سپاه جنازه اسیر ایرانی داعش را تحویل گرفت

سپاه جنازه پاسدار کشته شده  بدست  داعش را تحویل گرفت  9 شهریور – 96
 قرار است پاسداران  برایش یکشنبه مراسم معرکه برپا کنند و از سیاست حضور خوددرعراق وسوریه ویمن حمایت کنند.
محسن حججی

سپاه پاسداران می‌گوید جنازه محسن حججی، اسیر کشته‌شده به دست داعش را در سوریه تحویل گرفته است.
روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌گوید روی جنازه آزمایش‌های دی‌ان‌ای انجام داده و هویت آن را تایید می‌کند.
سرتیپ علی‌اکبر پورجمشیدیان، معان هماهنگی نیروی زمینی سپاه، گفته است به دنبال شناسایی و تایید هویت، جنازه محسن حججی به ایران بازمی‌گردد.
گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در روزهای اخیر با ارتش سوریه و لبنان و همچنین حزب الله لبنان به توافق آتش‌بسی رسید و در مقابل اجازه عقب‌نشینی امن از مناطق مرزی لبنان و سوریه جنازه چند سرباز سوری و لبنانی و همچنین یک اسیر حزب‌الله لبنان را تحویل داد.
محسن حججی حدود سه هفته پیش در حمله غافلگیرانه نیروهای داعش به گروهی از نظامیان و شبه نظامیان شیعه مدافع بشار اسد به اسارت در آمد.
در همان روز دو نظامی ایرانی دیگر هم در سوریه کشته شدند، اما انتشار ویدئوی اسارت محسن حججی و سپس کشته شدن او موجی از ابراز همدردی را در رسانه‌های ایرانی برانگیخت.
تحویل جنازه محسن حججی به سپاه پاسداران در مرحله پایانی تخلیه امن نیروهای داعش از منطقه مرزی لبنان انجام شده است.
داعش در سوریه
 داعش و خانواده‌هایشان با محافظت ارتش سوریه منطقه مرزی با لبنان را تخلیه کردند
لبنان تخلیه این نیروها از منطقه مرزی را "پیروزی" بر داعش اعلام کرده، اما ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا و همچنین دولت عراق، از توافق لبنان و سوریه درباره داعش انتقاد کرده‌اند.
حیدر عبادی، نخست وزیر عراق، این توافق را "غیرقابل قبول و اهانتی به مردم عراق" خوانده و گفته " "انتقال تروریست‌ها از قلمون به مرز عراق و سوریه نگران‌کننده" است.
حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، در پیامی تلاش کرده تا نگرانی دولت عراق را برطرف کند و گفته: "ما این ستیزه‌جویان شکست‌خورده را از یک جبهه به جبهه‌ای دیگر فرستادیم که داریم در آن می‌جنگیم."

آقای نصرالله خطاب به مقام‌های عراقی گفته است: "مبارزه و سرنوشت ما یکی است."