رئیس پلیس تهران بار دیگر از بازداشت صدها خلافکار در پایتخت خبر داد

 رئیس پلیس تهران بار دیگر از بازداشت صدها خلافکار در پایتخت خبر داد۸شهریو ر-۱۴۰۱

باوجودآنکه طرح سرکوبگرانه رژیم ضدمردمی ولایت فقیه وناتوان ازپاسخگویی مطالبات مردم با سابقه بیش از دهه ای نخ نما شده است ولی تازمانی که دیوار امنیتی ترک برندارد وشُل نشود بنابراین برای کنترل شرایط ملتهب جامعه و انحراف اذهان همچنان درشرایط حساس استفاده از سیاست امنیتی بازداشت های تحقیرآمیز فله ای محصول پرورش یافتگاه فساد وتبعیض ونابرابری رژیم فاسد ولایت فقیه ادامه می یابد.

کمتر از دو هفته پس از اعلام بازداشت ۳۰۴ نفر از افرادی که پلیس ایران آن‌ها را «اراذل و اوباش» می‌نامد، رئیس پلیس تهران از دستگیری ۸۲۲ نفر از «سارقان، زورگیران و اراذل و اوباش» در جریان یک طرح دیگر خبر داد.

این مقام انتظامی همچنین اذعان کرده است که «استفاده سارقان از سلاح جنگی بیشتر شده است». او در این باره آماری ارائه نکرد.

به‌گزارش ایسنا، حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران، روز سه‌شنبه، هشتم شهریور، اعلام کرد: «در اجرای مرحله پنجاه و نهم از طرح رعد ۸۲۲ نفر از سارقان، زورگیران، مالخران، کیف‌قاپان، سارقان مسلح و اراذل و اوباش دستگیر شدند.»

این در حالی است که کمتر از دو هفته پیش، ۲۶ مرداد، نیز این فرمانده انتظامی از بازداشت ۳۰۴ نفر از «اراذل و اوباش سطح‌دار» در اجرای یک طرح دیگر خبر داده و آن‌ها را «عاملان تخریب اموال مردم و نزاع و درگیری» معرفی کرده بود.

به‌گفته حسین رحیمی، در اجرای طرح جدید، «۱۲ پاتوق اراذل سطح یک و دو» نیز در این طرح «منهدم شده است».

«اراذل و اوباش سطح‌دار» افرادی هستند که بیش از یک‌ بار اقدام «مجرمانه» انجام داده‌اند و بر اساس میزان تخلفات خود به‌تعریف پلیس، در سطوح یک تا سه طبقه‌بندی می‌شوند.

مقام‌های پلیس همچون گذشته مشخص نکرده‌اند که در استان تهران چه تعداد «اراذل و اوباش» هست که هر چند ماه یک‌ بار پلیس از بازداشت صدها تن از آن‌ها خبر می‌دهد.

این بازداشت‌ها در شرایطی رخ می‌دهد که در ماه‌های اخیر و همزمان با افزایش فشارهای اقتصادی و گسترش فقر در ایران، گزارش‌های فراوانی از کاربران شبکه‌های اجتماعی درباره خفت‌گیری خشن از خود، خانواده یا دوستان‌شان منتشر شده است.