گزیده ها قسمت سوم 2 شهریور - 96
جعفری دولتآبادی خطاب به برخی زندانیان که به اعتصاب غذا و سایر تهدیدها روی میآورند، گفت: این اقدامات، اموری شکست خورده است و دستگاه قضایی تسلیم این موارد نمیشود.
جعفری دولتآبادی خطاب به برخی زندانیان که به اعتصاب غذا و سایر تهدیدها روی میآورند، گفت: این اقدامات، اموری شکست خورده است و دستگاه قضایی تسلیم این موارد نمیشود.
عباس جعفری دولت آبادی در همایش علمی کاربردی زندان و کاهش جمعیت کیفری اظهار کرد: دادیاران و قضات باید از بندهای زندان بازدید داشته باشند و نباید ما زندانی را پیش خود بیاوریم بلکه باید نزد آنها برویم و زندانی نباید به حال خود رها شود.
به نوشته خبرگزاری صداوسیما، دادستان با اشاره به اینکه همه معاونان، قضات و دادیاران را به سرکشی از زندانها ملزم کردهایم گفت: هم اکنون در همه زندانهای استان تهران دایره نظارت داریم و همه زندانها قاضی مقیم دارند که در همکاری میان مسئولان زندانها و دادیاران بسیار موثر است.
دادستان تهران گفت: در بخشی از زندانیان بلاتکلیف، با مشکلاتی مواجه هستیم و در مواردی بسیار نادر مشاهده کردیم که یک زندانی با تاخیر آزاد شده و باید قاضی پرونده حتماً متوجه زندانی شدن غیر موجه برخی زندانیان باشد.
جعفری دولتآبادی از تصویب آییننامه نظارت بر بازداشتگاهها خبر داد و افزود: حتما باید قضات و دادیاران بر بازداشتگاهها نظارت کنند تا حوادثی پیش نیاید که شأن نظام جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرند.
وی بر ایجاد رویههای واحد در اعطای مرخصی به زندانیان تاکید کرد و گفت: برخی زندانیان به بیماریهای مسری و صعبالعلاج مبتلا هستند که حتما باید امور این زندانیان پیگیری شود.
دادستان تهران در بخش دیگری از سخنانش به آیین نامه استقرار معاونت اجرای احکام زندانیان اشاره کرد و افزود: ما آمادگی کامل برای اجرای این آیین نامه را داریم و معتقدیم بخشهایی از اجرای احکام زندانیان باید در داخل زندان انجام شود که با تحقق این امر از رفت و آمدهای مکرر زندانیان و خانوادههای آنان پیشگیری میشود.
اعتصاب غذا امری شکست خورده است
جعفری دولتآبادی ادامه داد: به برخی زندانیان که به اعتصاب غذا و سایر تهدیدها روی میآورند اعلام میکنیم که این اقدامات، اموری شکست خورده است و دستگاه قضایی تسلیم این موارد نمیشود. مجازات زندانیان باید به طور کامل اجرا شود و قرار نیست ما تحت تاثیر برخی اقدامات زندانیان از جمله اعتصاب غذا قرار گیریم.
وی در بخش دیگری از سخنانش پیشنهاد داد: یک روز صبح تا عصر همه معاونان دادستانی در طرحی با عنوان «یک روز - یک زندان» شرکت کنند و در زندانها به گونهای حاضر شوند که بتوانند با همه زندانیان ملاقات کنند.
دادستان تهران گفت: وقتی برخی دادیاران و قضات مسائل زندان ها را ببینند حتما دیدگاههایشان تغییر میکند و در زمان صدور حکم برای کسانی که جرمهای سبکتر داشته باشند میتوانند کمک بیشتری کنند.
عباس جعفری دولت آبادی در همایش علمی کاربردی زندان و کاهش جمعیت کیفری اظهار کرد: دادیاران و قضات باید از بندهای زندان بازدید داشته باشند و نباید ما زندانی را پیش خود بیاوریم بلکه باید نزد آنها برویم و زندانی نباید به حال خود رها شود.
به نوشته خبرگزاری صداوسیما، دادستان با اشاره به اینکه همه معاونان، قضات و دادیاران را به سرکشی از زندانها ملزم کردهایم گفت: هم اکنون در همه زندانهای استان تهران دایره نظارت داریم و همه زندانها قاضی مقیم دارند که در همکاری میان مسئولان زندانها و دادیاران بسیار موثر است.
دادستان تهران گفت: در بخشی از زندانیان بلاتکلیف، با مشکلاتی مواجه هستیم و در مواردی بسیار نادر مشاهده کردیم که یک زندانی با تاخیر آزاد شده و باید قاضی پرونده حتماً متوجه زندانی شدن غیر موجه برخی زندانیان باشد.
جعفری دولتآبادی از تصویب آییننامه نظارت بر بازداشتگاهها خبر داد و افزود: حتما باید قضات و دادیاران بر بازداشتگاهها نظارت کنند تا حوادثی پیش نیاید که شأن نظام جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرند.
وی بر ایجاد رویههای واحد در اعطای مرخصی به زندانیان تاکید کرد و گفت: برخی زندانیان به بیماریهای مسری و صعبالعلاج مبتلا هستند که حتما باید امور این زندانیان پیگیری شود.
دادستان تهران در بخش دیگری از سخنانش به آیین نامه استقرار معاونت اجرای احکام زندانیان اشاره کرد و افزود: ما آمادگی کامل برای اجرای این آیین نامه را داریم و معتقدیم بخشهایی از اجرای احکام زندانیان باید در داخل زندان انجام شود که با تحقق این امر از رفت و آمدهای مکرر زندانیان و خانوادههای آنان پیشگیری میشود.
اعتصاب غذا امری شکست خورده است
جعفری دولتآبادی ادامه داد: به برخی زندانیان که به اعتصاب غذا و سایر تهدیدها روی میآورند اعلام میکنیم که این اقدامات، اموری شکست خورده است و دستگاه قضایی تسلیم این موارد نمیشود. مجازات زندانیان باید به طور کامل اجرا شود و قرار نیست ما تحت تاثیر برخی اقدامات زندانیان از جمله اعتصاب غذا قرار گیریم.
وی در بخش دیگری از سخنانش پیشنهاد داد: یک روز صبح تا عصر همه معاونان دادستانی در طرحی با عنوان «یک روز - یک زندان» شرکت کنند و در زندانها به گونهای حاضر شوند که بتوانند با همه زندانیان ملاقات کنند.
دادستان تهران گفت: وقتی برخی دادیاران و قضات مسائل زندان ها را ببینند حتما دیدگاههایشان تغییر میکند و در زمان صدور حکم برای کسانی که جرمهای سبکتر داشته باشند میتوانند کمک بیشتری کنند.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: امنیت ملی از جمله مصالحی است که در آن نباید رقابتهای سیاسی بین گروه و احزاب کشور ایجاد شود.
به گزارش تسنیم، در نشست سالانه اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان مستقل کشور، اظهار داشت: در عرصه انتشار خبر 2 نوع نگرش عدل خبری و فسخ خبری وجود دارد، بدین معنی که افرادی هستند که هر خبری را بدون توجه به منبع آن خلق میکنند، در صورتی که عادل کسی است که حقگرا باشد و به دنبال بیان آن چیزی هست که اتفاق افتاده نه آن چیز که از دیگران شنیده است.
وی افزود: بسیاری از مشکلات در بحث انتشار اخبار از اخبار نادرست ایجاد میشود، امروز نیز با گسترش شبکههای مجازی این مشکلات رنگ و بوی جدیتری به خود گرفته است. در رابطه با بنده نیز خبر کذبی در برخی سایتها منتشر شد که از قول بنده نوشته بودند که دوران آخوندکشی شروع شده که پس از بررسی دقیق متوجه شدیم شبکههای وابسته به منافقین این خبر کذب را منتشر کرده بودند، بنابراین جامعه تحصیل کرده ما باید در این حوزه هوشیاری بالایی داشته باشد.
مصباحیمقدم با بیان اینکه مورد دومی که دانشجویان و تحصیل کردگان ما باید به آن توجه کنند، مسئله تحلیل خبرهای واصله است، گاهی اوقات تحلیلها از سوی کسانی به ما میرسد که دارای نگاههای سیاسی خاصی بوده و تحلیل آنها صرفاً درست نیست، بنابراین دانشجویان ما باید ابزار تحلیل سیاسی را داشته باشند.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: خبرهای منتشر شده را باید ابتدا راستی آزمایی کرده و سپس با قدرت تحلیل به درستی خبر را ارزیابی کنیم، البته توانایی تحلیل خبر مهارتی است که برای کسب آن نیاز به مطالعه است.
وی گفت: نکته سوم توجه به موضعگیری سیاسی است که این مرحله پس از راستیآزمایی و تحلیل درست خبر مطرح میشود. موضعگیریها گاهی سلبی بوده و گاهی ایجابی است و به طور کلی در 3 قلمرو تقسیم میشود.
مصباحیمقدم افزود: یکی از این قلمروها موضعگیری در برابر رقبای سیاسی است. این نوع موضعگیری در سطح احزاب و تشکلها تقسیمبندی میشود که باید توجه داشت در موضعگیری در برابر رقبای سیاسی باید حق مطلب را در نظر گرفت و عدالت را در دستور کار قرار دهیم.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه دومین قلمرو، موضعگیری در مورد مسائل ملی است که در این راه بحثها فراتر از چارچوبهای تشکلاتی و حزبی مطرح میشود، به طور مثال موقعیت ایران در منطقه، مسائل مربوط به رهبری، قانون اساسی و امنیت ملی از جمله مصالح ملی به شمار میآید که درباره آنها نباید رقابتهای سیاسی بین گروهها و سلایق مختلف سیاسی ایجاد شود و باید پایه و مبنای حرکت احزاب کشور فقط امنیت ملی باشد.
وی با بیان اینکه جوان انقلابی باید در چارچوب ویژگیهای ذکر شده ضرورتهای روز را در نظر داشته باشد، اظهار داشت: یکی از این ضرورتها لزوم شناخت دشمن است. دشمن اصلی نظام اسلامی استکبارجهانی بوده که از قبل انقلاب این دشمنی را عیان کردهاند.
مصباحیمقدم ادامه داد: البته گروهی در دانشگاهها قصد دارند این حقیقت را به گونهای دیگر بیان کنند که این موضوع باعث غفلت از حقایق میشود، به طور مثال در دوران ریاستجمهوری باراک اوباما گروهی میگفتند اوباما یعنی اینکه "او با ماست"، ولی در اواسط دوره ریاستجمهوری او مشخص شد که سیاستهای آمریکا شامل نوعی فریب بوده تا نگذارند ایران به فنآوریهای روز مانند فنآوری هستهای دست پیدا کند.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اتفافات سال 88 تصریح کرد: شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه که در سال 88 توسط گروهی داده شد، شعار مخالفان ما نیست، بلکه شعار سلطنتطلبها و منافقین است، بنابراین درست است که امثال آقای کروبی اقداماتی در مخالفت و اعتراض با نظام دادند، اما کسانی که شعارهای علیه حاکمیت نظام میدهند منافقین هستند.
وی ادامه داد: بنده در جلسهای که با آقای کروبی قبل از مطرح شدن موضوع حصر داشتم، به او گفتم کسانی که امروز در خیابانها در حال آشوب و تخریب هستند طرفداران شما نیستند که خود آقای کروبی نیز سخنان مرا تایید کرد، اما نمیدانم چه شد که نتوانست از اقدامات خود ابراز پشیمانی کند و با ادامه راه غلط گذشته پس از چند ماه دچار حصر خانگی شد.
مصباحیمقدم گفت: دومین اصل و ضرورت، ضرورت شناخت مصالح کوتاهمدت و بلندمدت است که نمونه مصالح کوتاهمدت انتخابات و نمونه مصالح بلندمدت مسئله امنیت است، امنیت امروز ما نتیجه رعایت مصالح ملی بوده و اقدامات ارزشمند رهبری بر راهبرد تقویت بنیه دفاعی و امنیتی کشور است.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان ضرورت سومی که جوانان باید به آن توجه کنند، اظهار داشت: نکته سوم ضرورت نگاه به جایگاه ایران در جهان ومنطقه است، یک روزی بود که دولت و ارتش ایران جزو گروه سنتو و حافظ منافع غرب و شوروی در منطقه بود و از نظر بنیه نظامی ارتشی ضعیف از لحاظ نظامی داشت، اما امروز قدرت نظامی ما در حدی است که کشورهای منطقه برای بالا بردن امنیت کشورشان از ما طلب حمایت میکنند و باید با کشور ما هماهنگ باشند. امروز به جایگاهی رسیدیم که اسرائیل با قدرت لجستیکی عظیمی که دارد خواب تجاوز به کشور ما را هم نمیتواند ببیند.
وی با اشاره به نشستخبری 2 هفته پیش خود و اظهاراتی که در رابطه با احمدینژاد در نشستخبری مطرح شد، تصریح کرد: بنده هیچگاه و در هیچ مصاحبهای نگفتم که احمدینژاد تخلفی نداشته و قبل از نشستخبری 2 هفته پیش سعی داشتم در مورد آقای احمدینژاد اظهارنظری نکنم، اما در جلسه اخیر جامعه روحانیت مبارز دوستان نسبت به سخنان احمدینژاد در خوزستان و پس از آن سخنانی مبنی بر تهدید به افشاگری از سوی او به من ابلاغ کردند که درباره این اظهارات به عنوان سخنگوی جامعه روحانیت مبارز موضع رسمی این جامعه را بیان کنم.
مصباحیمقدم ادامه داد: بنده سعی کردم تخلفات از قانون دولت احمدینژاد را بیان کنم، به ویژه تمرد او از قانونهای تصویبی مجلس از جمله اجرای ناقص قانون پنجم توسعه که زحمات زیادی برای نگارش آن انجام شده بود.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پایان در رابطه با شائبه حمایت جامعه روحانیت مبارز از توافقنامه برجام اظهار داشت: بنده به عنوان سخنگوی جامعه روحانیت مبارز بیان میکنم که هیچگونه حمایتی از سوی این جامعه در بحث برجام انجام نشده است.
وی افزود: بسیاری از مشکلات در بحث انتشار اخبار از اخبار نادرست ایجاد میشود، امروز نیز با گسترش شبکههای مجازی این مشکلات رنگ و بوی جدیتری به خود گرفته است. در رابطه با بنده نیز خبر کذبی در برخی سایتها منتشر شد که از قول بنده نوشته بودند که دوران آخوندکشی شروع شده که پس از بررسی دقیق متوجه شدیم شبکههای وابسته به منافقین این خبر کذب را منتشر کرده بودند، بنابراین جامعه تحصیل کرده ما باید در این حوزه هوشیاری بالایی داشته باشد.
مصباحیمقدم با بیان اینکه مورد دومی که دانشجویان و تحصیل کردگان ما باید به آن توجه کنند، مسئله تحلیل خبرهای واصله است، گاهی اوقات تحلیلها از سوی کسانی به ما میرسد که دارای نگاههای سیاسی خاصی بوده و تحلیل آنها صرفاً درست نیست، بنابراین دانشجویان ما باید ابزار تحلیل سیاسی را داشته باشند.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: خبرهای منتشر شده را باید ابتدا راستی آزمایی کرده و سپس با قدرت تحلیل به درستی خبر را ارزیابی کنیم، البته توانایی تحلیل خبر مهارتی است که برای کسب آن نیاز به مطالعه است.
وی گفت: نکته سوم توجه به موضعگیری سیاسی است که این مرحله پس از راستیآزمایی و تحلیل درست خبر مطرح میشود. موضعگیریها گاهی سلبی بوده و گاهی ایجابی است و به طور کلی در 3 قلمرو تقسیم میشود.
مصباحیمقدم افزود: یکی از این قلمروها موضعگیری در برابر رقبای سیاسی است. این نوع موضعگیری در سطح احزاب و تشکلها تقسیمبندی میشود که باید توجه داشت در موضعگیری در برابر رقبای سیاسی باید حق مطلب را در نظر گرفت و عدالت را در دستور کار قرار دهیم.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه دومین قلمرو، موضعگیری در مورد مسائل ملی است که در این راه بحثها فراتر از چارچوبهای تشکلاتی و حزبی مطرح میشود، به طور مثال موقعیت ایران در منطقه، مسائل مربوط به رهبری، قانون اساسی و امنیت ملی از جمله مصالح ملی به شمار میآید که درباره آنها نباید رقابتهای سیاسی بین گروهها و سلایق مختلف سیاسی ایجاد شود و باید پایه و مبنای حرکت احزاب کشور فقط امنیت ملی باشد.
وی با بیان اینکه جوان انقلابی باید در چارچوب ویژگیهای ذکر شده ضرورتهای روز را در نظر داشته باشد، اظهار داشت: یکی از این ضرورتها لزوم شناخت دشمن است. دشمن اصلی نظام اسلامی استکبارجهانی بوده که از قبل انقلاب این دشمنی را عیان کردهاند.
مصباحیمقدم ادامه داد: البته گروهی در دانشگاهها قصد دارند این حقیقت را به گونهای دیگر بیان کنند که این موضوع باعث غفلت از حقایق میشود، به طور مثال در دوران ریاستجمهوری باراک اوباما گروهی میگفتند اوباما یعنی اینکه "او با ماست"، ولی در اواسط دوره ریاستجمهوری او مشخص شد که سیاستهای آمریکا شامل نوعی فریب بوده تا نگذارند ایران به فنآوریهای روز مانند فنآوری هستهای دست پیدا کند.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اتفافات سال 88 تصریح کرد: شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه که در سال 88 توسط گروهی داده شد، شعار مخالفان ما نیست، بلکه شعار سلطنتطلبها و منافقین است، بنابراین درست است که امثال آقای کروبی اقداماتی در مخالفت و اعتراض با نظام دادند، اما کسانی که شعارهای علیه حاکمیت نظام میدهند منافقین هستند.
وی ادامه داد: بنده در جلسهای که با آقای کروبی قبل از مطرح شدن موضوع حصر داشتم، به او گفتم کسانی که امروز در خیابانها در حال آشوب و تخریب هستند طرفداران شما نیستند که خود آقای کروبی نیز سخنان مرا تایید کرد، اما نمیدانم چه شد که نتوانست از اقدامات خود ابراز پشیمانی کند و با ادامه راه غلط گذشته پس از چند ماه دچار حصر خانگی شد.
مصباحیمقدم گفت: دومین اصل و ضرورت، ضرورت شناخت مصالح کوتاهمدت و بلندمدت است که نمونه مصالح کوتاهمدت انتخابات و نمونه مصالح بلندمدت مسئله امنیت است، امنیت امروز ما نتیجه رعایت مصالح ملی بوده و اقدامات ارزشمند رهبری بر راهبرد تقویت بنیه دفاعی و امنیتی کشور است.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان ضرورت سومی که جوانان باید به آن توجه کنند، اظهار داشت: نکته سوم ضرورت نگاه به جایگاه ایران در جهان ومنطقه است، یک روزی بود که دولت و ارتش ایران جزو گروه سنتو و حافظ منافع غرب و شوروی در منطقه بود و از نظر بنیه نظامی ارتشی ضعیف از لحاظ نظامی داشت، اما امروز قدرت نظامی ما در حدی است که کشورهای منطقه برای بالا بردن امنیت کشورشان از ما طلب حمایت میکنند و باید با کشور ما هماهنگ باشند. امروز به جایگاهی رسیدیم که اسرائیل با قدرت لجستیکی عظیمی که دارد خواب تجاوز به کشور ما را هم نمیتواند ببیند.
وی با اشاره به نشستخبری 2 هفته پیش خود و اظهاراتی که در رابطه با احمدینژاد در نشستخبری مطرح شد، تصریح کرد: بنده هیچگاه و در هیچ مصاحبهای نگفتم که احمدینژاد تخلفی نداشته و قبل از نشستخبری 2 هفته پیش سعی داشتم در مورد آقای احمدینژاد اظهارنظری نکنم، اما در جلسه اخیر جامعه روحانیت مبارز دوستان نسبت به سخنان احمدینژاد در خوزستان و پس از آن سخنانی مبنی بر تهدید به افشاگری از سوی او به من ابلاغ کردند که درباره این اظهارات به عنوان سخنگوی جامعه روحانیت مبارز موضع رسمی این جامعه را بیان کنم.
مصباحیمقدم ادامه داد: بنده سعی کردم تخلفات از قانون دولت احمدینژاد را بیان کنم، به ویژه تمرد او از قانونهای تصویبی مجلس از جمله اجرای ناقص قانون پنجم توسعه که زحمات زیادی برای نگارش آن انجام شده بود.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پایان در رابطه با شائبه حمایت جامعه روحانیت مبارز از توافقنامه برجام اظهار داشت: بنده به عنوان سخنگوی جامعه روحانیت مبارز بیان میکنم که هیچگونه حمایتی از سوی این جامعه در بحث برجام انجام نشده است.
یک عضو هیئت رئیسه مجلس به ایسنا خبر داد،
یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از بازشماری آرای بیطرف و جهرمی به درخواست فراکسیون امید مجلس خبر داد و گفت که در نتیجه رای این افراد تغییری ایجاد نشده است.
اکبر رنجبرزاده در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: به درخواست فراکسیون امید آرای آقایان بیطرف و جهرمی را بازشماری کردیم. در بازشماری، دو نفر از اعضای فراکسیون امید مجلس و من به نمایندگی از هیئت رئیسه حضور داشتم. پیش از این آرای موافق آقای بیطرف ۱۳۳ رای و آرای مخدوش ۶ رای اعلام شده بود. در بازشماری آرای سالم از نظر ما ۱۳۱ مورد بود و ۲ مورد به آرای مخدوش اضافه شد. البته دو عضو فراکسیون امید معتقد بودند که برخی آرای مخدوش را میتوان به عنوان موافق لحاظ کرد که براساس گفته آنها آرای موافق آقای بیطرف به ۱۳۹رای میرسید. اما حتی اگر آرای مخدوش را موافق لحاظ کنیم و تعداد آرای وزیر پیشنهادی نیرو به ۱۳۹ رای افزایش پیدا کند، تاثیری در نتیجه ندارد.
وی افزود: در جریان شمارش آرای وزرا یک کارمند مجلس و ۳ نماینده از سه فراکسیون سیاسی حضور داشتند که هیئت داوران شمارش آرا را تشکیل میدادند و وقتی آنها تشخیص دادند که برخی آرا مخدوش است باید به نظر آنها تمکین کرد؛ چراکه در برگه رای ذکر شده بود اگر موردی خط خوردگی وجود داشته باشد باید توضیح داده شود که کدام رای صحیح است و در مواردی که رای مخدوش عنوان شده توضیح داده نشده است.
رنجبرزاده همچنین گفت: ما آرای آقای جهرمی را هم بازشماری کردیم که در این بازشماری از نظر ما یکی از آرا که به عنوان مخدوش لحاظ شده بود میتوانست رای موافق لحاظ شود که بر این اساس تعداد آرای آقای جهرمی هم با یک رای افزایش به ۱۵۳ میرسید. اما به هر حال تشخیص هیئت داوران در این مورد نیز مخدوش بودن آن یک رای بوده است.
این عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه شک و شبههای در آرای وزرای پیشنهادی وجود ندارد، گفت که با بازشماری صورت گرفته تغییری در نتیجه رای اعتماد وزرای نیرو و ارتباطات ایجاد نشده است.
اکبر رنجبرزاده در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: به درخواست فراکسیون امید آرای آقایان بیطرف و جهرمی را بازشماری کردیم. در بازشماری، دو نفر از اعضای فراکسیون امید مجلس و من به نمایندگی از هیئت رئیسه حضور داشتم. پیش از این آرای موافق آقای بیطرف ۱۳۳ رای و آرای مخدوش ۶ رای اعلام شده بود. در بازشماری آرای سالم از نظر ما ۱۳۱ مورد بود و ۲ مورد به آرای مخدوش اضافه شد. البته دو عضو فراکسیون امید معتقد بودند که برخی آرای مخدوش را میتوان به عنوان موافق لحاظ کرد که براساس گفته آنها آرای موافق آقای بیطرف به ۱۳۹رای میرسید. اما حتی اگر آرای مخدوش را موافق لحاظ کنیم و تعداد آرای وزیر پیشنهادی نیرو به ۱۳۹ رای افزایش پیدا کند، تاثیری در نتیجه ندارد.
وی افزود: در جریان شمارش آرای وزرا یک کارمند مجلس و ۳ نماینده از سه فراکسیون سیاسی حضور داشتند که هیئت داوران شمارش آرا را تشکیل میدادند و وقتی آنها تشخیص دادند که برخی آرا مخدوش است باید به نظر آنها تمکین کرد؛ چراکه در برگه رای ذکر شده بود اگر موردی خط خوردگی وجود داشته باشد باید توضیح داده شود که کدام رای صحیح است و در مواردی که رای مخدوش عنوان شده توضیح داده نشده است.
رنجبرزاده همچنین گفت: ما آرای آقای جهرمی را هم بازشماری کردیم که در این بازشماری از نظر ما یکی از آرا که به عنوان مخدوش لحاظ شده بود میتوانست رای موافق لحاظ شود که بر این اساس تعداد آرای آقای جهرمی هم با یک رای افزایش به ۱۵۳ میرسید. اما به هر حال تشخیص هیئت داوران در این مورد نیز مخدوش بودن آن یک رای بوده است.
این عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه شک و شبههای در آرای وزرای پیشنهادی وجود ندارد، گفت که با بازشماری صورت گرفته تغییری در نتیجه رای اعتماد وزرای نیرو و ارتباطات ایجاد نشده است.
رئیسدفتر رئیسجمهور گفت: نظر رئیسجمهور است این است که در دولت دوازدهم وضعیت اطلاعرسانی را ساماندهی کنیم و مسئول مستقیم بگذاریم که وقت موسعی برای کار بگذارد و اطلاعرسانی بهتر باشد این مسئول میتواند، مشاور، دستیار یا معاون باشد تصمیم در این مورد با رئیسجمهور است.
به گزارش ایلنا، سید محمود واعظی با حضور در جمع خبرنگاران و در پایان جلسه هیات دولت در مورد خبر معاونت اجرایی مهرعلیزاده گفت: اصلا برای معاون اجرایی هنوز بحثی نکردیم. معاون پارلمانی هم کار خود را میکند و یکی از گزینههای جدی در این باره خود امیری است.
وی درباره حضور نوبخت در جایگاه سخنگویی گفت: سخنگو در دولت دوازدهم باید وقت موسعی برای کار بذارد و مردم و افکار عمومی نه هفتهای یک بار بلکه بیشتر مطلع باشند و روی این مساله گروهی مطالعه میکنند.
واعظی در باره احتمال تشکیل معاونت اطلاعرسانی گفت: نمیدانم بحث معاونت را چه کسی گفته است. چیزی که نظر رئیسجمهور است این است که در دولت دوازدهم وضعیت اطلاعرسانی را ساماندهی کنیم و مسئول مستقیم بگذاریم که وقت موسعی برای کار بگذارد و اطلاعرسانی بهتر باشد این مسئول میتواند، مشاور، دستیار یا معاون باشد تصمیم در این مورد با رئیسجمهور است.
رئیسدفتر رئیسجمهور در مورد اینکه ایا قرار است تمام تصمیمات اقتصادی زیر نظر معاونت اقتصادی باشد، گفت: تشکیل معاونت اقتصادی طبیعی است. بر اساس قانون وزرا و همه مسئولان اجرایی با رئیسجمهور کار میکنند. معمولا در دولت برای هماهنگی ساز و کار مختلفی داریم. یک وقت در ستاد اجرایی که روحانی تشکیل میدهد و نیلی دبیر آن است، لازم است قبل از جلسه گروهی آن را مطرح کنند یا در کمیسیونها بحث شود.
وی ادامه داد: این مساله مطرح نیست که چه کسی به چه کسی پاسخگو باشد. همه هم سطح هستند و ما در دولت تیمی کار میکنیم. کسی برتر از دیگری نیست. بیشتر صمیمیت است. بارها یک وزیر جلسه میگذارد و ۵ وزیر دیگر میروند در آن شرکت میکنند هفته بعد طور دیگری و این به معنای این نیست یکی از دیگری دستور میگیرد اسم همکاری بیشتر به آن میخورد.
واعظی تاکید کرد: یک برداشت نادرست منتقل شده وقتی میگویند معاونت ممکن است فکر کنند مثل معاونت محیط زیست است. نظر رئیس جمهور این نیست که تشکیلات جدید شکل بدهیم. اقای رئیسجمهور میتواند معاونتهای مختلف داشته باشد مرحوم نوربخش هم معاونت اقتصادی دولت دوم آقای هاشمی بودند. این بستگی به شخص رئیسجمهور دارد در چه مقطعی میخواهد به چه موضوعاتی بیشتر بها دهد.
وی گفت: به هیچ وجه قرار نیست، تشکیلات و نیرو اضافه شود. برنامه این است معاونت از اقتصاددانها و وزرا مشورت کند و جلسه بگذارد پیشنهاد به روحانی بدهد بنا بر گسترده کردن تشکیلات و فعالیتها نداریم و حتی میخواهیم نهاد ریاستجمهوری را چابکتر و حتی جمع و جورتر کنیم.
به گزارش ایلنا، سید محمود واعظی با حضور در جمع خبرنگاران و در پایان جلسه هیات دولت در مورد خبر معاونت اجرایی مهرعلیزاده گفت: اصلا برای معاون اجرایی هنوز بحثی نکردیم. معاون پارلمانی هم کار خود را میکند و یکی از گزینههای جدی در این باره خود امیری است.
وی درباره حضور نوبخت در جایگاه سخنگویی گفت: سخنگو در دولت دوازدهم باید وقت موسعی برای کار بذارد و مردم و افکار عمومی نه هفتهای یک بار بلکه بیشتر مطلع باشند و روی این مساله گروهی مطالعه میکنند.
واعظی در باره احتمال تشکیل معاونت اطلاعرسانی گفت: نمیدانم بحث معاونت را چه کسی گفته است. چیزی که نظر رئیسجمهور است این است که در دولت دوازدهم وضعیت اطلاعرسانی را ساماندهی کنیم و مسئول مستقیم بگذاریم که وقت موسعی برای کار بگذارد و اطلاعرسانی بهتر باشد این مسئول میتواند، مشاور، دستیار یا معاون باشد تصمیم در این مورد با رئیسجمهور است.
رئیسدفتر رئیسجمهور در مورد اینکه ایا قرار است تمام تصمیمات اقتصادی زیر نظر معاونت اقتصادی باشد، گفت: تشکیل معاونت اقتصادی طبیعی است. بر اساس قانون وزرا و همه مسئولان اجرایی با رئیسجمهور کار میکنند. معمولا در دولت برای هماهنگی ساز و کار مختلفی داریم. یک وقت در ستاد اجرایی که روحانی تشکیل میدهد و نیلی دبیر آن است، لازم است قبل از جلسه گروهی آن را مطرح کنند یا در کمیسیونها بحث شود.
وی ادامه داد: این مساله مطرح نیست که چه کسی به چه کسی پاسخگو باشد. همه هم سطح هستند و ما در دولت تیمی کار میکنیم. کسی برتر از دیگری نیست. بیشتر صمیمیت است. بارها یک وزیر جلسه میگذارد و ۵ وزیر دیگر میروند در آن شرکت میکنند هفته بعد طور دیگری و این به معنای این نیست یکی از دیگری دستور میگیرد اسم همکاری بیشتر به آن میخورد.
واعظی تاکید کرد: یک برداشت نادرست منتقل شده وقتی میگویند معاونت ممکن است فکر کنند مثل معاونت محیط زیست است. نظر رئیس جمهور این نیست که تشکیلات جدید شکل بدهیم. اقای رئیسجمهور میتواند معاونتهای مختلف داشته باشد مرحوم نوربخش هم معاونت اقتصادی دولت دوم آقای هاشمی بودند. این بستگی به شخص رئیسجمهور دارد در چه مقطعی میخواهد به چه موضوعاتی بیشتر بها دهد.
وی گفت: به هیچ وجه قرار نیست، تشکیلات و نیرو اضافه شود. برنامه این است معاونت از اقتصاددانها و وزرا مشورت کند و جلسه بگذارد پیشنهاد به روحانی بدهد بنا بر گسترده کردن تشکیلات و فعالیتها نداریم و حتی میخواهیم نهاد ریاستجمهوری را چابکتر و حتی جمع و جورتر کنیم.