نمایشگاه عکس مشترک ایرنا و خبرگزاری «شین هوا» چین گشایش یافت

 نمایشگاه عکس مشترک ایرنا و خبرگزاری «شین هوا» چین گشایش یافت 2 شهریور -96
پکن - ایرنا - نمایشگاه عکس مشترک سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) و خبرگزاری رسمی چین (شین هوا) روز پنجشنبه در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب چین در شهر پکن گشایش یافت.
به گزارش خبرنگار ایرنا، این نمایشگاه با هدف افزایش روابط بین رسانه های رسمی دو کشور و همچنین توسعه همکاری های دو جانبه و نیز ارتقای سطح روابط دوجانبه برپا شده است.
در آیین گشایش این نمایشگاه «لیو یون شان» (liu yun shan) عضو کادر رهبری حزب کمونیست چین، علی اصغر خاجی سفیر جمهوری اسلامی ایران، «سای مینگ ژاو» (Cai ming Zhhao) رییس خبرگزاری شین هوا و تنی چند از مقامات فرهنگی چین حضور داشتند.
ایرنا و شین هوا در این نمایشگاه بیش از 100 قطعه عکس با موضوع های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، تاریخی، ورزشی و جاذبه های طبیعی و گردشگری دو کشور را به نمایش گذاشته اند.
این نمایشگاه که با همت ایرنا و شین هوا در مرکز بین المللی نمایشگاهی چین گشایش یافته و سفارت جمهوری اسلامی ایران و سازمان رادیو، تلویزیون، فیلم و انتشارات چین نیز در این راستا همکاری فوق العاده ای داشته اند؛ به مدت یک هفته در پکن پایتخت چین دایر است.
نمایشگاه مزبور در سالن اصلی برپا شده که در این مدت، فعالیت مکان های فرهنگی و تاریخی و همچنین گوشه هایی از روابط سیاسی دو کشور در قاب تصویر در معرض دید عموم قرار می گیرد.
همچنین قرار است ایرنا و شین هوا به عنوان دو خبرگزاری رسمی ایران و چین در همین چارچوب نمایشگاه عکس مشترک دیگری را در سالجاری به مناسبت هفته فرهنگی چین در تهران با حضور مقامات فرهنگی دو کشور برگزار کنند.
توافق برگزاری نمایشگاه مشترک عکس دو خبرگزاری رسمی ایران و چین در پایتخت های دو کشور در جریان سفر تیر ماه سالجاری محمد خدادی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران به چین و دیدار وی با «سای مینگ ژاو» رئیس خبرگزاری شین هوا حاصل شد.
رئیسان دو خبرگزاری به طور مشترک اعلام کرده اند که از این اقدام ابتکاری رسانه ای بسیار خرسند هستند و آن را نقطه عطفی در مسیر گسترش روابط دو کشور بویژه دو خبرگزاری می دانند.
برپایی این نمایشگاه در حالی صورت می گیرد که ایران و چین روابط خود را در همه بخش ها اعم از سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... در عالی ترین سطوح به پیش می برند و مناسبات دو کشور در جریان سفر بهمن ماه سال 94 «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین به تهران و امضای تفاهمنامه مشارکت جامع راهبردی وارد مرحله تازه ای شده است.
سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) مهر ماه سال گذشته نیز همراه با یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره جنوبی به طور همزمان در شهرهای تهران و سئول به عنوان پایتخت های دو کشور، اقدام به برپایی نمایشگاه مشترک عکس کرده است.
آساق**1597*انتشاردهنده:فرهاد راستی