تظاهرات آزادیخواهی در کانادا به خشونت کشیده شد

 تظاهرات آزادیخواهی در کانادا به خشونت کشیده شد۱۰-اردیبهشت-۱۴۰۱

تظاهرات آزادیخواهی در کانادا به خشونت کشیده شد


پلیس کانادا در حال دستگیری یک معترض در جریان اعتراضات "تندر غلتان" در اتاوا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۱)

تهران- ایرنا- تظاهرات صدها نفر در کانادا که در حمایت از "آزادی" به خیابان های پایتخت آمده بودند با دخالت پلیس این کشور به خشونت کشیده شد.

به گزارش ایرنا، مقامات کانادایی اعلام کردند که به دنبال تظاهرات صدها دوچرخه سوار و خودرو در اتاوا که پرچم های کانادا را در دست داشتند، پلیس چندین نفر را دستگیر کرد.

تظاهرات روز جمعه در کانادا در حالی است که کمتر از سه ماه از جنبش اعتراضی کامیون داران در این کشور می گذرد.

پلیس اتاوا در توئیتی اعلام کرد که چندین نفر دستگیر شدند و ماموران برای حفظ ایمنی در صحنه حضور داشتند.

سازمان دهندگان تظاهرات که خود را "تندر غلتان اتاوا" می نامند، می گویند که برای حمایت از "آزادی" و کهنه سربازان نظامی در آنجا حضور یافتند. رسانه‌های محلی می‌گویند چندین نفر از تظاهرات کنندگان در جنبش کامیون داران در اتاوا نیز بودند.

افسران پلیس بیشتری برای تحت کنترل درآوردن اوضاع در محل تظاهرات مستقر شده بودند. از سوی دیگر نیز چندین کامیون‌دار و معترض کانادایی با فریاد «آزادی» در مرکز شهر اتاوا تجمع پر شماری داشتند.

پلیس اتاوا که به دلیل برخورد با اعتراضات کامیون داران در ماه فوریه مورد انتقاد قرار گرفت، گفته بود که اجازه توقف یا پارک وسایل نقلیه موتوری در خیابان‌های مرکز شهر را نخواهد داد.

در ماه فوریه، دولت جاستین ترودو نخست وزیر لیبرال کانادا از اختیارات اضطراری خود برای سرکوب اعتراضات اتاوا استفاده کرد. پلیس آن زمان معترضانی را که نزدیک پارلمان را مسدود کرده بودند، بازداشت کرد. معترضان همچنین گذرگاه های مرزی کلیدی به ایالات متحده را نیز مسدود کرده بودند.

گفته می شود اعتراضاتی که از روز جمعه در اتاوا آغاز شده تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.