خامنه ای در ديدار طلاب حوزه هاي علميه تهران: براي تداوم و حفظ انقلاب بايد مبارزه كرد

اوین نامه ی کیهان 7 شهریور - 96
خامنه ای در ديدار طلاب حوزه هاي علميه تهران: براي تداوم و حفظ انقلاب بايد مبارزه كرد

 سربازجو شریعت نداری  که عضو اطلاعات سپاه است و مخالف شدید برجام ومدافع دست یابی به سلاح هسته است .برای اینکه ثابت کند نماینده واقعی رهبر انتصابی ولی فقیه خامنه ای دراوین نامه کیهان است. همچنین مرید سرسپرده فصل الخطاب بودن گفته های خامنه ای است .بنابراین همیشه  تیتر اول اوین نامه اش یا سخنرانی های دوپهلوی خامنه ای یا نقل قول کردن از وی می باشد .برای اینکه هدف پیگیری سیاست مخالفت با برجام وروحانی ودولت ومدعیان اصلاح طلب حامی دولت وموافق برنامه هسته ای برای دست یابی به سلاح هسته ای است.

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز و در آستانه آغاز سال تحصيلي مدارس علميه در ديداري ۳ ساعته با جمعي از فضلا و طلاب حوزه علميه استان تهران، با اشاره به امتيازات و ويژگي هاي دوران حاکميت نظام اسلامي براي انجام رسالت و وظايف اصلي روحانيت، تاکيد کردند: امروز بشريت به ويژه نسل هاي جوان به شدت نيازمند حرف هاي نو هستند و اسلام حرف هاي نو و جذابي در زمينه انسان، جامعه و سياست دارد که اگر به گوش جهانيان رسانده شود، قطعاً پذيرنده بسياري خواهد داشت.
    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در اين ديدار با ابراز خرسندي از ديدار با طلاب جوان و شنيدن سخنان خوب و اميدوارکننده آنان، افزودند: شما طلبه هاي جوان همچون نهال هاي قدکشيده بوستان امامت و ولايت هستيد و پيشرفت هاي فکري و افزايش توانايي هاي عملي شما موجب شگفتي پرورش دهندگانتان خواهد شد و خشم دشمنان را برخواهد انگيخت.

    
    
اگر دشمنان اسلام از ما خشمگين نباشند بايد شک کنيم 
    رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به آيه اي از قرآن کريم مبني بر خشم کفار از رويش هاي برجسته اسلامي، گفتند: اگر دشمنانِ اسلام و حاکميت قرآن از وجود، قاطعيت و حرکت ما خشمگين نباشند، بايد در مفيد بودن خود شک کنيم.

    رهبر انقلاب اسلامي، روحانيت را ادامه دهنده وظيفه و رسالت انبيا برشمردند و خاطرنشان کردند: همان گونه که انبياء به دنبال ايجاد زمينه اي براي حاکميت جهان بيني توحيدي و ايجاد حيات طيبه بودند، مهم ترين وظيفه روحانيت نيز ايفاي همين رسالت است.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي گفتند: ايجاد حيات طيبه قطعاً معارضاني خواهد داشت همان گونه که در مقابل انبياء نيز معارضان وجود داشتند، بنابراين روحانيت بايد خود را براي کار و تلاش پرزحمت و بلندمدت و در عين حال تاثيرگذار، ماندگار و نتيجه بخش، آماده کند.

    
    
زمينه براي ارائه حرف هاي نوي تفکر اسلامي فراهم است
    ايشان به تشکيل نظام اسلامي در ايران و امتيازات اين دوران براي انجام وظيفه روحانيت اشاره کردند و افزودند: «حاکم بودن فضاي اسلامي بر جامعه» يکي از اين ويژگي ها است، علاوه بر آن، در سطح جهاني نيز يک خلا فکري ناشي از سرخوردگي از بي نتيجه بودن تفکرات مارکسيستي و ليبراليستي وجود دارد که زمينه را براي ارائه حرف هاي نوي تفکر اسلامي فراهم کرده است

    رهبر انقلاب اسلامي تاکيد کردند: اگر بتوانيم حرف هاي نو و جذاب اسلام را درخصوص انسان، جامعه و سياست به گوش جهانيان و به ويژه نسل هاي جوان برسانيم، قطعاً مورد قبول قرار خواهند گرفت.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي وجود وسايل و ابزارهاي ارتباطاتي و رسانه اي فراگير به واسطه شکل گيري فضاي مجازي را يکي ديگر از ويژگي هاي دوران کنوني براي رساندن پيام حيات بخش اسلام، برشمردند و گفتند: يکي ديگر از امتيازات اين دوران، کثرت سوال ها و شبهه ها در ذهن ها است که همين زياد بودن سوال ها، ذهن ها را براي يافتن پاسخ ها فعال و زمينه را براي عبور از مرزهاي علم فراهم خواهد کرد.

    ايشان تاکيد کردند: همان گونه که در سوال ها و شبهه ها نبايد متوقف بمانيم، در يافتن پاسخ نيز بايد به دنبال پاسخ هاي منطقي و صحيح برويم.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در بخش ديگري از سخنان خود به برخي مطالب مطرح شده از جانب طلاب، در اين ديدار اشاره و نکاتي را در خصوص آنها بيان کردند.

    
    
شرط تاثيرگذاري در جامعه 
    رهبر انقلاب اسلامي طلاب را به «جدي گرفتن درس و بحث علمي» توصيه کردند و در اين خصوص گفتند: شرط تاثيرگذاري در جامعه، افزايش سواد و ارتقاي نصاب علمي است، همچنان که امام بزرگوار که در نصاب کامل علمي قرار داشت، توانست مبارزه و حرکت عظيم انقلاب را به ثمر برساند.

    ايشان، لازمه پيشنهادات اصلاحي براي حوزه هاي علميه را «عملي بودن» آنها برشمردند و افزودند: برنامه در واقع کشيدنِ راه و جاده به سمت مقصد است، بنابراين بايد بر اساس واقعيت ها تنظيم، و موانع احتمالي و راه حل ها در آن گنجانده و پيش بيني شود.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، راه رفع نقاط ضعف و رسيدن به وضع مطلوب را در گروي عزم راسخ، حرکت پرانگيزه و مبارزه دانستند و خاطرنشان کردند: مبارزه يعني تلاش و مجاهدت، همفکري و متشکل شدن.

    
    
برداشت برخي افراد مبني بر تمام شدن مبارزه و انقلاب خيانت است
    ايشان، برداشت برخي افراد و نويسندگان مبني بر تمام شدن مبارزه و انقلاب اسلامي را نادرست و «خيانت به انقلاب» خواندند و خاطرنشان کردند: انقلاب، هنجارهاي گذشته را به هم مي ريزد و هنجارهاي جديدي را به وجود مي آورد و تداوم انقلاب به معناي حفظ هنجارهاي جديد است.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، حفظ و تداوم هنجارهاي انقلابي را دشوار و نيازمند مبارزه دانستند و افزودند: دست هايي که با اصل انقلاب مخالفت و کارشکني مي کردند، در مقابل تداوم هنجارهاي انقلابي نيز همين گونه عمل مي کنند اما همچنان که پيروزي انقلاب نيازمند مبارزه بود، تثبيت هنجارهاي انقلاب و ايجاد جامعه اسلامي همچنان نيازمند مبارزه است.

    رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به مراحل تمدن سازي، افزودند: بر اساس حرکت انقلابي، نظام اسلامي به وجود آمد و اين توفيقات بسيار مهم حاصل شد اما تا رسيدن به نقطه مطلوب و تشکيل دولت اسلامي و جامعه اسلامي فاصله زيادي وجود دارد و ما بدون شک در اين راه در حال حرکت و پيشرفت هستيم.

    رهبر انقلاب اسلامي همه طلاب جوان را به تقوا و ورع و عبادت و انس با قرآن و دعا توصيه موکد کردند و گفتند: بدانيد اين مسير بيشتر از تبليغ زباني نيازمند تبليغ عملي است و ابتدا بايد از خودمان آغاز کنيم.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در پايان تاکيد کردند: اگر درس و مباحثه علمي و ذهن هاي فعال، با تقوا همراه شوند، قطعاً جامعه علمي و مذهبي ما که روحانيت ناميده مي شود، آينده اي به مراتب بهتر از امروز خواهد داشت.

    در ابتداي اين ديدار تعدادي از طلاب حوزه علميه استان تهران به بيان نکات و دغدغه هاي خود پرداختند.

    
    
حجج اسلام آقايان:
    - حسين حلوائيان، طلبه درس خارج

    - اميد فَشندي، سردبير نشريه طلبگي رستاخيز

    - مصطفي جلالي، برگزيده جشنواره علامه حلي ويژه طلاب

    - سيدمحمدکاظم موسوي فر، دبير نشست هاي بصيرت افزايي در حوزه

    - محمد عبدالصالح شاهنوش، دکتراي حقوق

    - حسين صادق زاده، طلبه پايه نهم

    - محمدرضا فغاني، فعال فرهنگي و تبليغي در زمينه کودک و نوجوان

    - محمدحسين افشاري، موسس گروه هاي جهادي

    و خانم ها:

    - خديجه احمدي، پژوهشگر برتر مرکز مديريت حوزه هاي علميه

    - رضوان قرباني باورياني، محقق و طلبه سطح ۲

    - سميه احمدي، دانشجوي دکترا

    - فاطمه احمدي، مولف ۷ عنوان کتاب

    موارد زير را مطرح کردند:

    - ضرورت ايفاي نقش حلقه رابط بين مردم و حاکميت از سوي طلاب

    - ضرورت توليد علم ديني و انجام عمل انقلابي در حوزه هاي علميه

    - احياي مکتب علمي و عملي حضرت امام(ره) به عنوان پادزهرِ انقلاب زدايي از حوزه ها

    - ضرورت پويا شدن حوزه براي حل مسائل جامعه به ويژه موضوعات جديد اجتماعي، اقتصاد، سياست خارجي و فرهنگ

    - ضرورت به روزسازي متون درسي حوزه، متناسب با نيازهاي روز جامعه

    - ضرورت همکاري حوزه هاي علميه با نهادهاي عمومي جهت يافتن راه حل براي آسيب هاي اجتماعي

    - ضرورت شناسايي و جذب نيروهاي کارآمد در حوزه

    - انتقاد از رها بودن فضاي مجازي و بيان ضرورت توليد «فقه فضاي مجازي» ناظر به ارزش ها و هنجارهاي ايراني اسلامي

    - ضرورت توجه به تبليغ و آموزش در گروه سني کودک و نوجوان و تدوين متون ديني متناسب با اين گروه سني

    - ضرورت تاسيس قرارگاه جهادي و مهندسي فرهنگي در حوزه هاي علميه

    - ضرورت آماده سازي طلاب براي مواجهه عالمانه با شبهات