جریمه 5 هزار یورویی در صورت میزبانی از پناهجویان

 جریمه 5 هزار یورویی در صورت میزبانی از پناهجویان 9شهریور-96
رم - ایرنا - شهردار شهر کوچکی در شمال ایتالیا، جریمه حداکثر پنج هزار یورویی برای افرادی تعیین کرده است که بدون اطلاع به شهرداری، خانه خود را در اختیار پناهجویان قرار بدهند.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، 'میکلا روزتا' شهردار شهر 'سان جرمانو' و از حزب راست افراطی 'پیوند شمال' دستور جریمه شدن آن دسته از شهروندانی را داد که بدون اطلاع به شهرداری، منزل خود را در اختیار پناهجویان قرار داده و اجاره می دهند.
بر اساس بخشنامه شهرداری، شهروندان این شهر در صورت میزبانی یا اجاره منزلشان به پناهجویان، باید آن را ظرف 15 روز به شهرداری اعلام کنند، در غیر این صورت برای متخلفین جریمه ای از 150 یورو تا 5 هزار یورو درنظر گرفته شده است.
این شهردار ایتالیایی در گفت و گو با مجله 'وانیتی فیر' اظهار داشت که 'قصد تضعیف طرح گزینش مهاجران غیر قانونی (پناهجویان) را نداشته' و اینکه 'این اقدام ربطی به نژادپرستی ندارد'.
وی گفت: طرح گزینش گسترده پناهجویان در شهرهای مختلف روز سوم اوت گذشته در نشستی در استانداری، مطرح شد که از شهرداری ها می خواهد بر اساس ظرفیت های خود از پناهجویان میزبانی کنند که به عقیده من آنها فقط مهاجران غیر قانونی هستند و من با آن طرح به صراحت مخالفت کردم.
وی افزود: آنها پناهجو نیستند بلکه مهاجران غیر قانونی هستند. ما نمی دانیم چه کسی را به شهر خود راه می دهیم. اکثر مردم شهر ما دهقان هستند و یک زندگی ارام و بی دردسر می خواهند در حالی که این مهاجران غیر قانونی خود مساله ساز هستند و برای ما هزینه نیز دارند.
گفتنی است که شهردار این شهر که 1800 نفر جمعیت دارد، پیش تر نیز ورود فرزندان افرادی را که فرار مالیاتی دارند به پارک های بازی ممنوع کرده است.
اروپام**461**1486**انتشار: محسن شریفی**