمی در جانشینی خمینی ورهبرولی فقیه شدنش داشت. تحمل این همه توطئه  وفشار برایش قابل تصور و تحمل نبوده است .
تااینکه رفسنجانی نامزدریاست جمهوری دوره ی یازدهم ریاست جمهوریشد که  از سوی شورای نگهبان آلت دست خامنه ای صلاحیت وی تأیید نشد  .  بنابراین  رفسنجانی کمک بهحسن روحانی کرد تا برنده ی  درانتخابات ریاست جمهوری دوره ی یازدهم 24 خرداد -92 شود.
پس ازرئیس جمهورشدن  حسن روحانی به دلیل اینکه تحریم ها که برای دور زدنش پیام های اقتصاد جهادی ومقاومتی ازسوی خامنه ایداده شد نه کارسازنبود که مشکل آفرین شد چون موجب رشد لجام گسیخته ی تورم وگرانی وفقر وبیکاری شد.
پس خامنه ای مجبور شد برای عبور ازبحران اقتصادی وفضای انفجاری جامعه تن به پیشنهاد ادامه مذاکره هسته ای باآمریکا روحانی دهد که ازطرف رفسنجانی به شدت حمایت می شد تا اینکه درنهایت منجر به برجام شد که سبب برآشفتگی شدید پاسداران و عوامل دلواپسان نگران هسته ای خامنه ای -پاسداران درمجلس ارتجاع شد.
درادامه موج فشار همراه با زدن اتهامات  به رفسنجانی شروع شد و به مرور شدت گرفت تااینکه رفسنجانی اعلام کرد در انتخابات دوره ی پنجم خبرگان رهبری شرکت می کند .
پس از اعلام رفسنجانی برای حضور درانتخابات خبرگان  دامنه ی فشار و اتهامات برروی رفسنجانی بطور صعودی افزایش یافته است . برای همین رفسنجانی برای انداختن توپ توی زمین رقیب مشوق ومحرک حسن خمینی شد تاوی نیز برای انتخابات خبرگان نامنویسی کند. همین امر موجب بنزین برروی آتش برای دلواپسان نگران هسته ای شد. آنگونه که با هدایت گری پشت پرده ی خامنه ای و سازماندهی پاسداران سناریو ازپس از سناریو سناریو علیه ی رفسنجانی شروع شده است .طوریکه نه خواهان رد صلاحیت نامزدی وی در انتخابات خبرگان که برکناری وی  از ریاست مجمع خبرگان شده اند.
طوریکه خامنه ای برای عادی سازی که وی نقشی در حملات سازمان یافته به رفسنجانی ندارد .همچنین برای کسب اعتبارکه حرف اول وآخر دررژیم راوی می زند مجبورشد تا دیدار نمایشی که تازگی  داشت در جمع سردمداران  وعوامل داخلی و ساندیس خوران خارجی که ازموضع ضدآمریکایی اسلام مورد نظرش را تبیین کرد. از رفسنجانی  خواسته بود تا حضور داشته باشد.
در صورتیکه  درتریبون های نماز جمعه ها وهمایش ها و مجلس ارتجاع حمله به رفسنجانی باشدت ادامه دارد تا شورای نگهبان  آلت دست  خامنه ای وی را رد صلاحیت کند .
مکمل آن رسانه های خبری ومطبوعاتی  وابسته به خامنه ای وپاسداران مدام گزارشات گوناگون خبری علیه ی رفسنجانی بازتاب می دهند . برای همین خبرگزاری پاسداران فارس به نقل از  میدل‌ایست‌آی تیتر خبری زده است: "رفسنجانی با اساسی‌ترین بنیاد نظام ایران درافتاده/ ثروتمند سالخورده تا الان اشتباهات پرهزینه‌ای داشته است"

مقاله‌ای نشریه انگلیسی میدل‌ایست افزوده در  به دو انتخابات مهم پیش‌رو در ایران پرداخته  که در اسفند ماه برگزار  می شود و نقش رفسنجانی در این میان را بررسی کرده و گفته شده  است اهمیت انتخابات مجلس و خبرگان  در ماه فوریه اگر جهت‌گیری سیاسی ایران را در 50 سال آینده تعیین نکند، حداقل این کارکرد را در یک دهه پیش‌رو خواهد داشت.
به خصوص  اینکه ارتباط این انتخابات با ترکیب دولت بعدی ربط دارد زیرا  «برنده شدن اصلاح‌طلبان به مهیا شدن زمینه برای تضمین دور دوم ریاست‌جمهوری حسن روحانی منجر می‌شود.»
 همچنین نویسنده به گفته‌های جنجالی اخیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پرداخته و طرح بحث شورای رهبری را به چالش کشیدن همان نظام می‌خواند و می‌افزاید: «علی‌اکبر رفسنجانی هم در این قضیه مداخله کرده و با ارائه پیشنهاد تعیین شورای رهبری از سوی مجلس خبرگان به جای تعیین یک نفر به عنوان رهبر، در عمل با اساسی ترین بنیاد نظام سیاسی ایران را به چالش کشیده است.»
رفسنجانی با وارد کردن خود به بحث تعیین جانشین رهبری، امید دارد که عرصه سیاسی از دست رفته را دوباره به دست آورد.
بالاخره بدون آنکه به  نام نویسنده مقاله  میدل ایست اشاره شود یا اینکه گفته شود منبع کسب اطلاعات وی چیست؟ زیرا که  بعیدنیست که  مقاله همراه با پوند  یا دلار ازسوی لابی های  دلواپسان نگران هسته ای مقیم انگلیس برای نشریه میدل ایست ارسال شده باشد .چون در پایان مقاله  به تبعات  این اقدام هاشمی اشاره شده است  «سیاستمرد ثروتمند سال‌خورده ایرانی در 15 سال اخیر، اشتباهات پرهزینه‌ای داشته و این آتش‌افروزی اخیر وی شاید بار دیگر مخالفانش را تحریک کند که وی را از نظام سیاسی ایران، پاکسازی کنند.»
بهرحال پیام پایانی مقاله آن روی سکه انتقادات زنجیره ای است که از سوی حامیان خامنه ای و پاسداران به رفسنجانی زده می شود تا رفسنجانی ازحضور درانتخابات خبرگان منصرف شود .تا اینکه فضای انتقادی ادامه دار باندهای دلواپس نگران به سمتی سوق داده شود تادست شورای نگهبان آلت دست خامنه ای برای ردصلاحیت رفسنجانی  درانتخابات خبرگات دوره ی پنجم ونامزدان مدعی اصلاح طلب درانتخابات مجلس دهم ارتجاع بازشود .
میدل‌ایست‌آی: رفسنجانی با اساسی‌ترین بنیاد نظام ایران درافتاده/ ثروتمند سالخورده تا الان اشتباهات پرهزینه‌ای داشته است
نشریه میدل‌ایست‌آی در مقاله‌ای به بررسی پیشنهاد تشکیل شورای رهبری از سوی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پرداخت و نوشت رفسنجانی با این کار در پی به دست آوردن نفوذ سیاسی از دست رفته است.
 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نشریه انگلیسی میدل‌ایست‌آی در مقاله‌ای به دو انتخابات مهم پیش‌رو در ایران پرداخته و نقش آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در این میان را بررسی کرده است.
در ابتدای این مقاله به اهمیت انتخابات مجلس و خبرگان که بناست در اسفند ماه برگزار شود پرداخته شده و آمده: «انتخابات ماه فوریه اگر جهت‌گیری سیاسی ایران را در 50 سال آینده تعیین نکند، حداقل این کارکرد را در یک دهه پیش‌رو خواهد داشت.»
نویسنده به ارتباط این انتخابات با ترکیب دولت بعدی هم اشاره کرده و نوشته: «برنده شدن اصلاح‌طلبان به مهیا شدن زمینه برای تضمین دور دوم ریاست‌جمهوری حسن روحانی منجر می‌شود.»
میدل‌‌ایست‌آی در ادامه به گفته‌های جنجالی اخیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پرداخته و طرح بحث شورای رهبری را به چالش کشیدن همان نظام می‌خواند و می‌افزاید: «علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی هم در این قضیه مداخله کرده و با ارائه پیشنهاد تعیین شورای رهبری از سوی مجلس خبرگان به جای تعیین یک نفر به عنوان رهبر، در عمل با اساسی ترین بنیاد نظام سیاسی ایران را به چالش کشیده است.»
این نشریه انگلیسی قصد هاشمی از طرح این بحث را موشکافی می‌کند و می‌نویسد: «رفسنجانی با وارد کردن خود به بحث تعیین جانشین رهبری، امید دارد که عرصه سیاسی از دست رفته را دوباره به دست آورد.»

میدل‌ایست‌آی تبعاتی را هم برای این اقدام هاشمی پیش‌بینی‌ می‌کند و می‌نویسد: «سیاستمرد ثروتمند سال‌خورده ایرانی در 15 سال اخیر، اشتباهات پرهزینه‌ای داشته و این آتش‌افروزی اخیر وی شاید بار دیگر مخالفانش را تحریک کند که وی را از نظام سیاسی ایران، پاکسازی کنند.»