آمریکا خواستار اقدام هماهنگ جهانی علیه کره شمالی شد

 آمریکا خواستار اقدام هماهنگ جهانی علیه کره شمالی شد9 شهریور -96
تهران – ایرنا - نمایندگان آمریکا در کنفرانس خلع سلاح با بیان اینکه واشنگتن در حال کار روی تحریم های جدید علیه کره شمالی است، خواستار 'اقدام هماهنگ' جامعه جهانی علیه پیونگ یانگ شدند.
به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، ایالات متحده روز چهارشنبه در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل در ژنو پایتخت سوئیس اعلام کرد که واشنگتن در حال کار روی تحریم های جدید علیه کره شمالی است.
نمایندگان آمریکا در این کنفرانس خواستار «اقدام هماهنگ» جامعه بین المللی برای فشار علیه پیونگ یانگ شدند.
در این کنفرانس مقام های ارشد نظامی از کره جنوبی، ژاپن و آمریکا شرحی مبسوط از برنامه تسلیحات هسته ای پیونگ یانگ ارادئه دادند که باهم هماهنگ بود.
«
رابرت وود» نماینده آمریکا در این کنفرانس، با بیان اینکه دیگر زمان گفت و گو گذشته، افزود: اکنون وقت اقدام هماهنگ است.
وی این کنفرانس را 'کیفرخواست جهانی علیه کره شمالی' عنوان کرد و خواستار اعمال آن ها از سوی همه کشورها شد.
وود همچنین از رایزنی با قدرت های جهانی از جمله چین و روسیه برای افزایش فشار علیه پیونگ یانگ خبر داد.
این در حالی است که «یو یونگ کول» نماینده کره شمالی در این کنفرانس بر حق کشورش برای دفاع از خود تاکید کرده و آزمایش اخیر موشکی پیونگ یانگ را پاسخی به رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی خواند.
وی گفت: هر تحریم و فشاری علیه جمهوری دمکراتیک خلق کره (کره شمالی) با شکست روبه رو خواهد شد.
به گزارش ایرنا، کره شمالی روز سه شنبه یک فروند موشک بالستیک شلیک کرد که از فراز ژاپن عبور کرد و اعلام کرد که کیم جونگ اون رهبر این کشور هدایت آن را برعهده داشت.
اما مقام های آمریکا واکنش های متناقضی به این پرتاب داشتند. دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور در توئیتر نوشت: آمریکا به مدت 25 سال با کره شمالی مذاکره کرده و پول زور به آنها داده است. گفت و گو، پاسخ نیست.
مدت کوتاهی پس از واکنش ترامپ، جیمز متیس وزیر دفاع وی اعلام کرد که هنوز فضا برای راهکار دیپلماتیک در ارتباط با بحران کره شمالی وجود دارد.
وی که عازم جلسه دیدار با وزیر دفاع کره جنوبی بود، افزود: ما هرگز از راهکارهای دیپلماتیک خارج نمی شویم.
شبد**9416**1010
مترجم: علیرضا آقازاده**انتشار:حسن معظمی