گزیده ها قسمت سوم

گزیده ها قسمت سوم  9 شهریور - 96
جنجال معرفی 10 نماینده منظم مجلس!
احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی امروز اسامی 10 نماینده‌ای را که منظم‌ترین حضور را در جلسات علنی و کمیسیون‌های تخصصی در سه ماهه اول اجلاسیه دوم دوره دهم مجلس داشتند را قرائت کرد.
قرائت نام ده نماینده منظم مجلس در سه ماه اخیر، در جلسه علنی مجلس، تذکر دیگر نماینده ها را به همراه داشت.

به گزارش خبرآنلاین، احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی امروز اسامی 10 نماینده‌ای را که منظم‌ترین حضور را در جلسات علنی و کمیسیون‌های تخصصی در سه ماهه اول اجلاسیه دوم دوره دهم مجلس داشتند را قرائت کرد. 
(اینجا)

قرائت نام ده نماینده فعال و منظم تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی با استناد به ماده ۲۴ آیین نامه داخلی را در پی داشت. او گفت: اقدام هیئت رئیسه در اعلام اسامی منظم‌ترین و فعال‌ترین نمایندگان مجلس خوب است اما به نظر می‌رسد که باید اسامی نمایندگان که در رای گیری شرکت می کنند و یا نمی کنند نیز به صورت شفاف بر روی سایت‌ها قرار گیرد. در روند تهیه طرح‌ها هیئت رئیسه نمی تواند نظری نسبت به ماهیت آن بدهد.

مجلس نسبت به قبل منظم تر شده است
علی مطهری نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی در این باره گفت: بنده سه دوره نماینده مجلس بودم گواهی می‌دهم که مجلس دهم منظم‌تر از دو مجلس قبل بوده است.

اگر هیئت رئیسه اسامی نامنظم ترین نمایندگان را معرفی می کرد جای بحث بود
داستان به همین جا ختم نشد در ادامه محمدحسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس به سوء برداشت برخی از رسانه‌ها نسبت به اعلام اسامی منظم‌ترین و فعال‌ترین نمایندگان در سه ماه اخیر انتقاد کرد وگفت: این کار برای حفظ نظم و انضباط و بالابردن میزان مشارکت در جلسات مجلس انجام شده است. براساس ماده ۲۴ آیین نامه حفظ نظم و انضباظ جلسات مجلس از وظایف هیئت رئیسه محسوب می شود. معرفی این افراد بدان معنا نیست که سایر نمایندگان نظم ندارند این عبارات ناصحیحی که در برخی از سایت‌ها و فضای مجازی نسبت به نماینگان درج شده درست نیست. چون مثلا نفر یازدهم در موضوع منظم بودن اختلافش با نفر دهم در چند دقیقه است. لذا از رسانه‌ها خواهشمندم به این موضوع دقت کنند. این اقدام هیئت رئیسه برای بالابردن میزان مشارکت در جلسات مجلس انجام شده است. طبیعتا اگر اعتراضی به این موضوع باشد هیئت رئیسه به تجدید نظر می پردازد اما به طور کلی این کار خارج از آیین نامه نیست. این اقدام راهکاری تشویقی برای حفظ نظم و انضباط در مجلس است اگر هیئت رئیسه اسامی نامنظم ترین نمایندگان را معرفی می کرد جای بحث بود.

هیئت رئیسه حرمت نشکند
سیدکاظم دلخوش نیز با استناد به مواد ۲۴، ۲۴ و ۲۶ آیین نامه در تذکری با تاکید بر لزوم حفظ حرمت نمایندگان از سوی هیئت رئیسه گفت: اینکه چه کسانی به عنوان منظم ترین و فعالترین نمایندگان معرفی شده اند مورد اعتراض نیست و حتی از معرفی آنها خوشحالم، بحث من درباره روش و ماهیت این کار است. در کدام قسمت از آیین نامه آمده است که هیئت رئیسه نام 10 نماینده را به عنوان منظم ترین و فعالترین از تریبون مجلس قرائت کند. آن‌هم در شرایطی که هیئت رئیسه به تعدادی از نمایندگان مجوز حضور در جلسات دیگر را می‌دهد که نمونه بارز آن حضور ۴ ماهه تعدادی از نمایندگان در حوزه انتخابیه برای نظارت بر انتخابات شوراهاست. وقتی نماینده ای با مجوز هیئت رئیسه در جلسات دیگر حضور دارد چطور می تواند در مجلس باشد و برای اعلام حضور انگشت بزند. بهتر است هیئت رئیسه به جای این کارها حرمت مجلس و نمایندگان را حفظ کند و آن را نشکند.

این نماینده اصولگرای مجلس همچنین به قرائت گزارش در مورد لغو سخنرانی مطهری در مشهد اشاره کرد و اظهار داشت: سوال ما این است که چطور برای لغو سخنرانی آقای مطهری گزارشی تهیه می شود اما وقتی به نماینده دیگری بی‌احترامی می شود به آن توجهی صورت نمی گیرد. قطعا ما براساس قانون با آقای مطهری از حیث نمایندگی مجلس در یک ردیف هستیم و باید به صورت یکسان به همه نگاه شود.

دلخوش همچنین از انتشار برخی از عکس‌ها از نمایندگان انتقاد کرد و افزود: وقتی هیئت رئیسه برنامه مشخصی ندارد، گاهی عکسی از یک گوشه مجلس منتشر می شود که آخرش منتهی به بی‌احترامی به نمایندگانی می شود که منتخب مردم هستند.

وی افزود: من از صداوسیما هم گله دارم که در برخی از برنامه ها مجلس را مسخره می کنند. اما نمایندگان به عنوان منتخب مردم محترم هستند و برای ملت زحمت می‌کشند. حداقل هیئت رئیسه حرمت ما را نگه دارد.

علی مطهری نیز در پاسخ به این تذکر گفت: در اعلام اسامی افراد منظم در مجلس حضور نمایندگان در ماموریت و کارهای مجلس نیز لحاظ شده است ولی به هر حال اگر نمایندگان این تصمیم را خوب نمی دانند، می توان این موضوع را مجددا در هیئت رئیسه مطرح کرد. وی در عین حال گفت که این تصمیم خوبی است که فکر می کنم آثار مثبتی نیز به دنبال خواهد داشت. حرفهای شما در مورد رسانه ها درست است.
اغلب همین محافل به تقطیع سابقه ابراهیم یزدی پرداخته و در کنار بیان گذشته حضور وی در کنار امام و انقلابیون، به کارنامه نفاق وی از سال 58 به بعد که با افشای اسناد لانه جاسوسی آشکار شد و شدت پیدا کرد، هیچ اشاره‌ای نکرده‌اند.
روزنامه کیهان نوشت: محافل مدعی اصلاح‌طلبی و طرفداری از خط امام، به تمجید و تحریف درباره شخصیت رئیس گروهک نهضت آزادی پرداختند.

طیفی از اصلاح‌طلبان که در گذشته «چپ» توصیف می‌شدند (از خاتمی و اسدالله بیات گرفته تا  موسوی ‌بجنوردی و محسن آرمین و هادی غفاری و مصطفی معین و فیض‌ا... عرب‌سرخی و...) در کنار اعضای برخی گروهک‌ها، القاب و عناوینی را به ابراهیم یزدی نسبت داده‌اند که با سابقه و مواضع دوگانه وی تناقض دارد. جالب اینکه کسانی چون خاتمی و روحانی که تمجیدهای بلندبالا از یزدی به جای آورده‌اند، در گذشته صریح‌ترین و جدی‌ترین مواضع را درباره نفاق گروهک نهضت ‌آزادی و حتی شخص یزدی داشته‌اند.
 
اغلب همین محافل به تقطیع سابقه ابراهیم یزدی پرداخته و در کنار بیان گذشته حضور وی در کنار امام و انقلابیون، به کارنامه نفاق وی از سال 58 به بعد که با افشای اسناد لانه جاسوسی آشکار شد و شدت پیدا کرد، هیچ اشاره‌ای نکرده‌اند.

سؤال این است که چگونه مدعیان خط امام و اصلاح‌طلبی می‌توانند از فرد و گروهکی تمجید کنند که هم ‌التقاطی بود، و هم معارض با انقلاب و محتوای قانون اساسی و جمهوری اسلامی؟!
 
یادآور می‌شود گروهک‌هایی مانند نهضت آزادی و ملی-مذهبی آن‌گونه که مهندس سحابی هم روایت می‌کرد، در انتخابات 76 رای سفید (تحریمی) دادند اما بعدها رای مردم را مصادره به مطلوب کردند. مشابه همین رفتار مذبذب را درباره اصل انقلاب و سپس، تسخیر لانه جاسوسی و ماجرای منتظری و جنگ تحمیلی داشتند.
 
پاسخ امام به نامه علی‌اکبر محتشمی‌پور ناظر به نفاق نهضت آزادی است: «ضرر آنها به اعتبار آنکه متظاهر به اسلام هستند و با این حربه جوانان عزیز ما را منحرف خواهند کرد و نیز با دخالت بی‌مورد در تفسیر قرآن‌کریم و احادیث شریفه و تأویل‌های جاهلانه موجب فساد عظیم ممکن است بشوند، از ضرر گروهک‌های دیگر حتی منافقین - این فرزندان عزیز مهندس بازرگان- بیشتر و بالاتر است».
 
ایشان همچنین چند ماه قبل از رحلت صراحتا درباره نهضت ‌آزادی فرمودند: «من امروز بعد از ده سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچون گذشته اعتراف می‌کنم که بعضی تصمیمات اول انقلاب در سپردن پستها و امور مهمه کشور به گروهکی که عقیده خالص و واقعی به اسلام ناب محمدی نداشته‌اند، اشتباهی بوده است که تلخی آثار آن به راحتی از میان نمی‌رود، گرچه در آن موقع هم من شخصا مایل به روی کار آمدن آنان نبودم ولی با صلاحدید و تایید دوستان قبول نمودم و الان هم سخت معتقدم که آنان به چیزی کمتر از انحراف انقلاب از تمامی اصولش و هر حرکت به سوی آمریکای جهانخوار قناعت نمی‌کنند، در حالی که در کارهای دیگر نیز جز حرف و ادعا هنری ندارند.
 
امروز هیچ تاسفی نمی‌خوریم که آنان در کنار ما نیستند چرا که از اول هم نبوده‌اند. انقلاب به هیچ گروهی بدهکاری ندارد و ما هنوز هم چوب اعتمادهای فراوان خود را به گروهها و لیبرالها می‌خوریم، آغوش کشور و انقلاب همیشه برای پذیرفتن همه کسانی که قصد خدمت و آهنگ مراجعت داشته و دارند گشوده است ولی نه به قیمت طلبکاری آنان از همه اصول، که چرا مرگ بر آمریکا گفتید! چرا جنگ کردید!  چرا نسبت به منافقین و ضدانقلابیون حکم خدا را جاری می‌کنید؟ چرا شعار نه شرقی و نه غربی داده‌اید؟ چرا لانه جاسوسی را اشغال کرده‌ایم، و صدها چرای دیگر».
 
اسناد لانه جاسوسی گوشه‌ای از پرده نفاق نهضت آزادی و یزدی را بالا زده است. همین طیف با وجود تظاهر به اصلاح‌طلبی و قبول قانون اساسی، جزو هدایتگران اصلی آشوب‌های نیابتی 78 و 88 بودند؛ آنجا که گفته شد «اصل نظام نشانه‌ است» و روی «جمهوری اسلامی» خط کشیدند. مگر می‌شود همزمان اصلاح‌طلب و برانداز بود؟ یا در خدمت آمریکا و معتدل؟! 
پلیس آمریکا یک زن و شوهر را در ایالت داکوتای شمالی به اتهام قتل و تلاش برای تصاحب فرزند یک زن باردار بازداشت کرده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، "ساوانا لافونتین گریویند"، مقتول ۲۲ ساله در روز ۱۹ اوت سال جاری میلادی (۲۰۱۷) و در حالی که هشت ماهه باردار بود، مفقود شده و جسدش چند روز بعد در رودخانه‌ پیدا شده است.

بنابر گزارش نشریه "منیاپولیس استار تربیون"، جسد ساوانا روز یکشنبه گذشته توسط یک کایاک‌ران روی رودخانه و در حالی که در پلاستیک پیچیده شده بود و به یک تنه درخت شناور بسته شده بود، پیدا شد.

پلیس شهر "فارگو" مرگ او را به عنوان قتل تحت پیگیری دارد و در همین رابطه "ویلیام هوهن"، ۳۲ ساله و "بروک کروز"، ۳۸ ساله را بازداشت کرده است.

این زن و شوهر روایت‌های متناقضی از این که چه طور یک نوزاد دو روزه پیش آنهاست به پلیس گفته‌اند. آنها به پلیس گفته‌اند این نوزاد را که پلیس وضعیت جسمی او را "خوب و سالم" گزارش کرده، درست از همان روز که ساوانا مفقود شده پیش خود دارند. ساوانا در همان روز به آپارتمان این زوج جوان رفته بود.

پیدا شدن جسد ساوانا در رودخانه به عملیات گسترده تجسس در این منطقه پایان داده است. صدها مامور و داوطلب در این تجسس که توسط مقام‌های محلی و فدرال ترتیب داده شده بود حضور داشتند.

در حالی که نتیجه آزمایش دی‌ان‌ای از نوزاد هنوز مشخص نشده اما پلیس گمان می‌کند که این نوزاد فرزند ساوانا است.

همزمان پلیس ویلیام هوهن و بروک کروز را به آدم ربایی و دروغگویی به بازپرسان متهم کرده است.

نخستین نتایج کالبدشکافی از جسد ساوانا حکایت از قتل در پی درگیری و ضرب و جرح دارد اما هنوز نحوه زایمان او مشخص نیست.

"اشتون متنی"، پدر نوزاد نیز تاکید دارد نوزادی نزد این زن و شوهر بوده فرزند او و ساوانا است.
کارشناسان سلامت توصیه می‌کنند اگر هدفتان را روی کاهش حدود نیم کیلوگرم در هفته بگذارید، ایده‌آل است. هر چند پیچیدگی‌های کاهش وزن برای هر کسی متفاوت است اما به طور کلی معمولاً شما باید هر روز ۵۰۰ کالری کمتر دریافت کنید.

اگر دیدن عددی کوچک‌تر روی ترازو، بزرگ‌ترین آرزوی شماست، از تغذیه‌تان شروع کنید. بیشتر اوقات، این کیلوگرم‌های اضافی به مرور زمان و در عرض یک مدت طولانی، کنار هم جمع می‌شوند، بنابراین کاهش وزن و از دست دادن این کیلوگرم‌های اضافی، به زمان و صبوری نیاز دارد.

به گزارش تبیان، کارشناسان سلامت توصیه می‌کنند اگر هدفتان را روی کاهش حدود نیم کیلوگرم در هفته بگذارید، ایده‌آل است. هر چند پیچیدگی‌های کاهش وزن برای هر کسی متفاوت است اما به طور کلی معمولاً شما باید هر روز ۵۰۰ کالری کمتر دریافت کنید.

 با ترکیب برخی از این استراتژی‌ها شما خواهید توانست هر روز به راحتی ۵۰۰ کالری کمتر دریافت کنید.

۱. قبل از هر وعده غذا، یک لیوان پُر، آب بنوشید
هر وقت که احساس کردید میل به خوردن یک میان وعده دارید، سعی کنید در عوض آب بنوشید. چون اشتباه گرفتن تشنگی با گرسنگی، اتفاقی است که زیاد، روی می‌دهد و زمانی که به راحتی می‌توانید با آب رسانی به بدن، خودتان را راضی کنید، ممکن است به اشتباه صدها کالری اضافی بخورید بدون اینکه نیازی داشته باشید. نوشیدن آب مخصوصاً قبل از هر وعده غذا هم یک راه بسیار عالی است. مطالعات نشان داده نوشیدن آب قبل از غذا، باعث خوردن کالری کمتر و در نتیجه کاهش وزن می‌شود.

۲. بیشتر بخوابید
بیشتر افراد کاملاً از این موضوع آگاه‌اند که باید بیشتر بخوابند اما عده‌ی کمی این موضوع را جدی می‌گیرند. اگر به دنبال کاهش وزن هستید، پس بیشتر و بهتر خوابیدن باید یکی از بهترین تکنیک‌های شما برای رسیدن به هدفتان باشد. کمبود خواب باعث افزایش اشتها به طرق مختلف می‌شود. حتی اگر با زودتر رفتن به رختخواب هم نتوانستید وزن اضافی‌تان را کم کنید، به هر حال این عادت باید همچنان بخشی مهم از عادات سلامتی شما باشد. بدون استراحت کافی، بیشتر در معرض بیماری‌های جدی قرار خواهید گرفت.

۳. از ظروف قرمزرنگ استفاده کنید
توصیه به استفاده از بشقاب و فنجان قرمزرنگ در سال‌های اخیر، به عنوان یک استراتژی جهت کاهش دریافت کالری، مورد سؤال و بحث بوده است.

دو مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۲ انجام شد تا نشان دهد رنگ چه تأثیری بر مصرف غذا دارد، معلوم شد افرادی که در ظروف قرمز غذا می‌خورند، تمایلشان به پُرخوری کمتر است.

۴. به جای سرخ کردن، تنوری یا کبابی کنید
کارشناسان تغذیه در مورد خوردن غذاهای سرخ شده هشدار می‌دهند اما آیا این شیوه از پخت و پز واقعاً این‌قدر مضر است؟ این‌طور که ثابت شده، بله. در مورد بعضی از غذاها، جایگزین کردن شیوه‌ی بهتر و سالم‌تر منجر به مصرف ۱۰۰ کالری کمتر تنها در یک وعده‌ی کوچک می‌شود. مثلاً اگر به جای سرخ کردن سیب زمینی، آن را کبابی یا تنوری کنید، ۱۲۲ کالری و ۱۱ گرم چربی کمتر دریافت خواهید کرد.

حتی بخارپز کردن یا آب پز کردن برخی از غذاها قبل از سرخ کردنشان هم تفاوت زیادی ایجاد می‌کند.

۵. اسنک‌ها را از ظرف خودشان نخورید
اگر برای میان وعده هوس کره‌ی بادام زمینی کردید، به جای اینکه مستقیماً آن را از ظرف خودش بخورید، هوشمندانه سهم خود را در ظرفی مجزا سرو کنید. مطالعات هم نشان داده این شیوه باعث می‌شود کمتر بخورید. البته میزان سهمتان را اندازه بگیرید تا زیاده‌روی نکنید.

۶. حواستان به کالری نوشیدنی‌ها نیز باشد
خیلی از ما به دلایلی فراموش می‌کنیم کالری مایعات را هم به حساب بیاوریم. خیلی از نوشیدنی‌های مورد علاقه‌ی ما، کالری‌های قابل توجهی دارند. با انتخاب‌های هوشمندانه‌تر مایعات هم می‌توانید روزانه ۵۰۰ کالری کمتر دریافت کنید. مثلاً با جایگزین کردن آب‌های طعم‌دار به جای نوشابه‌ها یا آبمیوه‌های شیرین، به سلامتی خود کمک کنید.

۷. غذایتان را با سوپ شروع کنید
گرسنگی دادن به خودتان برای کاهش وزن هرگز ایده‌ی خوبی نیست چون تنها نتیجه‌اش این است که بالاخره به پُرخوری خواهید افتاد. در عوض سعی کنید در ابتدای غذا، با یک خوراک سالم، حجمی از معده‌تان را پُر کنید. می‌توانید سالاد یا سبزیجات بخورید اما سوپ، بهترین انتخاب است.

۸. سر ِ غذا، تلویزیون و کامپیوتر ممنوع!
هم‌زمان انجام دادن چند کار ممکن است یکی از مهارت‌هایی باشد که در محل کار برایتان امتیاز بزرگی محسوب شود، اما راه دادن این مهارت سر ِ میز غذا، یک فاجعه است. وقتی به شدت غرق کارتان هستید و فکر می‌کنید نمی‌توانید حتی هنگام غذا خوردن هم آن را کنار بگذارید، معمولاً خیلی بیشتر از آنچه بدنتان نیاز دارد خواهید خورد.

۹. کافئین خوب است اما بدون شکر و خامه
یک فنجان قهوه‌، فواید زیادی برای سلامتی دارد و به کاهش وزنتان کمک می‌کند اما به شرط اینکه بدون شیرینی و چربی باشد.

۱۰. غذا را با حوصله بجوید
ما معمولاً وقتی غذا می‌خوریم، به این توجهی نداریم که چقدر شتاب زده هستیم یا چند بار می‌جویم، اما مطالعات نشان داده جویدن غذا، فقط کمی بیشتر، می‌تواند از مقدار غذایی که می‌خوریم کم کند. اگر به خوب جویدن عادت کنید می‌توانید به راحتی در طول روز، چندین کالری کمتر دریافت کنید.