چند گزیده 8 دی -94

قیمت آپارتمان‌های نیمه لوکس شهر تهران که به نظر می‌رسد در شرایط فعلی با کمبود مشتری مواجه هستند بین یک تا 3 میلیارد تومان است.
به گزارش ایسنا، این روزها بازار آپارتمان‌های نیمه لوکس که بخش قابل توجهی از 240 هزار واحد مسکونی خالی شهر تهران را به خود اختصاص داده‌اند چنگی به دل نمی‌زند و به گفته‌ی یکی از دفاتر مشاور املاک، سازندگان این خانه‌ها با کسادی بازار مواجه هستند.
ویژگی و قیمت برخی واحدهای نیمه لوکس شهر تهران به شرح زیر است:
ولنجک
135
متر، نوساز، 2 خوابه، پارکینگ، انباری، آسانسور، 5 طبقه، 4 واحد در هر طبقه، آشپزخانه چوبی، نوع نما: سنگ
2
میلیارد و 700 میلیون تومان
دروس
110
متر، نوساز، 2 خوابه، طبقه سوم، پنج طبقه، دارای سند اوقافی، دارای نمای تراورتن رومی کلاسیک
یک میلیارد و 320 میلیون تومان
نیاوران
190
متر، نوساز، 3 خوابه، پارکینگ، انباری، آسانسور، 12 طبقه، 2 واحد در هر طبقه، آشپزخانه چوبی خارجی، کفپوش سنگ دهبید،
2
میلیارد و 470 میلیون تومان
دروس
130
متر، بازسازی شده با متریال خوب، پارکینگ، انباری آسانسور، 3 خوابه، 5 طبقه، 4 واحد در هر طبقه، آشپزخانه ئیب، کفپوش سنگ، نما: سنگ
یک میلیارد و 300 میلیون تومان
آن‌چه مسلم است این‌که خانه‌های لوکس و نیمه لوکس شهر تهران بیش از ظرفیت ساخته شده‌اند که یکی از دلایل این مساله ارزش افزوده بالای بخش مسکن طی سال‌های گذشته بود؛ ارزش افزوده‌ای که از 2.5 سال قبل با رکود بخش مسکن از بین رفت و حالا شهر تهران با کثرت خانه‌های لوکس بدون مشتری مواجه شده که به نوعی سبب‌ساز انجماد نقدینگی بخش مسکن شده است.
محمد عدالت‌خواه، کارشناس مسکن در این خصوص می‌گوید: تعداد خانه های خالی لوکس بدون مشتری بیش از حد است. سرمایه های زیادی از جامعه بلا استفاده و به نوعی احتکار گونه مانده است و این اتفاق در زمانی است که صدها هزار بی خانه و بد مسکن در کشور وجود دارند و همیشه باید حسرت این خانه ها را به دل بگیرند و بگویند در چه کشوری است که این تناقض با این شدت وجود دارد. به قول یکی از مشاورین وزیر محترم راه و شهرسازی این پرسش را مطرح می کند " آیا نمی شد این سرمایه ها در بخش راه سازی، مدرسه سازی، بیمارستان و سایر نیازها مصرف شود؟ " سئوال به جا و درستی است ، ولی سودجویان به این واقعیت توجه ندارند و جز به سود فکر نمی کنند. تا این مشکلات حل نشود مسئله مسکن لاینحل باقی خواهد ماند.
سردار شهید حمید تقوی از مستشاران نظامی ایران در شهر سامرای عراق بود که سال گذشته به‌دست تک‌تیراندازان داعشی به شهادت رسید. بنابر اطلاعیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار تقوی در حین انجام مأموریت مستشاری به ارتش و بسیج مردمی عراق برای مقابله با تروریست‌های تکفیری و داعش در شهر سامرا و در جوار مرقد مطهر امام عسکری(ع) به شهادت رسیده است. شهید تقوی از فرماندهان قرارگاه رمضان در دوران دفاع مقدس بود که پدر و برادر گران‌قدر وی نیز در دوران جنگ تحمیلی به فیض عظیم شهادت نائل آمده بودند.
به گزارش تسنیم او در سال 1337 در اهواز به دنیا آمد و در مدارس ابتدایی و راهنمایی منطقه محروم کوت عبدالله درس خواند.برای ادامه تحصیل به دبیرستان سعدی اهواز رفت و در آنجا بود که با آشنایی با مبارزان انقلابی به فعالیت‌های سیاسی همراه شهید اسماعیل دقایقی، محسن رضایی و علی شمخانی در گروه منصورون پرداخت. در‌‌‌ همان روز نخست جنگ تحمیلی به‌عنوان داوطلب اعزام شد و در 8 سال دفاع مقدس حضور فعالی داشت. حاج حمید (شهید تقوی) چون فرزند بزرگ خانواده بود با پدرش ارتباط بسیار صمیمی و خوبی داشت. با توجه به اینکه خانواده 9 نفری بودند اما توانست پدرش را جهت حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل تشویق کند. پدر ایشان «سید نصرالله تقوی‌فر» و برادرش «سید خسرو تقوی‌فر» در عملیات‌های خیبر و والفجر 8 به شهادت رسیدند.
همسر «شهید تقوی»  34 سال پیش با او ازدواج کرد، اما هیچ‌گاه مانع از حضور این شهید بزرگوار در جبهه‌های نبرد نمی‌شد و حتی مشوقش هم می‌شد. پروین مرادی همسر شهید تقوی فر در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، به ذکر یکی از خاطراتی که برای خود او خیلی شیرین بوده است، پرداخت و گفت: این اواخر، حاج حمید خیلی کتاب های عرفانی مطالعه می کرد. یکی از همان روزهای آخر همسرم نشسته بود و کتاب می خواند که من تلویزیون را روشن کرده و کنارش نشستم.
همسر شهید تقوی فر اظهار داشت: تلویزیون، صبحت های حضرت آقا را پخش می‌کرد که ایشان در حال ذکر خاطره‌ای بودند. آقا فرمودند در زمان جنگ در یک مهلکه‌ای گیر افتاده بودیم که بعد از مدتی یک بنده خدایی آمد و ما را نجات داد.
مرادی افزود: همان طور که حاج حمید در حال کتاب خواندن بود، گفت که آن بنده خدا، من بودم. اما عادت نداشت بیشتر از این در مورد اقداماتش توضیح دهد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: با توجه به اینکه تا کنون 130 هتل چهار و پنج ستاره در کشور داشته ایم، با آماده سازی 125هتل چهار و پنج ستاره جدید در دولت تدبیر و امید دست به کار بزرگی زده ایم.
به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی ایرنا، مسعود سلطانی فر شامگاه دوشنبه در آئین گشایش هتل اسپیناس پالاس (بزرگترین هتل پنج ستاره کشور)، که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برگزارشد، اظهارداشت: هم اکنون یک هزار و 100 هتل در کشور داریم که از این تعداد 650 هتل آپارتمان و 130 هتل نیز چهار و پنج ستاره است.
وی افزود: اگر سیستم بانکی و صندوق توسعه ملی تسهیلات مورد نیاز ساخت 125هتل چهار و پنج ستاره جدید را به موقع تامین کند، که تعدادی از این هتل ها در مرحله صدور مجوز و تعداد دیگری پیشرفت فیزیکی تا 90 درصد داشته اند، می توانیم مدعی باشیم که از تاسیس گراند هتل قزوین ( اولین هتل ایران ) تا سال 92 تعداد هتل های لوکس ما یک طرف و این دو ساله دولت تدبیر و امید نیز یک طرف یعنی معادل آن قرارخواهد گرفت.
سلطانی فر گفت: لبخند رئیس جمهوری از دو سال قبل با رویکرد مثبت و تعامل گسترده ای که به دنیا نشان داد سبب شد صنعت گردشگری حیات جدیدی را آغاز کند و با وجود مشکلات پیش رو با حرکت های جهادگونه همه فعالان این بخش کارنامه خوبی را از خود به جای بگذارد.
وی ادامه داد: رشد 12 درصدی ما در گردشگری که سه برابر میانگین جهانی آن در دو سال اخیر بود مرهون مدیریت مقام معظم رهبری درمذاکرات هسته ای، تدبیر رئیس جمهوری و تلاش تیم مذاکره کننده هسته ای و زحمات همه مجموعه گردشگری کشور بود.
وی با اشاره به اینکه مصوبه آمریکا مبنی بر تحریم ویزا برای ورود گردشگران برخی کشورها به ایران تصریح کرد: این مصوبه تا کنون هیچ تاثیری در روند ورود تورهای گردشگری به ایران نداشته است و دلیل آن نیز شکسته شدن یوار رکود می باشد.
سلطانی فر دربخش دیگری از سخنانش اظهارکرد: برای فضای پساتحریم یک هزار و500 پروژه پیشنهادی را در بسته پیشنهادی گردشگری برای ارائه به بخش خصوصی داخلی و بین المللی آماده کرده ایم که به تدریج ارائه خواهیم کرد.
معاون رئیس جمهوری یادآورشد: در سال 2016 چندین اجلاس در زمینه گردشگری برگزار خواهد شد، از جمله در سوم ژانویه برابر با سیزده دیماه همایش بین المللی گردشگری در اصفهان و سه ماه بعد در ارومیه همایش کشورهای راه ابریشم، اواخر بهمن نمایشگاه بین المللی گردشگری در تهران و در ابتدای 2018 اجلاس جهانی راهنمایان گردشگری را بین کشورهای مختلف میزبانی خواهیم کرد.
این هتل با ٧٥ هزار مترمربع زیربنا و ۱۲سالن همایش و آمفی تئاتر با ظرفیت ۵۰ تا ۱۲۰۰ نفر، ۴۳ اتاق و دفتر کار و همچنین بیش از ۵۰۰ اتاق و سوئیت پذیرایی از مسافران و مهمانان به مساحت ۱۳۰ تا ۷۰۰ متر دارد که ۵۶ سوئیت آن پرزیدنتال است.