گزیده خبرهای 9 شهریور -96 قسمت-2

گزیده خبرهای  9 شهریور -96 قسمت-2
خبر ويژه 
حركت معكوس دولت خلاف چراغ راهنماي روحاني
آقاي روحاني مي گويد حقوق هاي نجومي به خاطر عدم شفافيت به وجود آمد.
    
رئيس جمهور ديروز گفت چرا حقوق هاي نيمه متعارف پيش آمد؟ به دليل عدم شفافيت. همه بايد شفاف باشند. سيستم اداري ما. چه قدر مي گيريم، چه قدر خرج مي کنيم؟ به چه کسي مي دهيم؟ در چه راهي مي دهيم؟ تمام مناقصه ها، مزايده ها بايد در پيشگاه مردم باشد، همه ببينند و امضاي طلايي نبايد ما داشته باشيم.    درباره اين سخنان بايد يادآور شد که اولا بنابر اذعان آقايان مجيد انصاري و پورمحمدي، دولت قريب يک سال قبل از افشاي ماجراي حقوق هاي نجومي، از موضوع باخبر بود اما هيچ اقدامي صورت نگرفت تا موضوع در رسانه ها فاش شد.    درعين حال سخنگوي دولت با وقاحت تمام از مدير برکنار شده صندوق توسعه ملي که حقوق 57 ميليون توماني مي گرفت، به عنوان ذخيره و سرمايه کشور ياد کرد!!    اما درباره اصل عقلاني «شفافيت» و اينکه اطلاعات هزينه ها و درآمدها و مناقصه ها و مزايده ها بايد دراختيار مردم قرار گيرد، دولت مسيري خلاف اين اصل مي پيمايد. چنان که از قراردادهاي کلان نفتي گرفته تا قراردادهاي خودرو از مسئله برجام تا الحاق به سند 2030 يونسکو و پذيرش تعهدات FATF، اصرار بر پنهانکاري و عدم شفافيت تا حد ممکن بوده است و در اين ميان امثال وزير نفت و راه و شهرسازي و صنعت و تجارت و ...، امضاهاي فوق طلايي درباره برخي از همين قراردادها داشته اند؛ حتي اگر مثلا فسادهايي مانند کرسنت از قبل آن پديد آمده باشد.
خبر ويژه 
ايران: اجاره بهاي مسكن حداقل 20 درصد گران شده است
محافل رسانه اي دولتي يا همسو با دولت از گراني بي سر و صداي مسکن و اجاره بها خبر مي دهند.    خبرگزاري ايلنا به نقل از گزارش بانک مرکزي نوشت: خانه گران شد. آخرين گزارش بانک مرکزي از تحولات بازار مسکن شهر تهران در مرداد ماه حاکي از آن است که متوسط قيمت خريد و فروش يک متر مربع زيربناي واحد مسکوني معامله شده در شهر تهران نسبت به ماه مشابه سال قبل 6/2 درصد رشد داشته است.    روزنامه دولتي ايران نيز در گزارشي خاطرنشان کرد: اجاره نشين ها، بازندگان بازار نامتعادل مسکن هستند و بررسي ها نشان مي دهد اجاره بها نسبت به پارسال، حداقل 20 درصد افزايش يافته است.    برخي رسانه هاي حامي دولت، حتي از افزايش 40 درصدي اجاره بها خبر داده اند.    سوء مديريت و بي تدبيري در وزارت راه و شهرسازي طي چند سال گذشته، باعث رکود شديد در بازار مسکن و به هم ريختگي اين بازار شده و اين در حالي است که رونق اين بازار مي توانست به رونق اقتصادي کشور منتهي شود
سرقت از طلافروشي
    گچساران- ايرنا: فرمانده انتظامي گچساران گفت: در سرقت مسلحانه از جواهرفروشي شهر دوگنبدان يک تن کشته و 2 نفر زخمي شدند.    سرهنگ سيدمحمد موسوي افزود: دزدان مسلح به قصد سرقت وارد جواهرفروشي در خيابان بلاديان مرکز شهر دوگنبدان شدند که اين سرقت با حضور به موقع پليس و همکاري مردم ناکام ماند.    وي اضافه کرد: تلاش براي شناسايي و دستگيري سارقان مسلح ادامه دارد.
        مسموميت با گاز کلر
    مشهد- فارس: تعدادي از افراد با گاز کلر در مجتمع ورزش هاي آبي موج هاي خروشان شانديز مشهد دچار مسموميت شدند.30 نفر از مصدومين اين حادثه از مراکز درماني ترخيص شدند اما 2 نفر از مصدومين اين حادثه با دستور متخصصان در اورژانس يکي از بيمارستان ها بستري شدند.
        دستگيري کلاهبرداران ميلياردي
    سرويس شهرستان ها: فرمانده انتظامي استان خراسان شمالي از دستگيري 7 کلاهبردار حرفه اي با 72 ميليارد و 130 ميليون ريال کلاهبرداري در استان خبر داد.سرتيپ «عليرضا مظاهري» در تشريح جزئيات اين خبر گفت: در پي اعلام هفت مورد شکوائيه مبني بر اينکه افرادي با ترفندهاي مختلف از شهروندان کلاهبرداري مي کردند، موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت.وي با بيان اينکه متهمان با ترفندهايي از قبيل فروش خودرو، لوازم منزل، جعل رسيد و تسويه حساب و... اقدام به کلاهبرداري مي کردند، تصريح کرد: ماموران با انجام اقدامات پليسي و همچنين بررسي اظهارات شاکيان پرونده، موفق به شناسايي محل اختفاي کلاهبرداران شدند که در نهايت در يک عمليات ضربتي آنها را دستگير کردند.
        کشف تجهيزات چاپ اسکناس
    سرويس شهرستان ها: فرمانده انتظامي استان کرمانشاه از کشف تجهيزات چاپ اسکناس خبر داد.    سرتيپ «منوچهر امان اللهي» اظهار کرد: پليس مبارزه با مواد مخدر استان به دنبال دريافت اخباري مبني بر تهيه و توزيع مواد مخدر توسط يکي از خرده فروشان حرفه اي در شهر کرمانشاه، شناسايي مخفيگاه متهم را در دستور کار خود قرار دادند.    وي با اشاره به کشف مقاديري مواد مخدر از منزل متهم، گفت: در بررسي هاي دقيق تر از منزل اين فرد، تجهيزات و دستگاه هاي چاپ اسکناس تقلبي نيز کشف شده است.    سرتيپ امان اللهي تصريح کرد: متهم به همراه خواهرش که متهم اصلي پرونده است، اقدام به جعل اسکناس مي کرد و بيش از 87 ميليون ريال اسکناس 500، 100 و 50 هزار ريالي جعلي از اين متهمان به دست آمده است.
.   2 کشته در واژگوني خودرو

    زاهدان- خبرنگار کيهان: براثر واژگوني يک دستگاه کشنده به علت تخطي از سرعت مطمئنه در محور «جکيگور- ايرانشهر» راننده و يکي از سرنشينانش جان باختند.    سرهنگ «يداله ستوده» رئيس پليس راه جنوب استان سيستان و بلوچستان گفت: در اين حادثه، يک دستگاه کشنده ايويکو به علت تخطي از سرعت مطمئنه از جاده خارج و واژگون شد، که به علت شدت ضربه وارده راننده و يک سرنشين در محل فوت و سرنشين ديگر نيز مجروح و به مرکز امدادي انتقال داده شد.