گزیده اخبار سیاسی ۲۲ اسفند؛


گزیده اخبار سیاسی ۲۲ اسفند؛

رونمایی از کرار/ بیمه کولبران از فروردین/ پاسخ قاطع لاریجانی و ... 22اسفند-95 

عکس 22 اسفند
رونمایی از کرار نخستین تانک پیشرفته بومی کشور، پاسخ قاطع «لاریجانی» به مطالب بیان شده از سوی سرکرده رژیم صهیونیستی، صدور حکم اعدام برای متهمان پرونده یک فرقه نوظهور، هشدار دادستانی کل کشور به عوامل حادثه‌آفرین چهارشنبه آخر سال، بیمه تأمین اجتماعی کولبران از فروردین ماه و ... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یکشنبه ۲۲ اسفند است که می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی کشورهای اسلامی را به مطالب اخیر سرکرده رژیم صهیونیستی توجه می‌دهد تا حقیقت بحران‌های سال‌های اخیر در منطقه را دریابند.
شورای معاونین دادستانی تهران با موضوع ارجاع گزارش و پرونده با حضور معاونان دادستان، سرپرستان نواحی دادسرای تهران و دادیاران ارجاع نواحی دادسرا به ریاست دادستان تهران برگزار شد.
ترک‌همدانی گفت: مرجع دستگیری هنگامه شهیدی شعبه دوم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه است.
بر اساس اطلاعیه هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور، روند نظارت بر انتخابات شوراها در این هیئت آغاز شده است.
وزیر اطلاعات گفت: بر تخریبگران انتخاباتی در فضای مجازی اشراف داریم و یقین داشته باشند که از نگاه سربازان گمنام امام زمان (عج) دور نخواهند بود.
دبیر شورای اطلاع رسانی و ارتباطات استان تهران گفت: دفاتر پیشخوان دولت و پلیس+۱۰ تا اخرین ساعات اداری موظف به ارایه خدمات به داوطلبان انتخابات شوراها شهر و روستا هستند.
سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه در حال بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس هستیم، گفت: اکنون فرصت استعلام از مراجع چهارگانه است.
یک عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اخبار منتشر شده در زمینه مشخص‌شدن کاندیداهای این تشکل سیاسی اصولگرا برای انتخابات را غیررسمی عنوان کرد.
طرح استفساریه تبصره ۴ ماده ۵۲ قانون انتخابات مجلس در خصوص ممنوعیت اظهار نظر مجدد شورای نگهبان درباره صلاحیت نامزدها یا منتخبان مجلس پس از پایان مهلت ۲۰ روزه این شورا به مجمع تشخیص مصحلت نظام ارجاع شد.
معاون دادستان کل کشور با صدور بخشنامه‌ای به دادستان‌های مراکز استان‌ها، از آنان خواست با تشکیل شعب ویژه رسیدگی، نسبت به پیشگیری و برخورد جدی با عوامل تهیه، نگهداری و توزیع مواد محترقه و آتش‌زای غیرمجاز و غیراستاندارد و جلوگیری از بروز حوادث و خسارت های جانی و مالی در روزهای باقی مانده تا چهارشنبه آخر سال اقدام کنند.
رییس قوه قضاییه بخشنامه‌ای را خطاب به کلیه مراجع قضایی و ثبتی کشور درباره معاملات خودرو صادر کرد.
وزارت امور خارجه کشورمان با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروز و برنامه تعدادی از هم‌وطنان جهت سفر به ترکیه از آنها خواست در جریان این سفر احتیاط لازم را داشته باشند.
نماینده پیرانشهر گفت که با موافقت وزیر کار، کول‌بران از نیمه دوم فروردین بیمه تأمین اجتماعی می‌شوند.
گزارش کمیسیون انرژی مجلس درباره آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی‌سینای بندرماهشهر در صحن علنی امروز مجلس قرائت شد.
دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: تاکنون گزارش حقوق شهروندی در مورد فعالیت‌های سه سال گذشته و برنامه‌های آینده برای تحقق حقوق شهروندی از ۱۷ دستگاه ارائه شده است و ۸ دستگاه دیگر نیز در حال تهیه و تکمیل گزارش‌های خود هستند.
در سیصد و پنجاه و هشتمین روز از سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با حضور سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، کرار نخستین تانک پیشرفته بومی کشور که در سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است رونمایی و به طور هم زمان خط تولید انبوه آن در صنایع زرهی بنی‌هاشم دورود افتتاح شد.
سفیر کشورمان در استکهلم سیاست‌های سوئد در قبال ایران و منطقه را معتدل توصیف کرد و گفت که برجام اروپا را به احیای مراودات اقتصادی‌اش با ایران هشیار کرده است.

روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: اگرچه شمار سلاح‌های هسته‌ای در سراسر جهان در یک دهه اخیر یک سوم کاهش یافته است، اما چین، پاکستان، هند و کره شمالی زرادخانه هسته‌ای خود را توسعه داده‌اند.