گزیده خبرهای 26 اسفند -95

گزیده خبرهای 26 اسفند -95
رئیس اسبق سازمان صدا و سیما برای انتخابات سال 96 رسما اعلام کاندیداتوری کرد.به گزارش فارس، سیدعزت الله ضرغامی، رئیس اسبق سازمان صدا و سیما با انتشار متنی در صفحه شخصی اش رسما اعلام کاندیداتوری کرد.وی در صفحه شخصی اش نوشت: «با انگیزه اصلاح مدیریت کلان کشور و پاسخ به مطالبات شرافتمندانه مردم و حل مشکلات آنان، دعوت جبهه مردمی انقلاب، برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری 96 را پذیرفتم و پای بندی به عقل و تصمیم جمعی آنان را لازمه موفقیت می‌دانم»
فرارو- افشین  یداللهی، ترانه سرای مشهور شب گذشته سه شنبه ۲۴ اسفند در مسیر بازگشت از هشتگرد به سمت تهران به دلیل برخورد شدید یک دستگاه کامیون با خودرویش درگذشت.همسر و برادر همسر این هنرمند در این سانحه به‌شدت دچار جراحت شده‌اند.
سرهنگ رحمانی (رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا) درباره این تصادف اظهار داشت: ساعت ۲ بامداد امروز در آزادراه کرج-قزوین کیلومتر ۳۷ بر اثر برخورد خودروی سواری سورنتو با کشنده ایویکو، افشین یداللهی ترانه‌سرا که راننده خودروی سورتو بود، درگذشت.وی با اشاره به اینکه 2 سرنشین دیگر خودرو سورنتو مجروح شده‌اند، افزود: علت اولیه این حادثه توقف ناگهانی در سطح آزادراه ازسوی سواری سورنتو و عدم توجه به جلو از سوی کشنده ایویکو بوده است.گفته می شودکه وی از صحنه‌ی فیلمبرداری بازمی گشته که این اتفاق تلخ رخ می دهد. عباس سجادی درباره این تصاوف اظهار کرد:  «ا دوستان ایشان صحبت کرده‌ام؛ دیشب در راه برگشت از هشتگرد کامیون با ماشین‌شان تصادف کرده که در پی این موضوع آقای یداللهی ضربه مغزی شده و از دنیا رفته است. همسر و برادر همسرشان هم آسیب دیده‌اند.»یداللهی برای تیتراژ بسیاری از سریال‌های تلویزیونی ترانه‌هایی سروده است. از جمله آثار او در این زمینه ترانه سریال‌های شب آفتابی، غریبانه، شب دهم، میوه ممنوعه، مدار صفردرجه و معمای شاه است
۵۰ درصد ایرانیان ۱۸ سال به بالا هر هفته نوشابه مصرف می‌کنند.به گزارش ایسنا، مرکز آمار ایران اقدام به سنجش رفتار غذایی ایرانیان کرده است، بر این اساس و در حوزه شهری در سال  ۱۳۹۴ حدود ۵۰.۸ درصد افراد ۱۸ ساله و بیشتر شهری در هفته نوشابه مصرف کرده‌اند. از این تعداد حدود ۱۹.۳ درصد یک لیوان در هفته و ۳.۹ درصد بیش از هفت لیوان نوشابه در هفته مصرف کرده‌اند.همچنین ۴۷.۴ درصد افراد ۱۸ ساله و بیشتر شهری اظهار کرده‌اند که در سال ۱۳۹۴ در ماه قبل از آمارگیری، فست فود مصرف کرده‌اند. از این تعداد ۱۸.۷ درصد یک‌بار و ۲.۶ درصد بیش از پنج بار در ماه فست فود مصرف کرده‌اند.علاوه بر این، ۸۴ درصد افراد ۱۸ ساله و بیشتر شهری در هفته شیر مصرف کرده‌اند. از این تعداد حدود ۱۲ درصد یک لیوان در هفته و ۱۵ درصد بیش از هفت لیوان شیر در هفته مصرف کرده‌اند.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازداشت برخی مسئولان کانال‌های تلگرامی اصلاح طلب و همچنین نحوه بازداشت احسان مازندرانی مدیر روزنامه فرهیختگان خواستار توضیح وزیر اطلاعات درباره موضوع شد و گفت که اگر پاسخ قانع کننده داده نشود سوال از وزیر یا استیضاح وی در مجلس پیگیری خواهد شد.علی مطهری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که از بازداشت حدود 12 نفر از مدیران مسئول کانال‌های تلگرامی اصلاح‌طلب یا حامی دولت توسط یک نهاد اطلاعاتی نظامی و از دسترس خارج شدن کانال‌های آنها مطلع شده است گفت: این اقدام در آخرین روزهای سال که مجلس جلسه‌ای ندارد و اطلاع‌رسانی نیز دشوار است انجام شده و این امر شبهاتی را خصوصا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایجاد کرده است.وی با انتقاد از نحوه بازداشت مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان افزود:  آقای احسان مازندرانی مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان نیز در همین روزها با وضع نامناسبی بازداشت شده است، در صورتی که می‌توانست با احترام احضار شود. این در حالی است که به گفته وکیلش، او مدت محکومیت حبس خود را گذرانده است.این نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: از وزیر اطلاعات می‌خواهم که درباره هر دو موضوع توضیح قانع‌کننده بدهند و روشن کنند که این دو اقدام کار چه نهادی بوده است؛ چون تنها نهاد اطلاعاتی پاسخگو که نام آن در قانون اساسی آمده وزارت اطلاعات است و اگر دیگران در کار او دخالت می‌کنند به هرحال مسئولیت با این وزارتخانه است.مطهری در پایان گفت: اگر وزیر اطلاعات پاسخ قانع‌کننده ندهد سؤال از وزیر و در صورت لزوم استیضاح او را پیگیری می‌کنیم.
برادر مرحوم افشین یداللهی گفت: این اتفاق تنها یک تصادف بوده و هیچ موضوع دیگری مطرح نیست. از همه دوستداران دکتر یداللهی خواهش می‌کنم به مطالبی که در فضای مجازی مطرح می‌شود به هیچ وجه توجهی نکنند.به گزارش فارس، آرش یداللهی برادر مرحوم افشین یداللهی (شاعر و ترانه‌سرا) ضمن تشریح حادثه تصادف این هنرمند گفت: ساعت 5 برای نماز آماده بودم که تلفن زنگ خورد و متوجه شدم که برادرم تصادف کرده است. حوالی ساعت 3 صبح افشین به همراه همسر و برادر همسرش در حال بازگشت از هشتگرد به تهران بودند که مشخص نیست می‌خواستند راننده را تعویض کنند و یا به هر دلیلی در کنار اتوبان ایست داشتند که تریلی حامل شکلات که از تبریز به مقصد مشهد در حرکت بود از پشت به شدت با ماشین آنها برخورد می‌کند.وی افزود: شدت تصادف به حدی بوده که برادرم در جا ضربه مغزی می‌‌شود و همسر و برادر همسرشان به بیمارستان یاس منتقل می‌شوند. با اینکه از صبح تا به حال جراحی‌های روی آنها صورت گرفته اما متأسفانه تا این لحظه در کما هستند.یداللهی ادامه داد: از طرفی راننده تریلی نیز به همراه همسر و خواهر همسرش برای زیارت به مشهد می‌رفتند که در حین تصادف به بیرون از ماشین پرتاب می‌شوند که هنوز وضعیت جسمانی آنان نیز مشخص نیست. این اتفاق تنها یک تصادف بوده و هیچ موضوع دیگری مطرح نیست. من از همه دوستداران دکتر یداللهی، هنردوستان و شعر دوستان خواهش می‌کنم که به مطالبی که در فضای مجازی مطرح می‌شود به هیچ وجه توجهی نکنند چرا که همه این موارد از پایه غلط است و این اتفاق تنها یک تصادف مشخص بوده است.وی بیان کرد: موبایل‌های افشین و همسرش که هر دو له شده بودند نیز در ماشین پیدا شده و تنها می‌توانم بگویم که افشین به دیدار جدش حسین بن علی رفته است و از مردم انتظار دارم که اگر احترامی برای دکتر یداللهی قائل هستند شرایطی ایجاد کنند تا مراسم تشییع در شأن ایشان برگزار شود.یداللهی در پایان گفت: بار دیگر تأکید می‌کنم که افشین با هیچ‌کس مشکلی نداشت و هیچ قتل یا موضوع دیگری در کار نبوده است. از مردم هم می‌خواهم که برای شفای همسر و برادر همسر افشین یداللهی و همچنین خانواده راننده تریلی دعا کنند.
ورزشگاه مدرن و پیشرفته امام رضا (ع) که از چند سال پیش با بودجه تولیت آستان قدس رضوی در حال ساخت بود، پس از چند سال شامگاه سه شنبه بیست و چهارم اسفند با حضور حجت‌الاسلام رییسی، تولیت آستان قدس رضوی به طور رسمی افتتاح شد. در این مراسم از سنگ یادبود بنای ورزشگاه 25 هزار نفری امام رضا (ع) رونمایی شد.