گزیده خبرها 9 اردیبهشت -97


گزیده خبرها 9 اردیبهشت -97

معاون دادستان مشهد گفت: شکایت برخی خانم‌های شهرک شهید رجایی مشهد درباره انتشار مطلبی در این روزنامه باعث احضار مدیر مسئول روزنامه شرق و بازداشت ایشان شد.حسن حیدری در گفت‌وگو با ایسنا درباره انتشار خبری درخصوص بازداشت مهدی رحمانیان، مدیر مسئول روزنامه شرق عنوان کرد: درج مطلبی در این روزنامه و تقسیم‌بندی خانم‌های شهرک شهید رجایی مشهد که در آن یک دسته را «فاحشه» خطاب کرده بودند باعث جریحه‌دار شدن احساسات آن‌ها و شکایت از این فرد شد.معاون دادستان مشهد گفت: از طریق دادستانی به ایشان اطلاع دادیم که این موضوع را جبران نمایند و در داخل سازمان خودشان پیگیری و با فرد خاطی برخورد کنند. چنین مسئله‌ای اتفاق نیفتاد و در صورتی‌که درصدد جبران آن مطلب بر می‌آمدند خروجی امروز این نمیشد.وی اظهار کرد: در این جلسات به دلیل این‌که شکایت شاکی خصوصی، جلسه تحقیقی و قوانین جزایی حاکم بود. طبیعتا قرار تامین برای افراد صادر می شود و در صورتی که تامین نشود بازداشت ادامه خواهد داشت. طبیعتا مدیر مسئول روزنامه شرق می بایست اکنون در زندان باشند. 
احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی استان‌ها
سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای از بارش باران، وزش باد شدید و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در ۱۶ استان کشور طی سه روز آینده خبر داد.به گزارش تسنیم،‌ سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای به وضعیت بارش‌ها در روزهای آتی اشاره کرد که متن این اخطاریه به شرح ذیل است:شنبه هشتم اردیبهشت: تشدید بارش، گاهی رگبارو رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه ای و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در شرق کردستان، کرمانشاه، مرکزی، ایلام، خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی بوشهر، نیمه غربی اصفهان، غرب فارس.یکشنبه نهم اردیبهشت: تشدید بارش، گاهی رگبارو رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه ای و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، همدان، ایلام، شمال خوزستان، لرستان، جنوب کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، اصفهان، شمال غرب فارس، قزوین، خراسان شمالی.دوشنبه دهم اردیبهشت: تشدید بارش، گاهی رگبارو رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه ای و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در کرمانشاه، مرکزی، همدان، قم، اصفهان، شمال خراسان رضوی.به سبب شدت بارش در برخی مناطق استانهای مذکور وقوع سیلاب و احتمال تگرگ پیش بینی می شود؛ بنابراین توصیه می شود تا تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی به‌عمل آید.
عامل اصلي ضرب و شتم معلم فيزيك در حميديه بازداشت شد
دادستان حميديه گفت: عامل ضرب وشتم معلم اهل روستاي دهکده شهرستان حميديه، صبح امروز دستگير شد.    علي بيرانوند در گفت و گو با فارس افزود: عاملان ضرب و شتم معلم حميديه دو نفر هستند که روز پنجشنبه نيز فرد ديگر بازداشت شده بود. فردي که ديروز بازداشت شد پدر دانش آموز است.    در فروردين ماه در روستاي دهکده شهرستان حميديه، يک معلم فيزيک اقدام به تنبيه دانش آموز خود کرد که منجر به مصدوميت او از ناحيه دست شد و با ارجاع ماجرا به بازرسي و وساطت بزرگان بين طرفين مصالحه ايجاد شد.    روز چهارشنبه هفته گذشته نيز در پي تاخير آن دانش آموز، اين موضوع را به ولي او اطلاع دادند که پدر دانش آموز با مراجعه به مدرسه اقدام به ضرب و شتم معلم فيزيک کرد.
واژگوني ميني بوس
    بجنورد– فارس: مسئول روابط عمومي اورژانس 115 خراسان شمالي از واژگوني يک دستگاه ميني بوس در گردنه بيو خراسان شمالي خبر داد.    شهاب عزيزي اظهار کرد: يک دستگاه ميني بوس در گردنه بيو حدفاصل شهرستان بجنورد و حاجرم واژگون شد که در اين حادثه يک نفر از مسافرين آن فوت و 31 نفر ديگر دچار مصدوميت شدند.
    انفجار منزل
    اهواز – تسنيم : رئيس سازمان آتش نشاني اهواز از انفجار يک واحد مسکوني در اين شهرستان خبر داد.     علي تراب پور اظهار داشت: يک واحد مسکوني ويلايي در منطقه پرديس به علت اتصال سيم برق يخچال دچار آتش سوزي شد.    وي افزود: در اين حادثه يک نفر به علت محبوس شدن در منزل و استنشاق دود جان خود را از دست داد.
انفجار کپسول گاز
    ياسوج – ايسنا: رئيس مرکز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشکي کهگيلويه و بويراحمد از انفجار کپسول گاز در روستاي «چهارمورون» در بخش مارگون و زخمي شدن ۷ نفر خبرداد.    جلال پورانفرد اضافه کرد: يک مصدوم که دچار آسيب بيشتر شده بود با اورژانس هوايي ياسوج و مابقي مصدومان توسط اکيپ هاي اورژانس به درمانگاه مارگون و بعد از انجام اقدامات پزشکي اوليه لازم به بيمارستان شهيد بهشتي ياسوج انتقال داده شدند.
مهران لرزيد
     ايلام – مهر: زلزله اي به بزرگي ۴ ريشتر حوالي مهران در استان ايلام را لرزاند.     ساعت ۵:۴۳ روز شنبه زلزله اي به بزرگي ۴ ريشتر در ۱۸ کيلومتري شهر مرزي مهران رخ داد. عمق اين زلزله ۹ کيلومتر اعلام شد

یک کیلویی طلا از کارگاهی در خیابان خیام تهران به سرقت رفت.به گزارش مهر، ظهر ماموران کلانتری 113 بازار تهران از سرقتی در خیابان خیام مطلع و به محل اعزام شدند.مال باخته اظهار داشت: حدود یک کیلو و 200 گرم طلای خام از کارگاه طلاسازی‌ام به وسیله افرادی ناشناس به سرقت رفته است.پلیس پیگیر موضوع و شناسایی سارقان است.