جعلی بودن بسیاری از صفحات شبکه‌های اجتماعی

جعلی بودن بسیاری از صفحات شبکه‌های اجتماعی 9 دی -94
در رژیم قلابی عوامفریب ووارونه ی ولایت فقیه ازر هبر گرفته تا سایرنهادها و.... چه چیزی واقعی است وجعلی نیست که صفحات اجتماعی باید نباشد؟

سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا نیروی انتظامی گفت: بیشتر صفحات ساخته شده در شبکه‌های اجتماعی متعلق به افراد معروفی همچون هنرمندان و ورزشکاران نیست و فقط این صفحات به نام این افراد درست شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ "علیرضا آذردرخش" این مطلب را با توجه به توسعه شبکه‌های اجتماعی و ایجاد صفحات به نام افراد معروف کشور از جمله هنرمندان و ورزشکاران عنوان کرد.
وی به کاربران تاکید کرد که مراقب باشند و در عضویت یا فعالیت در صفحات چهره‌های معروف و شناخته شده هنری و ورزشی مورد علاقه خود در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.
وی ادامه داد: خانواده‌ها ضمن نظارت بر فعالیت سایبری کودکان و نوجوانان،حتما به فرزندان خود آموزش‌های لازم در خصوص این صفحات را بدهند تا عزیزان آن‌ها قربانی سودجویان فضای سایبری نشوند.
"
آذردرخش"، جعل هویت را از مهم‌ترین قابلیت‌های فضای سایبری عنوان کرد و گفت: کاربران به راحتی به افراد غریبه در فضای سایبر اعتماد نکنند و روابط خود در این فضا را محدود و حساب شده ادامه دهند.
سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا نیروی انتظامی ادامه داد: اعتماد در این فضا بر اساس اطلاعات موجود در صفحات و سایت‌ها می‌تواند برای کاربران، پیامدهای ناگواری داشته باشد.
وی افزود: متاسفانه قربانی این صفحات جعلی، اغلب کودکان و نوجوانان هستند که به راحتی اعتماد و فکر می‌کنند که صفحه چهره مورد نظر آنان مربوط به خود فرد معروف است؛ غافل از اینکه اینگونه نیست.
"
آذردرخش" به کاربران توصیه کرد: از واریز وجه نقد طی تقاضای این افراد در شبکه‌های اجتماعی تحت هر عنوانی خودداری کنند؛ ضمن اینکه افراد از ارسال عکس و مطالب شخصی و محرمانه برای این صفحات اجتناب کنند و به هیچ عنوان قرار ملاقات ضروری با سوء استفاده کنندگان نگذارند.
این مقام مسوول در ناجا خواستار همکاری چهره‌های معروف و شناخته شده ورزشی و هنری برای برخورد با این پدیده شد و افزود: رسانه‌ها در این میان می‌توانند نقش بسیار موثری در اطلاع رسانی از این صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشند تا کاربران فریب این صفحات را نخورند.
"
آذردرخش" گفت: هموطنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش آموزش مراجعه کنند؛ همچنین در صورت مواجهه با موارد مشکوک می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام کنند.